2021-06-25, 12:18
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Jag respekterar din åsikt.
Respektera min. Jag slåss inte med alla väderkvarnar. I synnerhet inte när jag inte vet vad jag vill ha ut. (Vi har en skriftlig dialog H23 o jag nu)

Mission complete. Jag är nöjd med ny kunskap.
Heaven23 har all info. Just nu går jag vidare.
Och vet med mig att om / när någon är dum. På riktigt. Då var det inte mig dom skulle bråkat med.

Jag respketarar din asikt har jag publicerat nagot annat?
Citera
2021-06-25, 16:53
Medlem
Citat:
Självklart berättade jag om brister.
MEN det var fett bissy och jag ville inte verka grälsjuk till ingen nytta. Utan tog erfarenheter med mig hem istället för att ställa några krav.

Jag tror inte att man uppfattas som grälsjuk så länge som man är trevlig och håller god ton. Restauranger i allmänhet vill ha nöjda kunder. Så om något har blivit fel så brukar de vilja rätta till det och/eller komma med kompensation. Oavsett hur mycket personalen än har att göra.

Citat:
Ursprungligen postat av Romper
När du lämnade/betalade,uppmärksammade Du kyparen om att det saknades Ägg?

Jag kan personligen tycka att det är lite sent för att klaga när man har ätit upp maten, och bara ska betala innan man lämnar restaurangen. Även om det är bättre sent än aldrig. Det bästa är väl om man påpekar felet så fort som man upptäcker det. Då är det dessutom lättare för personalen att åtgärda felet/komma med kompensation (exempelvis byta ut räkmackan så att man får en korrekt beställning, dvs en med ägg på).
Senast redigerad av naturallime 2021-06-25 kl. 16:57.
Citera
2021-06-25, 18:13
Medlem
Dejads avatar
Citat:

Absolut.
Nu har jag ätit den där mackan. Missnöjd.
Men upplevelsen var fin. Personal i kombo med miljö och utsikten.

Lite så kan det vara ibland, det råder en rejäl kockbrist i större delen av sverige just nu så de kan ha haft nån redigt grön inne. Dock borde de ha en lathund bra nog för att det inte ska tappas bort ingredienser, hade dock en projobbare hos mig för några år sen som glömde bort räkor på räkmackan 3 bord i rad och blev påmind av servis när de skulle bära ut dem så det finns ju människor till allt.

Hoppas det var en trevlig upplevelse även om inte maten var i din smak. Sist jag var på Heaven 23 så drack jag nog mest GT och tittade på utsikten, kommer inte ihåg vad eller om jag åt nåt.
Citera
2021-07-08, 15:13
Medlem
Magica-Lazios avatar
Räkmackor på Gothia men även andra ställen med handskalade räkor måste vara en smittohärd. Blir äcklad av bara tanken på att de handskalas i Marocko och liknande länder. Hur kan ni njuta av sådana räkor när det suttit en arab på golvet med smutsiga händer och skalat räkorna ni klämmer i er? Och ena handen används för att tvätta rent röven med tvål och vatten efter bajsbesök
Citera
2021-07-08, 15:27
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magica-Lazio
Räkmackor på Gothia men även andra ställen med handskalade räkor måste vara en smittohärd. Blir äcklad av bara tanken på att de handskalas i Marocko och liknande länder. Hur kan ni njuta av sådana räkor när det suttit en arab på golvet med smutsiga händer och skalat räkorna ni klämmer i er? Och ena handen används för att tvätta rent röven med tvål och vatten efter bajsbesök

Nu är, min besvikelse till trots över denna Räkmacka, inte dessa handskalade som du önskemålar.
Polen, i fabriksmiljö, är leverantör av skaljobbet.

Inte ett gäng nordafrikanska män som sitter och skiter i en jordhåla samtidigt som dom skalar lite räkor åt stollar i Sverige. (egentligen ska man ju inte förstöra en bra historia, -men sorry)

Sanningen är att detta är ”halvhandskalat” för att få lov att marknadsföra detta som handarbete. Vi talar ton med räkor.
Inte en låda.
I månaden. (Fler än Gothia köper handskalat)

Citera
2021-07-08, 15:45
Medlem
Magica-Lazios avatar
Citat:
Nu är, min besvikelse till trots över denna Räkmacka, inte dessa handskalade som du önskemålar.
Polen, i fabriksmiljö, är leverantör av skaljobbet.

Inte ett gäng nordafrikanska män som sitter och skiter i en jordhåla samtidigt som dom skalar lite räkor åt stollar i Sverige. (egentligen ska man ju inte förstöra en bra historia, -men sorry)

Sanningen är att detta är ”halvhandskalat” för att få lov att marknadsföra detta som handarbete. Vi talar ton med räkor.
Inte en låda.
I månaden. (Fler än Gothia köper handskalat)

Det är flera i tråden som skrivit att de handskalas på Balkan och i Nordafrika, specifikt Marocko. Oavsett litar du på att det är steril fabriksmiljö - det gör inte jag iaf. Ingen vet hur deras hygien ser ut i "fabriken". Tvättar dom sig efter toabesök, använder dom plasthandskar, finns ingen garanti för det.

Och sedan vet vi inget om det är så att dom importerar räkorna från Marocko till den polska fabriken för att sedan sälja vidare. Väldigt svårt att vara hundra vad för ursprung.

Jag har sett dessa hinkar med räkor som dom plockar räkorna ifrån. Det är hinkar stora som målarfärg större size. Det bildas bakterier rätt snabbt i en sådan. Jämfört om du köper en pytteburk i lag på Ica som du äter upp direkt.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in