2021-05-05, 17:44
Medlem
Tarmstuvnings avatar
The Verz Cast 👍
Olof K Gustafsson äter upp hela youtube
Publicerades 4 Maj 2021
https://youtu.be/3h2BAcCr7Ig
Citera
2021-05-05, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
The Verz Cast 👍
Olof K Gustafsson äter upp hela youtube
Publicerades 4 Maj 2021
https://youtu.be/3h2BAcCr7Ig
Ska man alltså tvinga sig igenom 48 minuter med nån snubbe som pratar med sin farsa? Detta är meta på meta.
Citera
2021-05-05, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doxycontin
Han tjänade 1.2 miljoner om jag räknar in samtliga räkenskapsår i bolaget för serietidningar. Försäljningarna på Tradera var inköpta produkter från Aliexpress (långt innan wish kom på tapeten) och som han sålde i Sverige för en dyrare summa. Dietbitcoin floppade totalt och idag har du tusentals olika kryptovalutor med precis samma intentioner. Jag förstår inte vart du vill komma någonstans. Känner du dig misslyckad?

Hur räknar du att han tjänade 1.2 miljoner på bolagen?
Citera
2021-05-05, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hompa
Har snöat in lite på denna fascinerade figur (älskar psykologi o pedagogik) så har kollat igenom lite om honom.

Han har säkert tjänat sig en hacka på sina "affärer".
Men är man multimiljonär (som han utger sig för att vara) så köper och importerar man INTE avställda och gamla bilar från Förenade Arabemiraten.

RR Ghost
Regnr: ZOM834 årsmodell 2010.
Importerad från Förenade Arabemiraten 2020-09-24.
Försäljningspris i Sverige ca 450k.

Ferrari
Regnr: SJH48E årsmodell 2010
Importerad från Förenade Arabemiraten 2020-10-05.
Försäljningspris i Sverige ca 450k.

Totalt ca 900k (värde i Sverige) för två lyxbilar importerade från Förenade Arabemiraten. Troligen ännu billigare där, då de har typ "kyrkogårdar" med gamla lyxbilar.
Blir kanske en månadsutgift på 10k.
De har många råd med som kan låna pengar och har en någorlunda bra ekonomi.

-Är man VD på ett "internationellt" företag så hållar man inte på o lajvar på TikTok.

-Han har aldrig visat sin lägenhet i Ryssland.

-I videon där han skulle debattera med Jocke Lundell hoppade in i sin "Maybach" och hade en "privatchaufför". Såg mest ut som en sliten gammal Merca. Och varför gick han typ i 20 min för att komma till den. Har man egen chaufför/bil så blir man väl hämtad där man är.

-Han säger att han suttit häktad för grov skadegörelse, men kollar man på Ratsit finns han inte med i några brottsmål.

-Häktad i USA för att ha riktat en Kalashnikov mot polisen. Nja, då skulle man nog vara död eller inspärrad.

Kan rabbla upp massor med saker som inte går ihop..

Men skulle vara helt underbart om han motbevisar allt o alla.

De är värda 450k om de är i oklanderligt skick, då de är avställd antar jag att de knappt fungerar.
Citera
2021-05-05, 20:05
Medlem
TeEsErs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fosterdiagnos
De är värda 450k om de är i oklanderligt skick, då de är avställd antar jag att de knappt fungerar.
Du har uppenbarligen inte en aning om vad du pratar om. Båda bilarna är kring en miljon styck. Båda är påställda.

Ska du köpa Ferrari eller Rolls för under en halv miljon är du nere i skiftet mellan 80-90-tal för Ferrari och runt 1995 för en Rolls.
Citera
2021-05-05, 20:10
Citat:
Ursprungligen postat av Flyktingboende
Ska man alltså tvinga sig igenom 48 minuter med nån snubbe som pratar med sin farsa? Detta är meta på meta.

"Pablo Escobar har ju tagit över svensk jooo tooob" *klick*

Dessa tomtar Olle gott stämma i Ryssland och USA.
Citera
2021-05-05, 20:17
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flyktingboende

Du behöver inte men jag tyckte det var en bra video.
Citera
2021-05-05, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TeEsEr
Du har uppenbarligen inte en aning om vad du pratar om. Båda bilarna är kring en miljon styck. Båda är påställda.

Ska du köpa Ferrari eller Rolls för under en halv miljon är du nere i skiftet mellan 80-90-tal för Ferrari och runt 1995 för en Rolls.
Ok ser nu att de numer är påställda, det hände med ferrarin för under en månad sedan.

Dess värde grundar jag bara på biluppgifter, hittar inga i Sverige men de verkar ligga kring 600k för 2009 ferrari california i uae
Citera
2021-05-05, 20:27
Medlem
TeEsErs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fosterdiagnos
Ok ser nu att de numer är påställda, det hände med ferrarin för under en månad sedan.

Dess värde grundar jag bara på biluppgifter, hittar inga i Sverige men de verkar ligga kring 600k för 2009 ferrari california i uae
Jo, men importera en bil därifrån då. Glöm inte tull och moms bara.
Olofs bilar ser dock ut att vara intagna som flyttgods.
Citera
2021-05-05, 21:55
Medlem
Skruttolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attityd
Nu har han twittrat (del ut citat)
"Vill ni att jag ska stämma Joakim och hans kompisgäng för förtal i USA? ...."

Öööh...!?

Har Jocke gjort något mot Olof i USA? Vad har jag missat? Eller menar han att han ska stämma svenske Jocke, som i ett svenskt klipp gjort något knappast olagligt, i Sverige? Hur går det till? Varför ska han stämma honom i USA?

Förresten, är inte VD (eller CEO) en ganska suddig titel? Jag är också (vice) VD i ett familjeföretag o jag tjänar inte mycket på det (har ett vanligt jobb också). Det är i princip bara på pappret. Om "Frasses Städ AB" har en anställd så kan väl städaren vara sin egen VD? En VD behöver inte tjäna multum...

PS. Det är ju ensiffriga konton som hejar på Olof på Twitter...
Citera
2021-05-05, 22:06
Citat:
Ursprungligen postat av Skruttolf
Varför ska han stämma honom i USA?

För att Olof inte begriper hur lagen fungerar. För några dagar sen skulle han stämma honom för förtal i Ryssland.
Citera
2021-05-05, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skruttolf
PS. Det är ju ensiffriga konton som hejar på Olof på Twitter...
Så köpta följare alltså?

Han är så two face, projicerar ut det själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in