2021-07-07, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mxyzptlk
OCH NEJ DET HÄNDER INTE VAJRE VECKA FÖR FAN !!

Jo, det gör det, för fan. Ungefär två gånger i veckan. Men du vet inte om det, just därför att media inte skriver om det, av förklarliga skäl.

"Förra året dog 112 personer i bantrafiken – och 94 av dödsfallen var självmord."
https://www.vk.se/2020-06-10/fler-sjalvmord-pa-jarnvag-forra-aret
Citera
2021-07-07, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artan7171
S*nn* K*llm*n?

Tror hon är för gammal.
Är det småbarn det handlar om borde mamman vara runt 20-30 år.

Hon du nämner flyttade till sitt hus för 12 år sen.
Inte väntar man 8-10 år från flytt till hus, med att skaffa barn?
Citera
2021-07-07, 22:20
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LUKAS-23-34
Lokförarens iaktagelser angående personernas beteende på spåret är nog grunden till mordmisstanken. Hade de försökt gena över spåret hade det nog inte blivit någon mordmisstanke. Lokförarna är iockförsig instruerade att titta bort vid själva kollisionen för att minimera psykiska flashbacks men borde ha gjort iaktagelser innan.

De får väl släppa alla kontroller också nu? För att kunna hålla för öronen så de slipper höra dunsen. Det är nog tillräckligt att bara höra den, för att må dåligt resten av livet.
Citera
2021-07-07, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 230volts
Vem bryr sig om tåg och bromssträcka/luftkuddar/sug
2 barn har dött. Fokusera på rätt saker.

Detsamma! Det är ju tåg det handlar om sen är det ju en vuxen person med som förolyckades
Citera
2021-07-07, 22:21
Medlem
Scalpings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Styr du hur du reagerar under stark stress? Nä!
Självklart ska man ha den kontrollen om man jobbar som lokförare. Det ingår dessutom i utbildningen. Dessutom finns inte stressen där då, den kommer efteråt
Citera
2021-07-07, 22:22
Medlem
Beck86s avatar
Men vafan..... Sanna sa någon.... Den måste sitta på mer information...
Citera
2021-07-07, 22:22
Medlem
Diskussionen om utvidgad självmord eller inte finns, känns ju milt verklighetsfrånvänt när vi alla vet att det finns, korrekt namn är Filicid och det kan ju även typbetecknas utifrån motivbilden om det är ett sk. altruistiskt filicid så gör man det för att man tar livet av sig och vill bespara barnen ett liv utan förälder, eller så kan de ske som hämnd i en vårdnadstvist eller separation då klassas det som hämdmotiv.

Angående hur det såg ut på platsen så har jag inga tankar på några luftkuddar som skyddar, har sett hur det ser ut då godståget träffar en renhjord. Har även hört vänner som plockat upp efter självmord. Finns liksom inte en chans i helvetet att du får tag på alla delar, man får ta det mesta man hittar, så långt som det är möjligt. resten tar kråkorna, nu var det barn inblandade så jag gissar att man verkligen anstränger sig då och att många varit på plats...

Men det blir grisigt helt enkelt och det är väl rätt självklart, varken något att fundera på eller fantisera om. Men det där om att det bildas en luftkudde, "yeah right", låter nog mer som nåt man säger till de anhöriga...
Citera
2021-07-07, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Bra skrivet! Det är som om det är något magiskt med tåg som lockar fram de galnaste idioterna ur deras hålor. Vet inte varför men det är samma i varje olyckstråd med järnvägsanknytning.

Jag brukar tröttna rätt snabbt och sluta läsa. Vad jag än skriver för att försöka förklara hur det fungerar så kommer det 20 nya inlägg av korkade idioter.

/Lokförare (med lång och tung erfarenhet och kunskap om branschen)

1,8 påkörningar per lokförarkarriär har jag lärt mig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IknowwhatIknow
Jo det är han. Och du är pinsamt lätt att vilseleda.

Alla varianter finns. Jag har sett de som är stendöda men hela. Man tror att de är oskadda, men icke. Inte så vanligt men jag har sett det. Det var inte någon luftbubbla utan en lite stadigare pryl. Bucklan satt kvar i åratal efteråt.

När en räddningsinsats tar lång tid kan det bero på olika saker. Att någon lever men sitter fastklämd. Eller att det tar tid att samla ihop alla små bitar.

Det beror på tågets hastighet och var personen befinner sig. Det är ju inte alla som så att säga står "optimalt" placerade.

Sedan har jag hört mycket konstigheter från folk som säger sig ha "sett allt". Ibland vet jag att det är vilda lögner men jag brukar bara nicka och se deltagande ut...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifGPersson
Detsamma! Det är ju tåg det handlar om sen är det ju en vuxen person med som förolyckades
Anser dock människoliv är viktigare än tåg...
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
Som jag skrev tidigare satt jag i ett tåg som körde över en människa. Tågtutan tjöt länge, sedan inbromsning som tog en evighet o avslutades med ett litet ryck. Kände absolut inget och hörde inget när personen kördes över. Kan tillägga att personen plockades upp i bitar av polisen/brandkår. Jag o några till vart tillräckligt dumma o unga så vi gick av tåget för att titta. Detta var 1998 så saker vart enklare då. Kanske någon lumpare som var med mig läser detta,

Såg du något annat än blod? Jag har hört att man sprängs.
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hdsyn
Jag satt i ett tåg som körde på och över en älg, tåget skakade så mycket att jag trodde vi körde av rälsen.
Om älgen (resterna) hamnar på rälsen så kan nog känna av det.
Jag plockar busschaufförens erfarenhet igen -- det känns inte i bussen om man kör på ett rådjur eller liknande - (älg känns och kan smälla till och skada bussen) - men om de hamnar under däcken så guppar det så klart när man kör och det känns det tydligt.

Det måste ju vara samma om det hamnar något rälsen - att det skakar när tåget går över det som ligger på rälsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in