2021-07-08, 17:46
Medlem
ZätaGustavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Men det har inletts en förundersökning om mord. Den förundersökningen i sin helhet (oavsett om den "fullföljs" eller inte) bör kunna begäras ut.
Om jag dör i morgon, så kan vem som helst begära ut alla handlingar hos myndigheter som rör mig. Enda undantaget är om handlingarna skulle innehålla information om någon nu levande, som därmed skulle kunna lida men.

Visst kan en förundersökning begäras ut. Du kan begära ut personnummer på alla som jobbar inom KSI också.

Vad du får ut är en annan sak…Förundersökningar som inte leder till åtal är inget som delas fritt eftersom det kan antas vara till men för levande personer.
Citera
2021-07-08, 17:47
Medlem
Mina barn har tagit med sig två gosedjur hit.

Jag tycker det är viktigt att prata med dem om det som hänt, säger Josefin Håkansson.

Man undrar om det samhällets fel eller vad är det som gör att man hamnar i en sådan situation? Man kan inte förstå det.

https://www.aftonbladet.se/a/g00k1k
Citera
2021-07-08, 17:49
Medlem
(Detta meddelande kan jag inte garantera 100 % eftersom jag inte hört det personligen utan har fått det berättat för mig)

Enligt en källa så har barnen som ska ha varit 2 och 5 år gamla enligt rykten haft ögonbindel på sig när det var uppe på spåret. Detta ska vara bekräftat av en polis som tidigare under dagen arbetat med fallet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bsc
Jag förstår inte att du som kvinna (?) kan försvara någon form av kvinnomisshandel.
Och du anser dig veta att denna kvinna har blivit utsatt för kvinnomisshandel?

Berätta i så fall mer om vad du vet.
Tråden törstar efter tröst och info..
Citera
Medlem
SkrikPaniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
I dagsläget har inget framkommit om varken motiv eller eventuell psykisk sjukdom. Vad menar du att du vet? Att hon seriöst trodde att hon tog barnet till något bättre? Du har även koll på hennes psykiska hälsa?

Baserat på gud vet hur många andra fall världen över. Länkar till fler studier när jag kommer hem.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2174580/

Vill någon söka själv så kallas det "maternal filicide".
Citera
2021-07-08, 17:51
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CityBitch11
(Detta meddelande kan jag inte garantera 100 % eftersom jag inte hört det personligen utan har fått det berättat för mig)

Enligt en källa så har barnen som ska ha varit 2 och 5 år gamla enligt rykten haft ögonbindel på sig när det var uppe på spåret. Detta ska vara bekräftat av en polis som tidigare under dagen arbetat med fallet.
Fy Fan ! Då var det planerat .
Citera
2021-07-08, 17:51
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Mina barn har tagit med sig två gosedjur hit.

Jag tycker det är viktigt att prata med dem om det som hänt, säger Josefin Håkansson.

Man undrar om det samhällets fel eller vad är det som gör att man hamnar i en sådan situation? Man kan inte förstå det.

https://www.aftonbladet.se/a/g00k1k

Det är det här som skiljer sig kan jag tycka. En kvinna begår detta och samhället har misslyckats. Männen är hämndlystna men kvinnan ett offer. Redan nu får mannen viss skuld här och vi vet ingenting.

Men visst har det brustit grovt. Barn som mördas av sina föräldrar, det ska inte ske!
Citera
2021-07-08, 17:52
Medlem
Vad grundar ens folk uppgifterna att det skulle den där M*ria på? Finns ju absolut inget som tyder på det, så varför? Har folk gissat fram detta enbart pga att hon bor i närheten eller liknande?
Citera
2021-07-08, 17:52
Medlem
Beck86s avatar
Citat:

Fy fan ..... De enda som va bra va iallafall att dom slapp lida :/
Citera
2021-07-08, 17:53
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:

Ok. Det förklarar varför det så snabbt klassades som ett brott.

Mammans sjuka sätt att skona sina barn.
Citera
2021-07-08, 17:55
Medlem
Citat:

Vet du något mer? Tex om mamman mått dåligt och sökt hjälp?
Citera
2021-07-08, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Ok. Det förklarar varför det så snabbt klassades som ett brott.

Mammans sjuka sätt att skona sina barn.

Precis, Det är just av den anledningen som enligt källan också berättade att polisen tidigt utredde detta som ett brott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in