2021-07-08, 16:44
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bavaro
Vad i helvete är det inte folk fattar med hans uttalande.

Många är helt enkelt för vänsterblivna, och har inte den mentala kapaciteten att förstå hur illa läget är i Sverige.
Citera
2021-07-08, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jettz
Nej nej nej, här handlar det nog om att ta väljare från S. Många i S har ju redan gått till SD, men vissa anser nog att SD är inte "ok" att rösta på pga kollegor och medias åsikter. Men att rösta på M kommer vara helt ok. Migrationen är en så stor fråga idag att den väger nog tyngre än många andra frågor, så man väljer att förbise skillnader i politiska frågor kring skatter, välfärd osv.

Är det något nytt fenomen, att man måste spy ur sig privata angelägenheter till kollegor och dylikt? Media behöver man väl iaf inte kontakta?
Citera
2021-07-08, 16:52
Medlem
Talespins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Då får du nog ta och läsa om det jag skrev en gång till.

Varför har SD 17% idag och inte 3%?

Vem säger att 17% är gränsen?
Citera
2021-07-08, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tompax2
Att inte vilja välkomna en enda invandrare i Sverige, enbart på grund av hudfärg osv., det vill jag påstå är rasism. Sen kan du säga vad du vill, men så är det.

Vad spelar det för roll för dig, att det även finns människor med annan hudfärg i ditt land?

Ingen pratar om att du skall bli minoritet i ditt eget land, nu pratar jag om en normal och kontrollerad invandring, så som det alltid har varit förut. Inte det huvudlösa idioti som pågår nu, utan en kontrollerad invandring.

Lyssnar man till AfS så vill de ju i princip skicka ut varenda icke-svensk ur landet. Spelar för de ingen roll hur pass integrerad invandraren är, den skall ut oavsett det är rasism.

Svenskarna är snart minoritet i sitt eget hemland, och är det redan inom vissa åldersgrupper, och du motsäger dig återvandring och vill ha in ännu fler icke-vita invandrare? Hur tänker du då? Hur skiljer sig det från den folkutbytespolitik som redan förs?

Om du bara tror att det är "hudfärgen" som skiljer raserna åt vet jag inte ens vad jag ska börja. Hudens pigmentering är bara en liten del av saken. Sådant här stöter man på rätt ofta hos folk, även hos "Sverigevänner".
Citera
2021-07-08, 16:56
Medlem
S.Kandals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Undrar hur alla Moderater känner sig som nynazister. Välkomna till vår värld.

Lite kul att även tuffe uffe får känna av pk-vänstern makabra påhopp. Det är ju däremot oerhört lätt för vem som att lägga över bollen till andra sidan vid dylika mothugg. Varför skryter exempelvis nuvarande regering att de strypt invandringen? Finns väl ingen som helst anledning att göra så om invandringen inte är en belastning.

De gör sig till fullständigt åtlöje, låt dem hållas. De gräver sina egna gropar...
Citera
2021-07-08, 16:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Varför har SD 17% idag och inte 3%?

Vem säger att 17% är gränsen?

Jag tror att 20 till max 25% är gränsen för SD, men som det visar sig förespråkar även andra partier - såsom M/KD - numera det som SD förespråkat under längre tid. Och det kommer allt fler partier att göra (även på vänstersidan skulle jag tro). Men du pratar om storskalig massrepatriering och det tror jag inte vi kommer att få se.
Citera
2021-07-08, 16:59
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tompax2
Att inte vilja välkomna en enda invandrare i Sverige, enbart på grund av hudfärg osv., det vill jag påstå är rasism. Sen kan du säga vad du vill, men så är det.

Vad spelar det för roll för dig, att det även finns människor med annan hudfärg i ditt land?

Ingen pratar om att du skall bli minoritet i ditt eget land, nu pratar jag om en normal och kontrollerad invandring, så som det alltid har varit förut. Inte det huvudlösa idioti som pågår nu, utan en kontrollerad invandring.

Lyssnar man till AfS så vill de ju i princip skicka ut varenda icke-svensk ur landet. Spelar för de ingen roll hur pass integrerad invandraren är, den skall ut oavsett det är rasism.
Spelar du dum, eller tror du på fullt allvar att det handlar om hudfärg / etnicitet / ras? Det finns helt andra anledningar till varför svenskar vill inte ha hit muslimer, islamister kriminella analfabeter och medeltida skräpkulturer från krigszoner och rövhålsländer i Mellanöstern.

