2021-07-08, 13:28
Medlem
Arkiaters avatar
Ett mycket positiv besked från Kristersson. Men, vad har det tagit åt moderaterna? Under Reinfeldts tid var det ju ”-Tack för att ni valde Sverige” och ”Öppna era hjärtan”.
Citera
2021-07-08, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
När man jämför med SD så har tiden som media orkat bry sig om SDs uttalanden hela tiden blivit kortare. Man kunde ju tjata om Kent Ekeroths video när de tjafsar med knarkare på stan i flera år men numera blir det ofta bara några dagar; tills nästa mord eller sprängning.

Därför skall det bli intressant hur länge de vänsterliberala orkar tjata om detta och hur länge media lyfter det. Det kommer att bli en värdemätare på hur mycket debatten har förskjutits. Nu är det också mest vänstermedia och inte all media som mot SD. Dör det ut på ett par veckor så kan man nog konstatera att känslostormar och sådant inte biter riktigt längre och att allt fler har accepterat att Åkesson hade rätt som vanligt om belastningen.

Jag ser inga direkta tecken på något ihållande drev mot Kristersson. Man tvingas ju då försvara hur läget ser ut idag och låtsas som att kaoset inte finns, vilket alla med öppna ögon kan se att det gör. Bättre då att stoppa huvudet i sanden och gå vidare. I Kristerssons fall tror jag dock att det förbereds något större angrepp utifrån hans koppling till adoptionsindustrin etc. Man kan vara säker på att regimjournalisterna gräver febrilt i det. Det kan bli betydligt känsligare för honom.
Citera
2021-07-08, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tompax2
"Behöver" kanske inte Sverige gör. Men jag kan inte se någon anledning till att faktiskt vägra släppa in ett kontrollerat antal som är skötsamma och kan bidra till samhället.

Varför skulle man vägra? Det vore rasist.

Skulle vi vägra, så får vi också räkna med att vi själva inskränker vår egen rörelsefrihet och vi skulle aldrig kunna flytta till något annat land själva om vi så ville. Som man vill bli behandlad, skall man behandla andra.

Rasism-beskyllningar är vänsterns sätt att få dig att hålla tyst. Det är en härskarteknik mer än något annat. Då bör du inte själv använda dig av sådant. Rasism i betydelsen att man vill omge sig bland sina egna är naturligt och finns över hela jorden och i alla kulturer. Inget konstigt egentligen, och inget som är specifikt för svenskar som grupp (eller européer i stort).
Citera
2021-07-08, 13:35
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tompax2
Nej, det gör han inte. Han säger inte i princip samma sak själv.

Det är skillnad på:
Invandrare är en belastning och Invandring är en belastning.

Frågan är om Åkesson faktiskt har sagt att invandrare är en belastning, rent generellt? Det vill jag se en källa på i så fall, annars tolkar jag det bara som skitsnack.

Ni idioter som är FÖR invandring, kan inte tänka längre än att invandring innefattar en rad olika saker, en rad olika fördelar och en rad olika nackdelar.

Ni kan inte klumpa ihop allt det där och tycka att allt är bra! För det är fel! Ni är otroligt dumma om ni inte förstår bättre än så.

När Åkesson eller Kristersson säger att invandring är en belastning, så menar de självfallet inte de invandrare som kommer hit och bidrar till att Sverige skall bli bättre! Dvs. invandrare som gör rätt för sig, sköter sig och anpassar sig till svenska lagar och regler, svensk sed, kultur osv. så att de blir en väl fungerande del av samhället.

Både Åkesson och Kristersson är väldigt tydliga med att de välkomnar typen av invandrare som är som det sistnämnda. Skötsamma invandrare som bidrar till samhället, precis som man bör göra.

Det som de INTE vill ha, är invandrare som kommer och enbart belastar samhället genom att vägra arbeta, leva på bidrag och dessutom är brottsliga och kanske rent farliga, våldtäktsmän, mördare osv. Kolla gängens sammansättning, det är inte direkt Pelle, Kalle och Nils som driver runt och använder hela samhället som privat skjutbana.

Kan du tala om för mig VARFÖR man skulle vilja importera människor som BELASTAR ett samhälle? Människor som våldför sig på den inhemska befolkningen och som endast utnyttjar ett samhälle genom att gå på bidrag istället för att arbeta? Och att söndra istället för att skapa/bygga?
Man måste ju vara en total jävla idiot för att vilja ha sådana problem.

Men svensken VÅGAR INTE PRATA om detta!! Svensken är feg! Svensken är det fegaste folket i världen, vilket återspeglar sig i hur samhället ser ut, förfaller och hur man sedan röstar.

Både Åkesson och Kristersson välkomnar skötsamma invandrare som bidrar till samhället och som anpassar sig till svensk kultur, lagar och regler. Den som INTE vill ha denna typen av invandrare är ju RASIST. För då är det av andra anledningar man inte vill ha dessa invandrare och då beror det förmodligen på hudfärg.

Tänk efter lite innan du öppnar munnen. Du framstår bara som otroligt korkad, tyvärr.

Att sköta sig, bidra och inte begå brott borde ju en grundförutsättning för att ens få komma till ett annat land.

När du nu satt dig på en hög häst, får jag fråga dig om du tycker det vore OK om det kommer och 100 miljoner kineser till Sverige, 100 miljoner indier till Norge, 100 miljoner japaner till Danmark och 50 miljoner thailändare till Finland så länge de arbetar och gör rätt för sig och inte begår brott?
Citera
2021-07-08, 13:36
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Det är så verkligheten har sett ut i tjugo år. Du kan väl ändå inte inbilla dig att det finns någon väg tillbaka till en svensk etnostat? Nej Sverige bör bli en högfungerande mångkulturalism såsom Singapore och Dubai.

