2021-06-16, 15:18
  #1
Medlem
mjukmjukares avatar
Ska spontant, helt solo, åka upp i Gothia t Heaven 23 och till sist prova den där Räkmackan som slår allt. 150-160.000 sålda/år.
King Size Deluxe.
200 gram färska räkor, löjrom mm klassiskt.

Någon som har provat? Synpunkter?

Citera
2021-06-16, 15:25
  #2
Medlem
Ätit den flera gånger. Den är god. Dock har jag inte ätit jättemånga räkmackor som jag kan jämföra med. Tror inte du kommer bli besviken direkt, de har fin utsikt också.
Citera
2021-06-16, 15:41
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luftpuppan
Ätit den flera gånger. Den är god. Dock har jag inte ätit jättemånga räkmackor som jag kan jämföra med. Tror inte du kommer bli besviken direkt, de har fin utsikt också.

Den är sammantaget väldigt bra! Definitivt prisvärd sett till vad du får och jämfört med räkmackor på andra ställen. Fin utsikt är det också.
Citera
2021-06-16, 15:50
  #4
Medlem
Helt ärligt... dem tar inte betalt för råvarorna utan "utsikten". Dem där mackorna är inte ens värda 90 spänn
Citera
2021-06-16, 15:55
  #5
Medlem
TheJackets avatar
Jobbat på Heaven 23. Mest överskattade räkmackan i Göteborg
Citera
2021-06-16, 16:14
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikaela.00
Helt ärligt... dem tar inte betalt för råvarorna utan "utsikten". Dem där mackorna är inte ens värda 90 spänn

Som många andra har jag ätit räkmackor i oändlighet på, eller från, restaurang. Räkmackor från restaurang som är bättre än dessa ovanliga. En räkmacka för 90 kr ute är tvärtom vanligtvis usel jämfört med dessa.

Sedan kan man såklart ha synpunkter på om räkmackor med påstått ”handskalade” räkor på krogen någonsin är en kulinarisk fullträff eller ens i närheten av prisvärts. Men det är lite en annan diskussion.

Sammantaget tycker jag deras räkmackor avnjuten med utsikten är en bra idé jämfört med en typisk räkmacka någon annanstans (exempelvis på en av kafekedjorna för några tior mindre).

TS, du får väl testa och se vad du tycker.
Citera
2021-06-16, 16:17
  #7
Medlem
PM&Vänner i Växjö har en superb räkmacka. Inte billig.
Citera
2021-06-16, 16:20
  #8
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Ska spontant, helt solo, åka upp i Gothia t Heaven 23 och till sist prova den där Räkmackan som slår allt. 150-160.000 sålda/år.
King Size Deluxe.
200 gram färska räkor, löjrom mm klassiskt.

Någon som har provat? Synpunkter?


Ja ätit den vid två tillfällen. Ena gången för att testa, andra gången för jag trodde den blivit bra (mitt sällskap sa det övertygande, men det var den ju förstås inte). Dessvärre inte min melodi då det är för vulgärt stort, och så gott är inte räkmackor, och särskilt inte deras. Alldeles för mycket räkor men de är av hyfsat god kvalitet. Låg brödkvalitet. Och så serverade de picklad röd lök ovanpå räkmackan. Urk! Lök på räkor fungerar precis som ordspråket lök på laxen.

I all matlagning är proportionerna viktiga. Jättemycket av något som är jättedyrt blir inte jättegott.
Citera
2021-06-16, 16:27
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Briascca
Ja ätit den vid två tillfällen. Ena gången för att testa, andra gången för jag trodde den blivit bra (mitt sällskap sa det övertygande, men det var den ju förstås inte). Dessvärre inte min melodi då det är för vulgärt stort, och så gott är inte räkmackor, och särskilt inte deras. Alldeles för mycket räkor men de är av hyfsat god kvalitet. Låg brödkvalitet. Och så serverade de picklad röd lök ovanpå räkmackan. Urk! Lök på räkor fungerar precis som ordspråket lök på laxen.

I all matlagning är proportionerna viktiga. Jättemycket av något som är jättedyrt blir inte jättegott.

För mycket räkor???
Det kan verkligen inte bli för mycket räkor
Räkmackan på Heaven 23 är riktigt god.
Avnjutes bäst med en kall veteöl och i sällskap med goda vänner
Citera
2021-06-16, 16:34
  #10
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Jobbat på Heaven 23. Mest överskattade räkmackan i Göteborg
Håller med. Den godaste räkmackan äter man på x2000. En kall bira och gammeldansk till såklart.
Citera
2021-06-16, 16:35
  #11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zal_zal
För mycket räkor???
Det kan verkligen inte bli för mycket räkor

Jag tycker det växer i munnen när man tuggar på den 40 räkan. De är ju också av burkkvalitet. Det blir lite grand Janne Stenbeck över det hela; Skedar med rysk kaviar på ett smörtungt potatismos. Lite är gott men för mycket blir som "Brakfesten".
Citera
2021-06-16, 16:52
  #12
Medlem
Mecanicuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Jobbat på Heaven 23. Mest överskattade räkmackan i Göteborg

Den mest överskattade måste vara den jag och tjejen åt för nåra år sen i Haga! Svindyr och snålt med räkor, inget att skriva hem om
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in