2021-07-08, 15:34
Medlem
Vad jag inte tyckte om i U.K:s uttalande var att han påstod det hela delvis berodde på "misslyckad integration".

Jag vill påstå att integrationen har lyckats helt och fullt ut i Sverige. Jag hade inga större förväntningar på något så morbitt samhällsexperiment som kallas för "integration"=tvångsgifte.

Tvångsäkteskap är förbjudna enl. lag i Sverige men integration ska däremot befrämjas och stöttas med skattemedel.

Det är bara att se er omkring. Så här ser tillämpad integration ut i praktiken. Något annat var ej heller att förvänta sig. Roligare och trevligare än så här blir det inte med integration.
Citera
2021-07-08, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anotherpieceofmeat
* Bevisen är att områden där massa nyanlända blivit intryckta i blir till skit. De integreras inte, de bor bland andra icke-integrerade. Får ingen möjlighet att komma in i samhället för det kommer för många hela tiden, ofta utan utbildning. Då måste svenska folket försörja dessa med bidrag, då raserae välfärden. Vår välfärdsstat bygger på att de allra flesta arbetar, vi kan inte vara en välfärdsstat och samtidigt fristad åt världens medborgare, vi måste välja 1 alternativ.

** Stoppa invandringen(minska den så mycket det går, iaf om SD får inflytande). Ställ krav, svensk språkkunskap för att få medborgarskap. De som får ett nej ska ut direkt. Utvisa brottsliga invandrare, etc. Detta är basically alla SD's idéer från början men det är väl bra att det åtminstone finns 2 partier med sunt förnuft idag.
Det du säger är sant och låter bra men jag undrar ju vad Kristersson menar, min poäng är att det inte går att lita på Kristersson så länge han inte kommer med just den här typen av åtgärder som du skriver i ditt inlägg.
Citera
2021-07-08, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anotherpieceofmeat
* De integreras inte, de bor bland andra icke-integrerade. Får ingen möjlighet att komma in i samhället för det kommer för många hela tiden, ofta utan utbildning.

Det är direkt samhällsfarligt att diskutera i termer som "integration". Jag vill se en checklista som går att avprickas, precis som på bilprovningen, för att kunna avgöra när någon är "integrerad". Den listan kommer jag aldrig att fås se ty:

Fantasiprojektet "integration" används bara av div. politiker och andra projektanställda skatteutsugare som har gjort det till ett oändligt livsprojekt som aldrig kommer att ta slut utan som bara slukar mer och mer pengar från plågade realskattebetalare.

Om nu någon, mot all förmodan, fortsätter att tjata om "integration" så är det bara att ställa frågan:

- Sverige var färdigintegrerat för länge sedan. Varför ska det då återigen integreras? Det projektet var ju klart för många, många decennier sedan. Varför då göra något så kontraproduktivt som att skrota den integreringen och skapa en ny integration? Så kan endast stollar resonera.
Citera
2021-07-08, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Att sköta sig, bidra och inte begå brott borde ju en grundförutsättning för att ens få komma till ett annat land.

När du nu satt dig på en hög häst, får jag fråga dig om du tycker det vore OK om det kommer och 100 miljoner kineser till Sverige, 100 miljoner indier till Norge, 100 miljoner japaner till Danmark och 50 miljoner thailändare till Finland så länge de arbetar och gör rätt för sig och inte begår brott?

Så länge alla dessa skulle anpassa sig till respektive lands seder och kultur, lagar och regler, samt arbeta, så blir de enda kvarvarande faktorerna att de dels inte pratar 100% ren svenska och inte ser svenska ut, utan snarare asiatiska.

Så då får man ta ställning till om man klarar av att bo i Asien, helt enkelt, för ungefär så skulle det ju kännas. 100 miljoner, som du beskriver, i respektive land skulle innebära 300 miljoner för Danmark, Norge, Sverige och 50 miljoner för Finland som du satte antalet på, dvs. 350 miljoner asiater. Vi hade därmed varit minoritet och det hade känts som att bo i Asien.

Då får man alltså ta ställning till den biten. Jag har absolut inget emot asiater men det skulle nog kännas märkligt att själv bli en minoritet bara sådär över en natt.

Fast å andra sidan, så länge de inte fryser ut oss ursprungliga invånare, de är goda och trevliga människor och vi kan leva på som vanligt, så tror jag nog faktiskt inte jag hade haft så mycket emot det.

