2021-07-08, 17:29
Medlem
Ratiospheres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Märktes ingenting där vi var iaf. Möjligtvis att det började låta lite i rälsen när den kom lite närmare.

Men om du tänker efter, så hör man knappt tåget tuta förens du står framför det eller precis på sidan. Min teori att det har något med lufttrycket att göra. Ska man höra något så måste tåget därför åka sakta.

Hör du tåget tuta är det oftast försent, de tutar regelbundet när de kör i viltområden för att påkalla uppmärksamhet för djur och även människor vid obevakade vägövergångar.

De tutar aldrig på stambanorna och vältrafikerade sträckor, de har inte behov av det där då vägövergångarna är bättre bevakade med bommar och planskildhet.
Citera
2021-07-08, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumklumpen
Psykisk ohälsa kan finnas överallt, i alla samhällsklasser, bland bildade eller obildade, invandrare eller tvättäkta svenskar. Vem som helst kan drabbas!!! Vad har du för skev uppfattning.

Uppenbarligen är det så ja.
Huruvida min uppfattning är skev eller inte har knappast något med ämnet att göra.
Är tyvärr förhindrad att förklara närmare angående fastigheterna, annars hade kanske till och med du förstått ju....
Citera
2021-07-08, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Fast du citerar ju att det INTE var en olycka?
Läs igen.
Jag skriver att Ekot presenterar detta som en olycka. Jag sätter såna här " " runt ordet för att markera att det är ordet som Ekot använder, fast enligt min uppfattning är detta inte en olycka i den bemärkelsen man vanligen använder när t ex en bil med passagerare råkar bli stånde på spåret och tåget kommer.

Detta är ingen olycka. Detta är en medveten handling.
Förstår du skillnaden?
Citera
Medlem
SkrikPaniks avatar
Blir lätt mörkrädd av att läsa tråden.
Saken är den att det är svårt att förstå hur en förälder kan mörda sina barn, det är för att friska personer sällan lätt kan tänka sig in i tankebanorna i sådana fall. Nej, hon var inte en "hora" eller vad fan mer folk kallat henne här. Hon var en psykiskt sjuk kvinna som seriöst trott att hon tagit med sina barn till något bättre än detta livet. "Hämnd-mord" är ytterst sällan självmord. Problemet med flera av er är att ni möjliggör ett återupprepande av sådana händelser genom att vara oförstående. Genom att skambelägga & därmed försvåra sökandet av vård & hjälp.
Citera
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Förundersökningsprotokoll görs inför en rättegång men i detta fallet är MGM avliden. Det kommer aldrig bli en rättegång, ingen kommer att kunna dömas.

Men det har inletts en förundersökning om mord. Den förundersökningen i sin helhet (oavsett om den "fullföljs" eller inte) bör kunna begäras ut.
Om jag dör i morgon, så kan vem som helst begära ut alla handlingar hos myndigheter som rör mig. Enda undantaget är om handlingarna skulle innehålla information om någon nu levande, som därmed skulle kunna lida men.
Citera
2021-07-08, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Varför skulle FUP sekretessbeläggas? Sekretessen omfattar inte döda människor.
Därför att det inte finns någon att åtala. Lagen är sådan.
Citera
2021-07-08, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plaux
Det är inte HON! Min väns syster har varit i kontakt med M*ria Kr*asniqi. Kan alla sluta prata om henne nu!
Vem var det då? Är det någon lokalbo i tormestorp det gäller så borde "ordet vara ute i byn" vid det här laget eftersom samhället har typ 1000 invånare..
Citera
2021-07-08, 17:43
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkrikPanik
Blir lätt mörkrädd av att läsa tråden.
Saken är den att det är svårt att förstå hur en förälder kan mörda sina barn, det är för att friska personer sällan lätt kan tänka sig in i tankebanorna i sådana fall. Nej, hon var inte en "hora" eller vad fan mer folk kallat henne här. Hon var en psykiskt sjuk kvinna som seriöst trott att hon tagit med sina barn till något bättre än detta livet. "Hämnd-mord" är ytterst sällan självmord. Problemet med flera av er är att ni möjliggör ett återupprepande av sådana händelser genom att vara oförstående. Genom att skambelägga & därmed försvåra sökandet av vård & hjälp.

I dagsläget har inget framkommit om varken motiv eller eventuell psykisk sjukdom. Vad menar du att du vet? Att hon seriöst trodde att hon tog barnet till något bättre? Du har även koll på hennes psykiska hälsa?
Senast redigerad av Fabriksbyggnad 2021-07-08 kl. 17:46.
Citera
2021-07-08, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meas19
https://www.kristianstadsbladet.se/hassleholm/sista-natten-med-skolganget/

https://mari*nickl*sson.webblogg.se/index.html *a

Folk har ju sagt flera gånger i denna tråd att det inte är M*ria Kr*sniqi/N*cklasson?
Citera
2021-07-08, 17:45
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Vad försöker du säga? Att det var en olycka?

Hur kan du ens missförstå ””Kan ju ha stått vid kanten och inväntat”

Vad jag menade var att personen har med barnen stått och inväntat tåget och gått ut på spåret, när det väl kommer och får syn på personerna så har det inte en chans i världen att stanna (180 km/h och ca 1000-1200 m stoppsträcka) Det är en lång raksträcka mellan Sösdala och Hässleholm.

https://www.google.com/maps/place/Nilla+Pihlblads+v%C3%A4g,+281+46+Tormestorp/@56.1149963,13.7386513,16z/data=!3m1!1e3!4m2!3m1!1s0x4653fdabf30ab6ad:0xa3136 9c90e9613e3?hl=sv-se
Citera
2021-07-08, 17:46
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Men det har inletts en förundersökning om mord. Den förundersökningen i sin helhet (oavsett om den "fullföljs" eller inte) bör kunna begäras ut.
Om jag dör i morgon, så kan vem som helst begära ut alla handlingar hos myndigheter som rör mig. Enda undantaget är om handlingarna skulle innehålla information om någon nu levande, som därmed skulle kunna lida men.

Ja, det pågår en förundersökning och detta för att polisen ska kunna utreda exakt vad, varför och hur detta hände.
När man kommit ”i hamn” och tycker man fått svaren så kommer förundersökningen att läggas till handlingarna och ”sekretessad” (som flera av oss redan försökt förklara för dig).
Så nej, vare sig du eller någon annan kommer få ta del utav denna.
Det enda som skulle kunna ge oss lite mer information är OM polisen/förundersökningsledaren VÄLJER att gå ut med någon mer info men detta ser jag som högst osannolikt.
Citera
2021-07-08, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Nyttjade hon droger ?
Jag känner en person som blev påkörd av tåget och överlevde .
Han försökte inte ta livet av sig men var hög som ett hus .
Har ingen kännedom om denna kvinna.
Sällan jag skulle tänka mig att det vore på sin plats att droga barn (som t ex Esmeraldas mamma gjorde), men dessa två stackars barn önskar jag var medvetslösa när tåget kom.

Jag vill inte demonisera mamman för hennes handling men jag önskar jag visste mer om henne. Sökte hon hjälp för sitt dåliga mående/sin destruktivitet/sin desperation?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in