Citat:
Ursprungligen postat av
Draifos
Det finns inget bevis för att SE skall ha sett någon i gränden, och det finns heller inget bevis för att han inte har sett någon där. Det vi är hänvisade till är alltså att bedöma rimligheten i de teorier som finns om det här, eller att försöka utveckla egna.
Ja vi får bedöma rimlighet en i de teorier som finns. Det är det jag försöker få dig att göra. Det är därför jag gång på gång på gång bett dig förklara varför det är rimligare att SE beskriver GM än att han beskriver SE. Varför ska du komma med floskler och självklarheter istället för att svara på frågan?
Citat:
Ursprungligen postat av
Draifos
Det jag tycker är styrkan i den teori jag länkade till är att den sätter SE:s påstådda iakttagelse i ett sammanhang. Teorin är detaljerad och utförlig, och fri från motsägelser. Dessutom finns alltså den här teorin sammanfattad och publicerad på ett sätt som gör att alla kan ta del av den, och göra en egen bedömning av rimligheten i den.
Teorin att SE beskriver LJ är också fri från motsägelser. Och den sätts in i ett sammanhang. Och det är tydligt vad den går ut på. Och den har varje detalj som behövs.
Alla kan ta del av teorin om att SE beskriver LJ. För teorin är extremt enkel, SE beskrev LJ.
Här är teorierna:
1: SE säger att han ser en man i 20-årsåldern i blå jacka stillastående på ett visst ställe i gränden efter mordet. Detta ska då SE har stulit från nyheterna som berättar att mannen hade mörk rock eller jacka och var 35-45 och han ska ha sprungit förbli stället i gränden.
2: SE säger att han ser en man i 20-årsåldern i blå jacka stillastående på ett visst ställe i gränden efter mordet. Detta då vara att SE sett den man i 20-årsåldern och blå jacka som stillastående befann sig i gränden efter mordet.
Varför är 1 mer sannolik än 2?
Citat:
Ursprungligen postat av
Draifos
Om du tycker att det finns någon bättre teori än den här så får du som sagt gärna länka till den.
Om jag tycker det finns en bättre teori? Ja, det har jag sagt flera gånger. Det är ju dom två teorierna vi ber dig jämföra. Och varför ska jag länka till den? Du vet mycket väl vad den går ut på. Ditt problem ligger i att du är mer bekväm i slutsatser du kommit fram till själv än välgrundade slutsatser från andra. Det måste vara därför du inte lyckas prestera ett enda argument på hur din teori är mer rimlig än att SE beskriver LJ...
Kan du snälla berätta varför det är mer rimligt att SE beskriver GM än att han beskriver LJ. Du säger du gillar teorin om att SE beskriver GM bättre? Varför? Det är två teorier mot varandra där du klart tar ställning för den ena - helt utan motivation.