2021-07-07, 18:49
Medlem
Polisen säger att "de har uppgifter som tyder på att det är mord i två fall" och att de inte söker någon misstänkt. Barnen är målsägande. Det säger väl sig självt? Att den vuxna har tagit livet av sig och dragit med sig barnen? Om det är föräldern till barnen vet vi dock inte.
Citera
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Skulle inte förvåna mig om det är Somalier, pappan har slängt sig framför tåget med sina ungar, när soccebidraget har uteblivit...
Inte alls omöjligt. Babber kan vara oerhört histroniska och hitta på de mest sanslösa hyss om de blir kränkta. Men att mörda barn är overkill även för en babbe kan man tycka.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaskadmust
Nej, det skriver norska TV2 inte. Tre personer, en vuksen, två barn.
Jag sa att nyheterna på tv 2 sa det nyss, men kan ha hört fel, ursäkta jag förmedlar det jag hör.
Citera
Medlem
Svar till lokförare jo x2000 brukar vara snällare mot det den träffar pga dess aerodynamik blir inte vaccum men mer som en luft kudde som tenderar att slunga iväg föremål som tåget träffa bla djur t.ex
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Finns ingenting straffrättsligt som heter "utökat självmord", ett sådant scenario rubriceras som mord alternativt dråp.

Tillägg: Rent teoretiskt kan det naturligtvis även rubriceras som exempelvis grov misshandel beroende på uppsåt, men det är en annan diskussion.

Har för mig att man i regel döms till lindrigare straff vid utvidgat självmord än om det vore rent mord.
Citera
2021-07-07, 18:50
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Eftersom tråden ändå är full av spekulation så är det ju ett bra tillvägagångssätt att bli av med (egna eller nån annans) fru och barn att tortera dem tills de frivilligt ställer sig på spåret, knappast nån som lägger märke till spår av tvång när allt är bara slamsor. Man kan ju sedan skicka filmen till pappan som är skyldig en pengar eller nåt.
Jag minns mig haft en liknande plan nån gång på den tiden då jag sålde tjack och en jävel var skyldig mig 3000kr. Låt bli tjack, ungdomar. Man får en jävla fokus, men sällan konstruktiv. Lite som den där finska killen som tvingades skjuta sin bror i huvudet i en sandgrop.
Citera
Medlem
Undercoverss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Jag är ingen fysiker, men märkliga fenomen förekommer ju. Det är som jag skrev tidigare något jag hört eller läst som ligger kvar i bakhuvudet.
Kan som sagt inte säga om det stämmer eller ej.
Bra svar på något vis....

Frågan är väl nu om det var utvidgat självmord eller ren olycka/klantighet(?), fastnade någon med skon/barnvagnen eller kändes livet så avgrundsaktigt att detta blev en "utväg"?
Citera
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redeyire
Finns ju inget att göra. Bästa är att låta sig själv känna allt på en gång och sen gå vidare.

Att älta en sådan sak är helt onödigt. Dock varierar väll det från person till person. Vissa är känsligare än andra.
Finns de som inte kan jobba vidare efter olyckor, sen finns de som kört på dussinet och inte bryr sig.

Pratade med en förare som kört på både människor och djur. Hans värsta var när han körde på en förymd häst.

Så alla är vi olika och tacklar saker pskykist olika.
Citera
2021-07-07, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Har för mig att man i regel döms till lindrigare straff vid utvidgat självmord än om det vore rent mord.

Nja, är väl inte helt otänkbart att någon tingsrätt gjort en sådan bedömning men rent juridiskt saknas det grund för att avvika från straffskalan i ett sådant fall.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Inte alls omöjligt. Babber kan vara oerhört histroniska och hitta på de mest sanslösa hyss om de blir kränkta. Men att mörda barn är overkill även för en babbe kan man tycka.
men herregud, alla kan väl göra något sådant här om man är tillräckligt sjuk.
Citera
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarox6
Svar till lokförare jo x2000 brukar vara snällare mot det den träffar pga dess aerodynamik blir inte vaccum men mer som en luft kudde som tenderar att slunga iväg föremål som tåget träffa bla djur t.ex
Precis det jag minns att jag hört för längesedan.
Citera
Medlem
hudmothuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supreme.leader
Kvinnan kanske sprang upp o försökte få bort barnen när tåget kom?

Hemska tanke, men ja. Kvinnan kan ju ha förolyckats när hon försökte rädda barnen som pappan ställt på spåren, eller att hon ”valde” att dö med barnen när hon förstod vad hon skulle hända.

Det som talar emot det är väl att det måste tagit ett tag för pappan att arrangera så barnen inte smiter, plus att han borde varit kvar i närheten och kanske skulle ha hindrat mamman från att försöka rädda barnen. Har det framkommit hur gamla barnen var? Undrar om de var vid medvetande 😭

Edit: ser nu att de inte söker nån misstänkt. Och eftersom pappan inte heller uppges vara anhållen är han väl utesluten nu.
Senast redigerad av hudmothud 2021-07-07 kl. 18:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in