2021-07-08, 00:33
Medlem
Beck86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av walalah
Vet någon om M*ria har ett syskon (troligtvis bror) som är 17 år? Jag tror jag såg ett inlägg av henne i en grupp på Facebook ganska för ett tag sedan som kan vara kopplat till det här. Men jag hittar inte något inlägg från henne längre. Kanske minns fel men har sett hennes profilbilder förut och minns att jag gick in på profilen som skrivit det inlägget.

Om det nu ens är rätt person.

Så som jag ser det så har hon nog 2 fb-konton. Det kanske stämmer det du säger, hittar du mer information så hör av dig
Citera
2021-07-08, 00:38
Medlem
Fick upp hennes fb alldeles nyss men nu borta.
Kan dock vara min fb som strular.
Citera
2021-07-08, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Bra skrivet! Det är som om det är något magiskt med tåg som lockar fram de galnaste idioterna ur deras hålor. Vet inte varför men det är samma i varje olyckstråd med järnvägsanknytning.

Jag brukar tröttna rätt snabbt och sluta läsa. Vad jag än skriver för att försöka förklara hur det fungerar så kommer det 20 nya inlägg av korkade idioter.

/Lokförare (med lång och tung erfarenhet och kunskap om branschen)

Ja du gubben. Det är ofta det är så. Vafan det än gäller. Kollegor har ju även strukit med i denna bransch. Vi som är ute och underhåller på nätterna så tangentbordsriddarna kan åka tåg på dagarna.
Nåt som är jävligt skönt dock är att vi arbetare blir väl omhändertagna när det händer nåt. Det är olycksplatsansvariga från företagen. Möten eller vad man ska kalla det hos räddningstjänsten efteråt precis som dom personerna alltid har efter alla sina uppdrag. Jag hoppas jag aldrig mer behöver stöta på sånt. Både en som varit trött på livet och en kollega sen 2006. Vet fan inte ens varför jag regga mig idag men det drabbar en på nåt sätt. För man varit med om det på nära håll. Skitsnacket stör mig. Folk vet ingenting.
Citera
2021-07-08, 00:42
Medlem
Det här är udda. I vanliga fall brukar olycksfall snabbt leda till en massa blommor på platsen och mängder av RIP på fejjan, vilket snabbt leder till identifikation. Nu har det gått cirka ett halvt dygn och inget spår. Endast lösa förslag här på flashback repeteras utan någon substans. Gissningsvis är det väl då troligare med afghanryktet än den påstådda kvinnan med albanskt namn??
Citera
2021-07-08, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LBeria
Det här är udda. I vanliga fall brukar olycksfall snabbt leda till en massa blommor på platsen och mängder av RIP på fejjan, vilket snabbt leder till identifikation. Nu har det gått cirka ett halvt dygn och inget spår. Endast lösa förslag här på flashback repeteras utan någon substans. Gissningsvis är det väl då troligare med afghanryktet än den påstådda kvinnan med albanskt namn??
Blommor och nallar finns på plats.
Citera
2021-07-08, 00:45
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattkraft
Ja, men det är väldigt vanligt kring järnvägsspår. Antar att det är billigare att ha lite staket där folk är mest benägna att gå över, än att täcka hela sträckan.

Må dä.
Det verkar vara en stadig grind och så vitt jag kan se ett rejält stängsel. Men 15 meter därifrån, på andra sidan tunneln är det helt öppet, där kan man om man så vill gå både över och upp på spåret. Och på andra sidan spåret, från staketet, finns inget. Så där kan man inte gå över, men väl upp på spåret.

Klart att det blir billigare att sätta upp ett staket i stället för fyra sektioner.

Ännu billigare att skita i det överhuvudtaget när det ändå bara är en sorglig ursäkt till säkerhetstänkande.

Ungefär som att barnsäkra ett av fyra vägguttag för att det är där det är troligast att något barn tänker sticka in fingrarna, när de andra uttagen sitter bara ett par meter ifrån.

Men jag förstår vad du menar.
Citera
2021-07-08, 00:53
Medlem
walalahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beck86
Så som jag ser det så har hon nog 2 fb-konton. Det kanske stämmer det du säger, hittar du mer information så hör av dig

Mm är kontot som verkar nyast och bara har 20 vänner jag känner igen. Inlägget jag tänker på är borta, vilket inte är konstigt. Kan såklart ha fel, men är det hon så är det helt sjukt obehagligt. Skulle kunna vara hennes kille/pappan till barnen som har ett 17-årigt syskon också.

Hade kunnat förklara mer på PM om jag inte lurkat så mycket under mina år på Flashback. Fortfarande inte tillräckligt många inlägg för att få skicka, 7 år in eller vad jag nu är uppe i
Citera
2021-07-08, 00:54
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HIFsupportern
Det finns ju en artikel om paret från Kristianstadsbladet om ett husköp för några år sedan. Dock till en annan adress än den som paret nyligen var bokförda på. Artikeln är inte så värst gammal så man kan ju undra hur länge hon isåfall haft skyddad identitet, om det påståendet nu stämmer.

Länk?
Citera
2021-07-08, 00:56
Medlem
vanartads avatar
Citat:

Länkar?
Citera
2021-07-08, 01:03
Medlem
Beck86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
Länkar?

Bara googla Mar*a Krasn*q* Hässleholm så får du fram henne....
Citera
2021-07-08, 01:05
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Tycker vi kan släppa M*ria. Dels för det verkar inte stämma med GM. Dels om hon har skyddad identitet, borde vi verkligen inte rota runt i hennes liv.
Citera
2021-07-08, 01:06
Medlem
meiis avatar
Citat:
Bara googla Mar*a Krasn*q* Hässleholm så får du fram henne....

Varför misstänks det vara denna tjej?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in