Citat:
Ursprungligen postat av
Dumklumpen
Man inleder en förundersökning, men man brukar inte gå ut med mordmisstanke till media om man inte är tämligen säker och förmodligen har misstänkta GM inom lås och bom!
Det är väl kutym att de gör så när vuxen/vuxna plus barn är inblandade. Även om det ses som självmord så kan Polisen tycka att det var mord att ta med sig barnen in i döden. Inte vet jag...
Teoretiskt så är ju en av de BO också MGM i samma ärende.
Alltså att Polisen måste lägga upp det som en sådan händelse, dvs misstanke om mord. Det är väl ytterst till för att de ska få mer utredningsresurser tills att man klarlagt hela förloppet, vad som har hänt. Och kanske befogenhet att gå igenom tfner och liknande. Och att man får leta igenom BOs kontaktnät efter ledtrådar etc...
Citat:
Ursprungligen postat av
Kojiki
Finns inte så mycket till självmordsbenägna sekter kring Hässleholm. Närmaste vad jag vet finns i Vägasked utanför Höör, och då är dom ganska så sansade.
Är det miljöpartister rentav ? En klimatsekt som har flytväst och grodmansdräkt på sig hela tiden ?
I väntan på klimatsyndafloden ?
Citat:
Ursprungligen postat av
IknowwhatIknow
Grattis!
Du kvalificerade dig precis till "Dummaste jävla inlägget någonsin!" med ditt inlägg.
Vilket svammel!!
Farligt att nödbromsa ett tåg?
Vad är det som får personer som dig att skriva en sån massa skit?
Nej det är inte farligt!
Nej man kan inte spåra ur!
Det finns en risk om man bromsar hårt med ett ojämnt lastat godståg, där sista vagnarna är tunga, och vagnarna framför är olastade - och man dessutom passerar en växel i inbromsningen. Hur ofta tror du det inträffar?
Idiot!
Jag uttryckte mig generellt, jag vet ju inte fan hur spåren ser ut där sedan invasionen av mångkulturens välsignelse, dvs romerna (centerns och miljöpartisternas stormtrupper) som säkert tycker att stålpriserna är höga nog att kapa bort lite bitar av järnvägsrälsen hur som helst, här och där ?
Äh, fan du får ta och åka till Indien, Pakistan eller Bangladesh och kolla på dåliga spår, så ser du att det kan gå rent åt helvete att nödbromsa där.
Inte bara på grund av att spåren är som de är utan även tex ojusterade bromsar, dåliga kopplingar mellan vagnarna, etc...
Du vet heller inte hur spåret ser ut där, så jag tycker kommentaren är lite överflödig.Det är mycket möjligt att du har rätt eftersom det troligen är helt spikrakt den sträckan.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hurt-Åke
Håll käften och håll dig långt borta från tråden och gå och lägg dig. Varför sprider du denna totala felaktiga satans dynga? Du vet inte ett skit och är förutom det totalt dum i huvudet.
Det är inte det minsta farligt att nödbromsa ett tåg. Det är inte ens det minsta dramatiskt att nödbromsa ett tåg. Det är en totalt trist och tråkig händelse som ingen höjer på ögonbrynen över.
Vad lider du av för störning som tvångsmässigt måste ljuga i denna tråd?
Du får åka till ett riktigt U-land som jag skrev tex Indien, Pakistan eller Bangladesh, typ. Så kan du hitta väldigt dåliga spår, där det hänt svåra olyckor pga nödbromsning och efterföljande urspårning.
Nu snackas det ju en massa skit om att Sverige redan är ett U-land, så varför inte, tänkte jag ?
Sverige är ju redan ett Bangladesh 2.0 i miniatyr påstås det ju.
Då kan man ju vänta sig att samhällsrötan nått ner till järnvägsspåren och banvallen också ?
Självfallet så om det gäller välskötta spår och tågsätt så ska det inte vara någon större risk, nej...
Här är en tågolycka i Egypten:
https://www.bbc.com/news/world-middle-east-56798927
Då och då har det skrivits i Egypten att aktivering av nödbromsen hade orsakat urspårning, om det berodde på att det var något i automatiken som felade eller inte, det framgick inte.
Här är en annan händelse som orsakade urspårning, nu blev ju tågsättet träffat bakifrån av ett ankommande tåg, fler händelser efter varandra alltså:
https://www.cbc.ca/news/world/egypt-train-accident-emergency-brake-1.5965065
Haha, tack för piken, den var fin, nejdå inge fara med det, ha det gott

Men det är förstås mycket tragiskt med denna olycka, onödigt alltså.