Naturligtvis är det orealistiskt det du beskriver, men det är ändå ett roligt tankeexperiment.
Citera
2021-07-08, 15:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Vad jag inte tyckte om i U.K:s uttalande var att han påstod det hela delvis berodde på "misslyckad integration".

Jag vill påstå att integrationen har lyckats helt och fullt ut i Sverige. Jag hade inga större förväntningar på något så morbitt samhällsexperiment som kallas för "integration"=tvångsgifte.

Tvångsäkteskap är förbjudna enl. lag i Sverige men integration ska däremot befrämjas och stöttas med skattemedel.

Det är bara att se er omkring. Så här ser tillämpad integration ut i praktiken. Något annat var ej heller att förvänta sig. Roligare och trevligare än så här blir det inte med integration.

Nonsens. Det finns mångkulturer som fungerar bättre än etnostater. T ex Singapore och Dubai. De har fungerande integration. Dvs antingen anpassar du dig eller så åker du ut, alternativt blir halshuggen/hängd, om du uppfört dig riktigt illa.

Sverige kan aldrig bli så bra som dessa stater för vi har tagit in för många och varit kravlösa, men Kristersson har nu åtminstone tagit ett steg i denna riktning. (Återgång till svensk etnostat är naturligtvis en omöjlighet.)
Citera
2021-07-08, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
SD består till allra största delen av före detta socialdemokrater. De gick först till M och sedan till SD. Dessa väljare är egentligen röda men insett att S numer är en farlig cocktail med nyliberalism och kommunism. Terrormassakern på Drottninggatan betraktas väl idag som en trafikolycka. Det här visar att de röda knappast värnar om sina väljare utan var och en får klara sig själv. Med den insikten kommer garanterat fler röda att vilja ha lägre skatt.

Kristersson behöver egentligen inte argumentera för lägre skatt, utan han kommer att ha ett brett folkligt stöd för det.

Jo, jag känner en och annan fd. sosse som gått över till SD (direkt) utan att "mellanlanda" hos M. Just pga. att de anser att det är det enda parti som talar ur skägget vad gäller migration/integration.

Men vad gäller skattefrågan så behövs det ju komma in skatt, det är en solidarisk handling för de som har det sämst ställt och för hela vår välfärd som jag gärna bidrar med. Och som rent av har kommit mig själv till gagn under en period då jag pga. arbetsrelaterad skada inte kunde jobba. Då ser man hur viktig den där skatten är för att man ska ha ett drägligt liv på sin väg tillbaka till arbetslivet. Jag ser det också i den fina utbildning mina barn får. Eller mina äldre släktingar får inom äldreomsorgen och när de har behövt sjukhusvård. Jag har själv behövt sjukhusvård och då varit åter tacksam över att det inte kostade mig så mycket, tack vare skatten vi betalar in. Att betala skatt är en solidarisk handling som kommer ens medmänniskor och en själv till gagn när de/man själv bäst behöver den. Så jag är definitivt röd och ser att skatten behövs för att vi ska kunna ha en fin välfärd där vi värnar alla. Men detta får givetvis inte utnyttjas och felriktas. Det måste fasiken vara ordning och reda.
Citera
2021-07-08, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Rasism-beskyllningar är vänsterns sätt att få dig att hålla tyst. Det är en härskarteknik mer än något annat. Då bör du inte själv använda dig av sådant. Rasism i betydelsen att man vill omge sig bland sina egna är naturligt och finns över hela jorden och i alla kulturer. Inget konstigt egentligen, och inget som är specifikt för svenskar som grupp (eller européer i stort).

Att inte vilja välkomna en enda invandrare i Sverige, enbart på grund av hudfärg osv., det vill jag påstå är rasism. Sen kan du säga vad du vill, men så är det.

Vad spelar det för roll för dig, att det även finns människor med annan hudfärg i ditt land?

Ingen pratar om att du skall bli minoritet i ditt eget land, nu pratar jag om en normal och kontrollerad invandring, så som det alltid har varit förut. Inte det huvudlösa idioti som pågår nu, utan en kontrollerad invandring.

Lyssnar man till AfS så vill de ju i princip skicka ut varenda icke-svensk ur landet. Spelar för de ingen roll hur pass integrerad invandraren är, den skall ut oavsett det är rasism.
Citera
2021-07-08, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja

Angånde Agda så säger jag som politikerna alltid gör, tillsätt en utredning för att se hur man skulle kunna lösa det så att även Agda kan få röstkort.

