2021-07-08, 16:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Nåjo, den metoden kan ju tänkas fungera men kanske inte direkt funktionellt i ett demokratiskt västerländsk samhällsbygge.

Du är alltså en boomer som upptäckt att massinvandring inte funkar men kan inte tänka dig att vidta några som helst förändringar för att rädda samhället från total kollaps? Västerlandet är totalt kört om det inte återuppfinner sig självt. Demokrati och mänskliga rättigheter har orsakat vårt fall. Kina är på väg att gå om USA och bli världens största ekonomi (2028 enligt experter).

Det demokratiska västerländska samhällsbygget har kommit till vägs ände. Kristersson har knappast nått fram till denna slutsats än (inte för att han är ointelligent utan för att det ännu är inopportunt att tänka så). Men han har tagit ett steg i denna riktning genom att stämpla kriminella som terrorister. Det är ett första steg i rätt riktning.

Danmark och UK har också tagit bra steg framåt på senare tid.
Citera
2021-07-08, 16:03
Medlem
Prokloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Jo, jag känner en och annan fd. sosse som gått över till SD (direkt) utan att "mellanlanda" hos M. Just pga. att de anser att det är det enda parti som talar ur skägget vad gäller migration/integration.

Men vad gäller skattefrågan så behövs det ju komma in skatt, det är en solidarisk handling för de som har det sämst ställt och för hela vår välfärd som jag gärna bidrar med. Och som rent av har kommit mig själv till gagn under en period då jag pga. arbetsrelaterad skada inte kunde jobba. Då ser man hur viktig den där skatten är för att man ska ha ett drägligt liv på sin väg tillbaka till arbetslivet. Jag ser det också i den fina utbildning mina barn får. Eller mina äldre släktingar får inom äldreomsorgen och när de har behövt sjukhusvård. Jag har själv behövt sjukhusvård och då varit åter tacksam över att det inte kostade mig så mycket, tack vare skatten vi betalar in. Att betala skatt är en solidarisk handling som kommer ens medmänniskor och en själv till gagn när de/man själv bäst behöver den. Så jag är definitivt röd och ser att skatten behövs för att vi ska kunna ha en fin välfärd där vi värnar alla. Men detta får givetvis inte utnyttjas och felriktas. Det måste fasiken vara ordning och reda.

Skatt är av ondo!

Dina barn får en undermålig utbildning . Dagens skola är ett haveri utan dess like. Trots fina betyg kan dagens elever knappt multiplikation tabellerna när det gått ut grundskolan
Citera
2021-07-08, 16:04
Medlem
Det har väl alltid varit en belastning. Sent att komma med det nu, Kristersson.
Citera
2021-07-08, 16:05
Medlem
trillians avatar
Det är väldigt märkligt att påstå motsatsen att "Invandring INTE innebär en belastning" för ett land.
Om det vore så att alla invandrare var högutbildade, kulturellt närliggande och kunde prata perfekt svenska, jag i ett sådant hypotetiskt scenario så KANSKE, bara kanske, skulle invandringen kunna vara lönsam eller åtminstone +-0.

Nu ser det som bekant inte ut så utan majoriteten av de flyktingar som kommer hit bär med sig en otillräcklig utbildning för att utföra de flesta arbeten som finns tillgängliga på den svenska arbetsmarknaden.

Deras språkkunskapen är undermåliga för att tillskansa sig den utbildning som krävs.

Ungefär när språkinlärning + utbildning är klart, ja då är det dags för en vuxen människa att gå i pension och då skall hen fortsättningsvis finansieras resten av livet.

Att påstå att invandringen är en belastning för landet är ungefär lika kontroversiellt som att påstå att bidragstagare är en belastning för statskassan.

Men Joakim Ruist sa ungefär "Men det är inte därför vi har asylinvandring. Vi har det inte av ekonomiska själ utan av humanitära".

Okej. Då bör vi diskutera istället HUR många humanitära bonuspoäng vill vi samla in varje år? Med andra ord: diskutera volymmål som ALLA andra fungerande nationer i världen.

Jag tror att någonstans mellan 0,5% till 1% årligen hade varit rimligt, då hade vi hunnit med att ge dessa ett värdigt mottagande.
Citera
2021-07-08, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Sedan är det inte så att man bara kan placera en korean i Sverige så blir han en svensk med annan hudfärg. Koreanen kommer fortfarande att känna band till andra koreaner. Hatar du koreaner, eller varför vill du att koreaner ska tvingas bli svenskar?

Varför skulle jag vilja tvinga koreaner att bli svenskar? haha finns väl ingen anledning?

Däremot, om koreaner invandrar hit, så ser jag det som en självklarhet att de anpassar sig till svenska lagar och regler, kultur och seder. Det är väl inget konstigt med det?

Annars skulle vi ju få parallella samhällen med olika lagar och olika rättssystem och domstolar. Så kan man ju inte driva ett land, det fattar ju vilken idiot som helst.
Citera
2021-07-08, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Du är alltså en boomer som upptäckt att massinvandring inte funkar men kan inte tänka dig att vidta några som helst förändringar för att rädda samhället från total kollaps? Västerlandet är totalt kört om det inte återuppfinner sig självt. Demokrati och mänskliga rättigheter har orsakat vårt fall. Kina är på väg att gå om USA och bli världens största ekonomi (2028 enligt experter).

Det demokratiska västerländska samhällsbygget har kommit till vägs ände. Kristersson har knappast nått fram till denna slutsats än (inte för att han är ointelligent utan för att det ännu är inopportunt att tänka så). Men han har tagit ett steg i denna riktning genom att stämpla kriminella som terrorister. Det är ett första steg i rätt riktning.

