2021-07-07, 19:35
Medlem
Han berättar inte om det rör sig om en förälder eller annan närstående, inte heller hur gamla barnen var.

OK?

http://www.frilagt.se/2021/07/07/tre-doda-i-tagolyckan-utredning-om-mord/
Citera
Medlem
Camisos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Det är väl den rimligaste förklaringen.
Visserligen inte bekräftat men utifrån de uppgifter som framkommit i övrigt skulle det förvåna mig om det inte handlade om en mamma och dennes barn.

Jag undrade mest att du skrev 2 döttrar. Jag kan ha missat i tråden om det redan finns info om det.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Diskussionen började med ett inlägg som sa att "detta är inte mord, det är utvidgat självmord". Man ville ändra den juridiska benämningen

Var hittar man det inlägget?
Citera
2021-07-07, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Camiso
Jag undrade mest att du skrev 2 döttrar. Jag kan ha missat i tråden om det redan finns info om det.

Tror nog inte jag uttalat mig i den frågan så tror du blandar ihop mig med någon. Men som sagt, inte bekräftad information men skulle förvåna mig om det var något annat förhållande mellan de inblandade. Naturligtvis möjligt med en styvmamma, mormor eller liknande också.
Citera
2021-07-07, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumklumpen
Man inleder en förundersökning, men man brukar inte gå ut med mordmisstanke till media om man inte är tämligen säker och förmodligen har misstänkta GM inom lås och bom!

Det är väl kutym att de gör så när vuxen/vuxna plus barn är inblandade. Även om det ses som självmord så kan Polisen tycka att det var mord att ta med sig barnen in i döden. Inte vet jag...
Teoretiskt så är ju en av de BO också MGM i samma ärende.

Alltså att Polisen måste lägga upp det som en sådan händelse, dvs misstanke om mord. Det är väl ytterst till för att de ska få mer utredningsresurser tills att man klarlagt hela förloppet, vad som har hänt. Och kanske befogenhet att gå igenom tfner och liknande. Och att man får leta igenom BOs kontaktnät efter ledtrådar etc...

Citat:
Ursprungligen postat av Kojiki
Finns inte så mycket till självmordsbenägna sekter kring Hässleholm. Närmaste vad jag vet finns i Vägasked utanför Höör, och då är dom ganska så sansade.

Är det miljöpartister rentav ? En klimatsekt som har flytväst och grodmansdräkt på sig hela tiden ?
I väntan på klimatsyndafloden ?

Citat:
Ursprungligen postat av IknowwhatIknow
Grattis!
Du kvalificerade dig precis till "Dummaste jävla inlägget någonsin!" med ditt inlägg.
Vilket svammel!!

Farligt att nödbromsa ett tåg?
Vad är det som får personer som dig att skriva en sån massa skit?
Nej det är inte farligt!
Nej man kan inte spåra ur!
Det finns en risk om man bromsar hårt med ett ojämnt lastat godståg, där sista vagnarna är tunga, och vagnarna framför är olastade - och man dessutom passerar en växel i inbromsningen. Hur ofta tror du det inträffar?
Idiot!

Jag uttryckte mig generellt, jag vet ju inte fan hur spåren ser ut där sedan invasionen av mångkulturens välsignelse, dvs romerna (centerns och miljöpartisternas stormtrupper) som säkert tycker att stålpriserna är höga nog att kapa bort lite bitar av järnvägsrälsen hur som helst, här och där ?

Äh, fan du får ta och åka till Indien, Pakistan eller Bangladesh och kolla på dåliga spår
, så ser du att det kan gå rent åt helvete att nödbromsa där.

Inte bara på grund av att spåren är som de är utan även tex ojusterade bromsar, dåliga kopplingar mellan vagnarna, etc...

Du vet heller inte hur spåret ser ut där, så jag tycker kommentaren är lite överflödig.Det är mycket möjligt att du har rätt eftersom det troligen är helt spikrakt den sträckan.

Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Håll käften och håll dig långt borta från tråden och gå och lägg dig. Varför sprider du denna totala felaktiga satans dynga? Du vet inte ett skit och är förutom det totalt dum i huvudet.

Det är inte det minsta farligt att nödbromsa ett tåg. Det är inte ens det minsta dramatiskt att nödbromsa ett tåg. Det är en totalt trist och tråkig händelse som ingen höjer på ögonbrynen över.

Vad lider du av för störning som tvångsmässigt måste ljuga i denna tråd?

Du får åka till ett riktigt U-land som jag skrev tex Indien, Pakistan eller Bangladesh, typ.
Så kan du hitta väldigt dåliga spår, där det hänt svåra olyckor pga nödbromsning och efterföljande urspårning.

Nu snackas det ju en massa skit om att Sverige redan är ett U-land, så varför inte, tänkte jag ?
Sverige är ju redan ett Bangladesh 2.0 i miniatyr påstås det ju.
Då kan man ju vänta sig att samhällsrötan nått ner till järnvägsspåren och banvallen också ?

Självfallet så om det gäller välskötta spår och tågsätt så ska det inte vara någon större risk, nej...
Här är en tågolycka i Egypten:
https://www.bbc.com/news/world-middle-east-56798927

Då och då har det skrivits i Egypten att aktivering av nödbromsen hade orsakat urspårning, om det berodde på att det var något i automatiken som felade eller inte, det framgick inte.
Här är en annan händelse som orsakade urspårning, nu blev ju tågsättet träffat bakifrån av ett ankommande tåg, fler händelser efter varandra alltså:
https://www.cbc.ca/news/world/egypt-train-accident-emergency-brake-1.5965065

Haha, tack för piken, den var fin, nejdå inge fara med det, ha det gott
Men det är förstås mycket tragiskt med denna olycka, onödigt alltså.
Citera
2021-07-07, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Han berättar inte om det rör sig om en förälder eller annan närstående, inte heller hur gamla barnen var.

OK?

http://www.frilagt.se/2021/07/07/tre-doda-i-tagolyckan-utredning-om-mord/

Han vill inte att folk skulle närma sig identiteterna samt anhöriga
Citera
2021-07-07, 19:38
Medlem
Kim-Ju-Holts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Nja, är väl inte helt otänkbart att någon tingsrätt gjort en sådan bedömning men rent juridiskt saknas det grund för att avvika från straffskalan i ett sådant fall.
Vem kan dömas om både mördaren och offren är döda? Tänk efter en sekund innan du skriver sådana dumheter
Citera
2021-07-07, 19:40
Medlem
Det är en vuxen som ställt sig medvetet på spåret med två barn. Dvs ett självmord och sedan mord på barnen eftersom de inte till största sannolikhet INTE begick självmord(dvs egen-vald handling).

Termen utvidgat självmord är ofta det man säger i media men har ju också kritiserats hårt eftersom barnen just blev mördade och ingenting annat.

Att en person som är död ändå står som skyldig i en utredning och de döda barnen är målsägande är enbart för de efterlevande. Att de ska få någon sorts upprättning även om det givetvis är en sorg som inte ens går att tänka sig.
Citera
Medlem
19:30: Trafikstoppet är hävt och polisen är klara på platsen.

https://polisen.se/aktuellt/handelser/2021/juli/7/07-juli-1050-trafikolycka-hassleholm/
Citera
Medlem
Groggnaks avatar
Jaha då får man väl hoppas att barnen antingen inte var tillräckligt gamla för att vara sinnesmedvetna eller nersövda.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Har för mig att man i regel döms till lindrigare straff vid utvidgat självmord än om det vore rent mord.
Vem skall åtalas tycker du? Den döde vuxne? Den här förundersökningen kommer läggas ner när den är klar.
Citera
2021-07-07, 19:41
Medlem
Skulle inte förvåna mig om det visar sig vara en pappa till två barn som gjort ett hedersrelaterat mord plus självmord för att hämnas på sin fru "som inte varit anständig"..

Känns som det är vardagsmat idag..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in