Men å andra sidan när man tänker efter lite så handlar det hela egentligen om politikers brutna vallöften och beslut tagna helt utan att det ligger i folkets vilja eller intresse och beslut som inte har varit med i valrörelser osv.

Det är nog inte helt rättvist att kräva att folket ska behöva ha koll på allt sådant utan folket ska kunna räkna med, nej, ta för givet att deras politiker är ärliga och följer sina löften samt arbetar för Sverige och svenskarnas intressen.

Som det har varit nu så har folk fått höra att ett parti ska göra ditten om folket röstar på dem men sedan när de väl får makten så har de istället gjort datten.

Det kanske man inte kan klandra folket för? Många verkar anse det men jag tror inte att jag vill stämma in i den kören i nuläget.

För att lösa de problem vi har och få tillbaka tryggheten så behöver vi politiker som står utanför politikerklassen och som har egna intressen av att det svenska samhället går bra och att folket är trygga.

Politikerna som nu ockuperar Rosenbad har helt andra intressen.

Det är dock inte realistiskt i dagsläget att politikeradeln bara skulle ge upp makten och lämna över den till folket men något som skulle gå att lösa i dagsläget är att se till så att politiker kan ställas inför rätta, sparkas osv. Tjänstemannaansvar.

Det som har skett i Sverige, samhällets förfall i kaos och skattepengar som helt godtyckligt slösas på skräp och ges gort till andra länder och andra länders medborgare med mycket mera.

Allt det som har skett har varken politiker eller etablisemanget haft någon som helst rätt att utföra.

VDn på Folksam tex har inte rätt att ta alla företagets pengar och ge dem till olika företag i Mellanöstern samt att ge lite till sig själv och sina nära och bekanta.

VDn för Folksam hade då åtalats för brott och fått ett långt fängelsestraff för ekobrottslighet.

Den enorma förändringen av hela det svenska samhället, sveket mot svenska pensionärer och andra av samhällets svaga, allt slöseri med hundratals miljarder och mycket mycket mera har man inte haft rätt att göra.

Politikerna ska vara anställda av folket och de ska representera folkviljan samt förvalta folkets gemensamma skattekassa och nationens öde på ett sätt som gynnar det svenska folket och nationen.

Istället så ses folket bara som anställda av staten för att tjäna in pengar åt staten så att staten kan göra det staten vill göra för statsklassens och andra intressenters skull.

Tänk tex bara hur sjukt det är egentligen att ett parti som i dagsläget har ett stöd på ca 3.3% av det svenska folket styr över de största och viktigaste frågorna för Sverige.

Vilken arrogans alltså när man hör Märta Stenevi och Per Bolund prata i TV eller annat, som om de vet vad som är bäst för svenskarna och landet och vad svenskarna och landet behöver ha.

Uppenbarligen vill inte svenskarna ha Miljöpartiets extrema politik, endast en handfull procent vill ha det men ändå är det just det som alla får leva med.

Arrogansen verkligen strålar igenom när Märta Stenevi eller Per Bolund står i TV och pratar om demokrati, vad som är farligt för demokratin och vad som är bra för demokratin.

Är det demokrati när det svenska folket inte får det de vill ha utan får det som Per Bolund anser att de ska ha?

Så länge dessa människor tillåts bortse från folkviljan och folket accepterar att några helt galet radikala människor som inte har folkligt stöd ändå ska få bestämma vilken väg Sverige ska gå så kommer inga problem att lösas utan bara bli värre.

Nu har jag raljerat tillräckligt men en viktig sak som jag ville få fram innan gällande folkets ansvar och röstande så samtidigt som folket har ett stort ansvar så har folket faktiskt inte röstat på Miljöpartiet för att ta ett exempel och mycket av problemen vi ser i samhället idag kommer just från Miljöpartiet men det blir ännu mer invecklat när man inser att det kvittar vad folk röstar på, politikerna hittar lösningar runt folkviljan ändå för att få som de vill.

Ja, vallöften ja... Ja, dessa måste givetvis hållas rakryggat. Just nu är det dock svårt att göra detta då läget ser ut som det gör. Inga partier kan riktigt hålla sina vallöften, utan får kompromissa sönder sin egen politik. Blir intressant att se valresultatet 2022 när det tillkommit ett stort gäng nya väljare. kanske blir det lite mer ordning då. Eller så inte.
Citera
2021-07-08, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
N De har fungerande integration. Dvs antingen anpassar du dig eller så åker du ut, alternativt blir halshuggen/hängd, om du uppfört dig riktigt illa.

