2021-07-08, 10:10
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ghost-teller
Om man ska gå på bilderna så är barnen runt 5-8

Herregud hoppas verkligen INTE detta stämmer. Så fruktansvärt rädda de måste varit.
Citera
2021-07-08, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Numera står namnet kvar i 3 månader på Ratsit, med kommentaren Avliden.

Har sett uppgifter ligga kvar både längre och kortare tid än så på diverse ställen.
Kan det vara vid brott som man tar bort snabbare?

Lite underligt är ju att man kan se att mannen är gift, men inte med vem, vilket åtminstone mrkoll brukar visa..
Citera
2021-07-08, 10:12
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Androctonus
Har sett uppgifter ligga kvar både längre och kortare tid än så på diverse ställen.
Kan det vara vid brott som man tar bort snabbare?

Lite underligt är ju att man kan se att mannen är gift, men inte med vem, vilket åtminstone mrkoll brukar visa..

Jag vet inte varför hon inte syns på ratsit.se etc., men det beror definitivt inte på att hon eventuellt dog igår.
Citera
2021-07-08, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cedderik
Det var postat innan detta hände.
Nja, står ju 20 timmar sedan, klockan 10:15. Det är ju runt 12 igår, vilket är efter olyckan (som skedde efter 10).
Citera
2021-07-08, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag vet inte varför hon inte syns på ratsit.se etc., men det beror definitivt inte på att hon eventuellt dog igår.

Nej jag känner heller inte till normen för hur man agerar då vuxna tar barn med sig i döden.
Men tycker det är märkligt att just denna kvinnan som misstänkts gjort detta är som bortblåst överallt.
Citera
2021-07-08, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.S
Nja, står ju 20 timmar sedan, klockan 10:15. Det är ju runt 12 igår, vilket är efter olyckan (som skedde efter 10).
Kl 10.46 skedde påkörningen om jag minns rätt.
Citera
2021-07-08, 10:32
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nikson
Jag svarar vänligt då jag är bildad. Inom juridiken finns inte begreppet utvidgat självmord, det vill säga du kan aldrig i en domstol fällas för "utvidgat självmord". Det finns en annan juridisk term för detta. Antingen diskuterar vi juridik eller så kallar vi varandra för, ja det du kallade mig. Jag föredrar att diskutera i juridiska termer. Det är dock inte alla väl förunnat.

Jag är också bildad och ändå står jag här och fortsätter kalla dig idiot, vad gör du för slutsats av det då? Svenska är inget juridiskt språk där alla ord måste vara en juridisk term för att de ska ha berättigande. Termen "mord" för att beskriva en händelse innehåller inte tillräcklig information vilket är varför man kan prata om utvidgat självmord, gängmord, knivmord, kvinnomord etc. Du är en stor fet idiot om du tycker att juridiska terminologi ska ligga som en stor våt filt över diskussioner utanför domstol.
Citera
2021-07-08, 10:34
Medlem
Verkar väl luta åt att barnens pappa ägnat sig åt någon form av misshandel om hon nu har skyddad identitet. Kanske klarade hon inte längre och insåg att barnen inte heller skulle klara sig utan henne.
Citera
2021-07-08, 10:35
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beck86
Bekräftat att hennes namn är borttaget från ratsit och hitta

Citat:
Ursprungligen postat av elime
Men din idiot, ett namn försvinner inte så fort från ratsit eller hitta. Sluta sprida info som inte stämmer.

Citat:
Ursprungligen postat av Beck86
Det va ju en som skrev hennes namn här... O jag kollade upp och personen är borta.... Det kan ju inte vara en tillfällighet

Citat:
Ursprungligen postat av Kikkert
Men nu får ni väl lägga av.

Man kan själv välja att vara synlig på sidor som tex ratsit. Så att en person INTE dyker upp där behöver då alltså INTE betyda mer än just det. Dom har aktivt valt att den infon inte syns. Uppfattat?

Nej att alla ska kolla efter henne nu i b.la ratsit, betyder inte att hon fanns där innan och nu plötsligt bara försvunnit.
Hon fanns inte med där förra veckan eller månaden heller, med skyddad identitet finns man inte.
Möjligen ligger gamla uppgifter kvar men inte din riktiga adress osv.
Citera
2021-07-08, 10:36
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Androctonus
Nej jag känner heller inte till normen för hur man agerar då vuxna tar barn med sig i döden.
Men tycker det är märkligt att just denna kvinnan som misstänkts gjort detta är som bortblåst överallt.

Jag vet inte vad du menar med ”man”, men Ratsit.se, MrKoll, Merinfo och de andra gör ingen individuell bedömning när någon är död. De hämtar sina uppgifter från folkbokföringsregistret (antagligen via leverantör, på nåt vis), med fördröjning. Dödsfallet måste rapporteras av sjukhuset först, och det är ingen ”stream” av leveranser till nättjänsterna.

Jag vet inte varför hon inte syns på Ratsit med flera, men det har inte direkt med dödsfallet att göra. Skyddad identitet är en möjlighet, vilket i så fall rent potentiellt indirekt kan ha med hennes eventuella självmord och mord att göra.
Citera
2021-07-08, 10:37
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.S

Det tog väl ett tag innan anhöriga blev underrättade.
Citera
2021-07-08, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ghost-teller
Hon finns inte med på ratsit pga skyddad identitet

Skulle inte mannen fått de också då?
Eller du menar att hon skulle fått skyddad identite för han, och erbjudits skyddsboende i samma lilla håla som han?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in