2021-07-08, 00:10
Medlem
https://www.expressen.se/kvallsposten/dodsfallen-tystade-byn--mitt-hjarta-gar-sonder/

Citat:
Hässleholm i Skåne blev det tyst – så beskriver människorna det som i vanliga fall hör tågets susande ständigt.
– Man tänker bara på det som hände. Mitt hjärta går sönder, säger Alice Alm, 21, som lämnade blommor vid minnesplatsen.[/url]

Hässleholm sörjer
Citera
2021-07-08, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonpuig
Alltså varför tror man att det är den här Maria eller Sanna? Det står i facebookgruppen för orten där det hände att det skulle vara en afghansk kvinna med hennes 1 och 3 år gamla barn.

För att detta inträffade 2015
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3jV830/mamma-och-hennes-tva-barn-dodade-av-taget
Citera
2021-07-08, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folkmordsbenagen
Ungar som slitit sig och sprungit upp på spåret för att leka känns det som. Mamma rusar i panik efter.

Det utreds som MORD, knappast några ungar som slitit sig!
Citera
2021-07-08, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HIFsupportern
Det finns ju en artikel om paret från Kristianstadsbladet om ett husköp för några år sedan. Dock till en annan adress än den som paret nyligen var bokförda på. Artikeln är inte så värst gammal så man kan ju undra hur länge hon isåfall haft skyddad identitet, om det påståendet nu stämmer.

Har du möjlighet så logga in på Syna.se, där ser du att det stämmer.
Citera
2021-07-08, 00:17
Medlem
sonpuigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CBTAMED
För att detta inträffade 2015
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3jV830/mamma-och-hennes-tva-barn-dodade-av-taget

Det är en jäkla skillnad på Hässleholm och Örnsköldsvik som du länkade till för en händelse 2015.
Citera
2021-07-08, 00:18
Medlem
Citat:
Det är en jäkla skilland på Hässleholm och Örnsköldsvik som du länkade till för en händelse 2015.
Like förbannat så sprids nu ryktet att samma afghanska kvinna gjort om det i Hässleholm. Folk har fel ibland.
Citera
2021-07-08, 00:23
Medlem
Citat:
Det är en jäkla skillnad på Hässleholm och Örnsköldsvik som du länkade till för en händelse 2015.

Precis min poäng med inlägget. Läs om.
Citera
2021-07-08, 00:23
Medlem
qups avatar
Det här är så tragiskt att det är bortom beskrivning. Är det ett mord det handlar om så tar min emotionella fattningsförmåga eld och brinner upp. Är det en olycka så är det lika förjävligt. Fy fan. Jag vill inte tänka på det här mer.
Citera
2021-07-08, 00:26
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattkraft
Nej, det krävs lite arbete för att ta sig upp där på viadukten. Lättare att kuta under då, där finns en gång/cykelfil.

Eller vänta. En grusväg går vid sidan om, och där är det fritt mot banvallen. Hm.

Det ser lite lattjo ut att på ett av fyra ställen är det både staket/stängsel och grind, men på de övriga tre verkar det vara fritt fram att gå upp på spåret.

Om jag nu ser rätt.
Citera
2021-07-08, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Det ser lite lattjo ut att på ett av fyra ställen är det både staket/stängsel och grind, men på de övriga tre verkar det vara fritt fram att gå upp på spåret.

Om jag nu ser rätt.
Ja, men det är väldigt vanligt kring järnvägsspår. Antar att det är billigare att ha lite staket där folk är mest benägna att gå över, än att täcka hela sträckan.
Citera
2021-07-08, 00:30
Medlem
walalahs avatar
Vet någon om M*ria har ett syskon (troligtvis bror) som är 17 år? Jag tror jag såg ett inlägg av henne i en grupp på Facebook ganska för ett tag sedan som kan vara kopplat till det här. Men jag hittar inte något inlägg från henne längre. Kanske minns fel men har sett hennes profilbilder förut och minns att jag gick in på profilen som skrivit det inlägget.

Om det nu ens är rätt person.
Citera
2021-07-08, 00:31
Medlem
Citat:
Alltså varför tror man att det är den här Maria eller Sanna? Det står i facebookgruppen för orten där det hände att det skulle vara en afghansk kvinna med hennes 1 och 3 år gamla barn.

Hade du läst igenom lite grann så hade du sett att just det fallet rör en händelse som hände 2015 uppåt landet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in