Nåjo, den metoden kan ju tänkas fungera men kanske inte direkt funktionellt i ett demokratiskt västerländsk samhällsbygge.
Citera
2021-07-08, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EricBlair
https://www.worlddata.info/iq-by-country.php

Det finns hur många studier som helst beträffande IQ. Du har helt fel. ca 80% av IQ härleds genetiskt och ca 20% av omgivning.

Det finns även adoptionstudier där tvillingar delats på och växt upp under vitt skilda förhållanden som visar på väsentligen samma IQ som vuxna.

Hjärnvolymen skiljer markant mellan afrikaner och vita. Varför tror du det var intressant att mäta om inga skillnader fanns?

Socialbidrag gör att det evolutionära trycket försvinner och IQ kommer snarare att sjunka då socialfallen skaffar fler barn än akademiker. Detta oavsett kulör men afrikaners IQ förskräcker och det gör även Sveriges utveckling.

Detta är ren idioti.

Jag skall ge dig ETT enda exempel.

Bara kolla vad som händer nu! Bara kolla. Det väller in, enligt dig IQ-befriade individer, i detta land, från Afrika, Mellanöstern osv. Du påstår att dessa genetiskt har lägre IQ än svenskar.

Men då skrattar jag bara åt hur jävla ointelligent DU är själv, eftersom du ju uppenbarligen inte har fattat någonting.

För vad är det som händer? Jo, dessa människor som kommer hit, som enligt dig har lägre IQ-nivo än svenskar, tar ÖVER Sverige! Bit för bit! Dag för dag. Snart är du utträngd ur ditt eget land. Folk i Sverige är så jävla dumma i huvudet, att de röstar för sin egen "undergång". Hur jävla smart tycker du svenskar är nu då? Och hur smarta är de inte som kommer till detta land i hundratusental? De tar ju över den dumme svensken som ingenting!

Är det något folkslag som har låg IQ nivå så är det i så fall fanimej svenskar! Kolla hur folk röstar i V4-länderna. De verkar ha betydligt mer vett i skallen!
Citera
2021-07-08, 16:01
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tompax2
Att inte vilja välkomna en enda invandrare i Sverige, enbart på grund av hudfärg osv., det vill jag påstå är rasism. Sen kan du säga vad du vill, men så är det.

Vad spelar det för roll för dig, att det även finns människor med annan hudfärg i ditt land?

Ingen pratar om att du skall bli minoritet i ditt eget land, nu pratar jag om en normal och kontrollerad invandring, så som det alltid har varit förut. Inte det huvudlösa idioti som pågår nu, utan en kontrollerad invandring.

Lyssnar man till AfS så vill de ju i princip skicka ut varenda icke-svensk ur landet. Spelar för de ingen roll hur pass integrerad invandraren är, den skall ut oavsett det är rasism.
Du ljuger om Afs. Varför gör du det?

Sedan är det inte så att man bara kan placera en korean i Sverige så blir han en svensk med annan hudfärg. Koreanen kommer fortfarande att känna band till andra koreaner. Hatar du koreaner, eller varför vill du att koreaner ska tvingas bli svenskar?
Citera
2021-07-08, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GooksInTheWire
Du gör här ett klassiskt tankefel. Du utgår helt utan anledning ifrån att det inte finns några skillnader i IQ så länge motsatsen inte bevisats.

Det finns ingen som helst anledning att ha just denna utgångspunkt. Det är inte alls osannolikt att evolutionstrycket givit olika folkgrupper ganska olika IQ.

Att säkert säga att sådana skillnader finns är svårt eftersom det finns en stor mängd felkällor som är svåra att eliminera. Det är heller inte speciellt opportunt att forska på IQ hos olika folkgrupper vilket gör det än svårare.

Den som är intellektuellt hederlig säger att vi faktikst inte vet säkert hur det ligger till. Då kommer man inte med tvärsäkra påståenden om nyfödda afrikaner som skall växa upp till börsmäklare.

Hittills har jag inte sett en enda vetenskaplig studie som med säkerhet visar att där är väsentliga skillnader i IQ nivå mellan olika etniciteter.

Idioter finns bland alla etniciteter. Genier finns också bland alla etniciteter. Däremot så är det så att man lätt kan kolla IQ nivå i de olika delarna av världen. Men vad beror det på? Jag menar att det inte beror på något genetiskt, utan snarare kulturellt och på samhällena i fråga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in