Danmark och UK har också tagit bra steg framåt på senare tid.

Jag har då alltid förordat tukthus, arbetsläger, inga som helst former av bidrag etc. etc. I det läget vänder nog lämmelströmmen hemåt igen.
Citera
2021-07-08, 16:09
Medlem
AreYouBacks avatar
Undrar hur alla Moderater känner sig som nynazister. Välkomna till vår värld.
Citera
2021-07-08, 16:10
Medlem
Necriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tompax2
Att inte vilja välkomna en enda invandrare i Sverige, enbart på grund av hudfärg osv., det vill jag påstå är rasism. Sen kan du säga vad du vill, men så är det.

Vad spelar det för roll för dig, att det även finns människor med annan hudfärg i ditt land?

Ingen pratar om att du skall bli minoritet i ditt eget land, nu pratar jag om en normal och kontrollerad invandring, så som det alltid har varit förut. Inte det huvudlösa idioti som pågår nu, utan en kontrollerad invandring.

Lyssnar man till AfS så vill de ju i princip skicka ut varenda icke-svensk ur landet. Spelar för de ingen roll hur pass integrerad invandraren är, den skall ut oavsett det är rasism.
Så du är hatisk om du inte vill att det sitter en främling vid din familjs matbord och äter kvällsmat med er varje kväll?

Man är inte rasist om man vill att svenskar ska vara i Sverige och inte bli utrotade. Varje främling som kommer hit får barn i snabbare takt än vi och på 3-4 generationer gör det stor skada. Snart kommer svenskar inte existera utan istället vara utblandade med allt annat folk i sverige.

Oavsett om invandringen är kontrollerad eller ej, från och med nu, så kommer svenskarna bli i minoritet i sitt eget land inom en snar framtid. MEr incandring eller ej handlar enbart om när det sker.
Citera
2021-07-08, 16:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Jag har då alltid förordat tukthus, arbetsläger, inga som helst former av bidrag etc. etc. I det läget vänder nog lämmelströmmen hemåt igen.

Sympatiserar med detta men styrkan saknas inom det svenska kollektivet. Planen har alltid varit ordning via kaos. Kristersson var senast ner till Bilderberg (de som verkligen bestämmer). Nu väntar den mångkulturella polisstaten. The Endgame.
Citera
2021-07-08, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Necris
Så du är hatisk om du inte vill att det sitter en främling vid din familjs matbord och äter kvällsmat med er varje kväll?

Man är inte rasist om man vill att svenskar ska vara i Sverige och inte bli utrotade. Varje främling som kommer hit får barn i snabbare takt än vi och på 3-4 generationer gör det stor skada. Snart kommer svenskar inte existera utan istället vara utblandade med allt annat folk i sverige.

Oavsett om invandringen är kontrollerad eller ej, från och med nu, så kommer svenskarna bli i minoritet i sitt eget land inom en snar framtid. MEr incandring eller ej handlar enbart om när det sker.

Det är väl ingen som tvingar dig att ta hem en främling att ha vid ditt middagsbord?

Om jag däremot får en vän eller familjemedlem som är av annan etnicitet än min egen, dvs. svensk, så är ju den lika välkommen för det?

På samma sätt vill jag inte ha någon främling vid mitt middagsbord överhuvudtaget, vare sig personen är svensk eller icke.

Problemet med rasister är att de ser alla som inte är som de själva, som främlingar. Men är inte en vit och svensk främling lika mycket främling för dig?

Och har du tagit med i beräkningen, att om du stoppar alla gäster till dig, så kommer du själv inte att tas emot som gäst någonstans?
Citera
2021-07-08, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/23GVnB/ulf-kristersson-invandringen-i-sverige-har-blivit-en-belastning

Ulf Kristersson kopplar skjutningar och grov kriminalitet till invandring.

Om M-ledaren lyckas bilda regering vill han ge Jimmie Åkesson inflytande över migrationen.

– Det är uppenbart att invandringen i Sverige har blivit en belastning, säger han till Sveriges Radio.

På vilket sätt tänker Ulf Kristersson att man bör ge SD inflytande i frågan?
Även varför tar inte vänstern bara tag i allt?
Jag tänker mig att hade vänstern tagit tag i problemet så hade dom inte förlorat röster mm......
Vänstern igår är inte som vänstern idag.

Säger han si så där 20 år för sent. Tror inte detta går att vända. Vänstern har importerat tillräckligt valboskap för att ha tryggat segern och svenskar är lika naiva som alltid.
Citera
2021-07-08, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyberIngmar
Moderaterna har varit med och skapat det samhälle vi nu lever i. Ett samhälle där ett barn inte kan gå ut på kvällen för att rasta sin hund utan att riskera att bli skjuten. Vad har Kristersson med M för förslag. Kopiera Danmarks politik? Riva ghetton? Utvisningar av grovt kriminella. Gå full dansk.

https://www.hbl.fi/artikel/frederiksen-malet-ar-noll-asylsokande-i-danmark/

Avundsjuk på danskarna.

Ja, men bra dom äntligen kan säga det självklara rakt ut.
Det blir spännande att se debatten framöver, om detta kan se till att det blir en debatt om sakfrågor i frågor relatede till invandring.
Men av reaktioner att döma så kommer man köra på i samma spår som vanligt, vägra diskutera och stämpla en grupp som nu är 48% som rasismnazismfascism
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in