Naturligtvis kommer vi att behöva repatriera en miljon minst. Men det förändrar på intet sätt denna nya verklighet.
Det naturliga för människan är etnisk segregation. Detta gör människor på egen hand.
Citera
2021-07-08, 13:39
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Jag ser inga direkta tecken på något ihållande drev mot Kristersson. Man tvingas ju då försvara hur läget ser ut idag och låtsas som att kaoset inte finns, vilket alla med öppna ögon kan se att det gör. Bättre då att stoppa huvudet i sanden och gå vidare. I Kristerssons fall tror jag dock att det förbereds något större angrepp utifrån hans koppling till adoptionsindustrin etc. Man kan vara säker på att regimjournalisterna gräver febrilt i det. Det kan bli betydligt känsligare för honom.

Men det har ju inte hindrat dem gällande Åkesson.

Han har mycket lik i garderoben, också de stora utförsäljningarna i Stockholm (Varför var han politiker i Stockholm han är ju inte härifrån?) till extrema underpriser till sina vänner. Löjligt dyra taxinotor på flera hundra tusen, skumma lägenhetsaffärer etc.
Citera
2021-07-08, 13:40
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Rasism-beskyllningar är vänsterns sätt att få dig att hålla tyst. Det är en härskarteknik mer än något annat. Då bör du inte själv använda dig av sådant. Rasism i betydelsen att man vill omge sig bland sina egna är naturligt och finns över hela jorden och i alla kulturer. Inget konstigt egentligen, och inget som är specifikt för svenskar som grupp (eller européer i stort).
Så är det. Konsten är att välkomna all kamp invärtes och utvärtes.

https://youtu.be/zmNc0L7Ac5c
Citera
2021-07-08, 13:44
Avslutad
Citat:
Jag vet inte vad jag ska svara på det där, precis som jag inte vet man svarar ett skrikande fyllo eller en dåre som antastar en på stan (förutom att man puttar undan personen om den kommer för nära).

Du är nationalist/fascist men tror på mångkultur och mångetniska samhällen, hatar Sverige och svenskarna, gillar EU, har förståelse för Reinfeldts antivita svenskhat, vill helst av allt flytta till Thailand och gå på bordell varje dag. OK? Lycka till. Vi kan säga att du vann diskussionen om det känns bättre för dig. Jag kan bara konstatera att du inte är till nytta för någon. Det kanske är därför du identifierar dig med inkräktarna. Ladda nu upp för ett riktigt beskt svar där du berättar hur lite jag förstår och hur överlägset ditt sätt att resonera är. Det tycker ingen annan, men det spelar ju ingen roll för dig.

Jag är inte nationalist. Det växte jag ifrån för längesedan. Hade jag bott i ett normalt land hade situationen förmodligen varit en annan. (Fult ljugande om bordeller som säger mer om dig än något annat.)

Du svarade aldrig på hur du ska få Sverige dit du vill?

Jag konstaterar fakta, eller menar du att Sverige fungerar bättre än Singapore och Dubai?

Varför ser Sverige ut som det gör om majoriteten i Sverige tycker som du, tror du?

Jag är avslutningsvis för massdeportationer men det är knappast det Kristersson föreslår, han föreslår inte ens totalstopp (och det gör inte SD heller), eller hur?

Fortsätt lev i dina fantasier du, så fortsätter jag leva i verkligheten.
Senast redigerad av Sinestro 2021-07-08 kl. 13:50.
Citera
2021-07-08, 13:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
Ett mycket positiv besked från Kristersson. Men, vad har det tagit åt moderaterna? Under Reinfeldts tid var det ju ”-Tack för att ni valde Sverige” och ”Öppna era hjärtan”.
Det var Reinfeldt som var en anomalitet på många sätt.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater

De har fått nya direktiv från sina finansiärer. Näringslivet har insett att det kom inte en massa foglig låglöne-arbetskraft med Reinfeldts politik utan det kom bara en massa bidragstagare och kriminella. Arabiska raggare som spelar gangsterrapp och hotar alla svenskar på Strandvägen spelar nog in en hel del, liksom rumänska ficktjuvar och somaliska klockrånare på Östermalm.
Citera
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Kristersson har naturligtvis rätt, så länge som invandringen ligger på en högre nivå än vad samhället kan integrera så är det en belastning och utanförskapsområden, kriminalitet och skjutningar ökar.

Det ser ut som Sveriges integrationskapacitet ligger på ca 50.000 personer per år. Ungefär så många personer lämnar utanförskap varje år och kommer ut i samhället med vanliga avlönade jobb och bidrar till skatteintäkterna.

Nu har vi en halv miljon personer i utanförskap, så invandringen måste ligga på mycket lägre nivå (max ca 20.000 per år) i flera decennier för att eliminera utanförskapsområdena. Bra att Kristersson tar tag i detta!

Nej nej 500 max i tusen år!
Citera
2021-07-08, 13:49
Medlem
Prokloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Det naturliga för människan är etnisk segregation. Detta gör människor på egen hand.

Naturliga? Naturliga för mig är äta, sova, skita och knulla ( det sista går ju att avstå…)

Vad gäller nationalism…

Tanken på att en stat skall vara uppbyggd på kulturell och etnisk samstämmighet får sitt genombrott vid Wienkongressen 1814. Kulturen skulle ha sitt ursprung i gemene mans liv och vara nationell. Den som först utryckte dessa tankar var den tyske teologen J G Herder, och den blir en av grundstommarna i den tyska romantiken. Under det resterande 1800-talet växer sig denna tanke allt starkare och utvecklas till den moderna nationalismen.

Bra eller dåligt går att diskutera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in