Det går inte att integrera vad fan som helst. När det gäller folk från Mellanöstern och Nordafrika så skulle jag säga att totalt invandringstopp och assimilation är det enda som eventuellt skulle kunna fungera. Också gärna återvandring för de som vägrar försvenskas.
Senast redigerad av Jiren 2021-07-08 kl. 17:05.
Citera
2021-07-08, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Necris
Angånde din sista fråga om inte en annan vit svensk är lika mycket främling för mig som någon från en annan nationalitet så är det en viktig poäng, och svaret är är ett dånande "NEJ!". Det är ju det som är effekten av en homogen kultur och en kulturel gemenskap. Två främmande svenskar som aldrig har träffats är som gammla barndommsvänner jämfört med hur främmande en afghansk man eller indisk kvinna skulle vara.

Fast nu blandar du väl ändå kultur och etnicitet där va?

Alltså det där är ju väldigt svårt. För det handlar inte bara om etnicitet utan även kultur.

Anta att du är på resa i Japan. Du känner dig inte särskilt hemma där. Men du träffar på en annan vit svensk som pratar svenska. Oj, vad roligt, tycker du. Ni pratar en stund. Trevligt och allt. Du känner samhörighet med personen.

Men, gör nu vidare tankeexperiment.

Du träffar en annan "svensk" där, som är en person adopterad från Afrika som barn. Dvs. personen är svart, men är uppväxt i en fin skötsam vit svensk familj. Han pratar lika bra svenska som dig och har exakt samma värderingar. Han är uppvuxen 100% svensk. Det enda som skiljer är hans hudfärg.

Du träffar ytterligare en person där, en vit person som är etniskt svensk. Han adopterades bort till Afghanistan eller något arabland som bebis och är dessutom uppvuxen i en riktigt stökig familj. Personen är kriminell, våldtar kvinnor och är ett riktigt as.

Vilken av dessa kommer du känna mest samhörighet med? Den adopterade afrikanen som bortsett från hudfärg är 100% svensk? Eller den etnisk svenske som är där på besök från ett krigshärjat land och som dessutom beter sig som den värsta tuffa gängmedlemmen här i Sverige, som inte drar sig för att hota poliser eller vem som helst till livet "jag skall knulla din mamma MANNEN, jag skall döda hela din familj din jävla HORUNGE".

Jag är väldigt nyfiken på ditt svar Jag personligen, skulle känna mycket mer samhörighet med den adopterade afrikanen som kulturellt är 100% svensk
Citera
2021-07-08, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
De kontrollerade formerna kommer att generera ett ytterst fåtal högkompetenta arbetskraftinvandrare och några få som kärleksinvandrar. NMR har inga problem med det, så varför låtsas om den här ickefrågan? Vilka rasister tänkte du på när du inledde det här ämnet om rasism?

Nä, men då så. Då är vi på samma linje.
Citera
2021-07-08, 17:01
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Du kan inte jämföra Sverige med Singapore och Dubai

Hur det ska gå till? Man säger åt dem att det är dags att åka hem, med eller utan våld.

SD kommer att inse att det inte går att integrera blattar och negrer i någon större mängd.
Repatriering kommer att bli ett måste vare sig partierna vill det eller inte.
Kommer SD - eller kanske DU - se till att majoriteten invandrare lämnar vårt land..?
Senast redigerad av hvita.nhegrer 2021-07-08 kl. 17:03.
Citera
2021-07-08, 17:03
Medlem
Utan den höga invandringen som har varit hade jag inte varit den främlingsfientliga som det så fint heter, person som jag har blivit. Tack regeringen för att jag har fått epitetet rasist av andra. Vill inte men ni har tvingat mig till det.
Citera
2021-07-08, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Svenskarna är snart minoritet i sitt eget hemland, och är det redan inom vissa åldersgrupper, och du motsäger dig återvandring och vill ha in ännu fler icke-vita invandrare? Hur tänker du då? Hur skiljer sig det från den folkutbytespolitik som redan förs?

Om du bara tror att det är "hudfärgen" som skiljer raserna åt vet jag inte ens vad jag ska börja. Hudens pigmentering är bara en liten del av saken. Sådant här stöter man på rätt ofta hos folk, även hos "Sverigevänner".

Var har du fått det ifrån att jag VILL ha in ännu fler icke-vita invandrare?

Jag vill inte ha in några invandrare överhuvudtaget om de inte kan sköta sig, och bara blir en belastning, oavsett om de är danskar eller MENA.

Alla som inte kan bete sig och sköta sig, eller håller på med brottslighet skall naturligtvis utvisas ur Sverige med omedelbar verkan.

Jag pratar om helt normala hederliga invandrare som gör rätt för sig, som har anpassat sig till svenska normer. De menar jag är 100% välkomna för min del. Det innebär inte per automatik att jag vill ta in 0,8 miljarder människor från världens alla hörn även om de är skötsamma. Jag gillar att det finns mycket natur i Sverige och att vi inte har allt för trånga städer. Inte vill jag skapa stora metropoler av varje liten småort i detta land.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in