2021-07-05, 22:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Så kan det givetvis vara.

Om GN var anställd inom Gudmundrå församling vid den aktuella tidpunkten och kontaktade polisen om en cyklist han sett strax innan mordet när han var ute och rastade hunden. En kyrkans man som hjälpte till med Eva-mordet, nej han kan inte ha blivit misstänkt om han var hundvittnet, det är omöjligt.

Han såg aldrig någon cyklist svänga in mot bruket via Kontorsvägen. Han cyklade själv efter Eva redan på Herrgårdsvägen eller så förlustade han sig inne i hästhagen när hon kom gåendes.

Det är mycket troligt så det kan ha gått till.
Detta eftersom hundvittnet även har varit anonymt i alla dessa år och varför Svenska Fall För FBI inte kunde hitta hundvittnet, hundvittnet ville inte medverka av en anledning, detta för att hundvittnet är mördaren.
Citera
2021-07-05, 22:21
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Det är mycket troligt så det kan ha gått till.
Detta eftersom hundvittnet även har varit anonymt i alla dessa år och varför Svenska Fall För FBI inte kunde hitta hundvittnet, hundvittnet ville inte medverka av en anledning, detta för att hundvittnet är mördaren.

Svenska Fall behövde inte kontakta hundvittnet eftersom cyklisten inte ingick i Mark och Bosse's scenario. Enligt dom tog Mr P bilen och gensköt Eva. Väl på plats tog han Evas mors cykel från föräldrahemmet och rullade ner för Långbacken för att möta Eva.

Seriöst alltså.. nu med lite distans till Svenska Fall, det här låter ju inte riktigt klokt 😄
Finns det verkligen någon som tror på det här scenariot?? Det blir ju så korkat att klockorna stannar när vägen som Mr P ska ha kört för att genskjuta Eva inte ens existerade 1987
Senast redigerad av Pudelfrillan 2021-07-05 kl. 22:25.
Citera
2021-07-05, 23:39
Avslutad
Citat:
Svenska Fall behövde inte kontakta hundvittnet eftersom cyklisten inte ingick i Mark och Bosse's scenario. Enligt dom tog Mr P bilen och gensköt Eva. Väl på plats tog han Evas mors cykel från föräldrahemmet och rullade ner för Långbacken för att möta Eva.

Seriöst alltså.. nu med lite distans till Svenska Fall, det här låter ju inte riktigt klokt 😄
Finns det verkligen någon som tror på det här scenariot?? Det blir ju så korkat att klockorna stannar när vägen som Mr P ska ha kört för att genskjuta Eva inte ens existerade 1987

Nej finns ingen logik i detta scenario i såna fall har även BÅ ljugit för Mr Ps räkning, mördarens kläder måste ha varit rätt blodiga och det skulle ha märkts.
Vore också lustigt om BÅ skulle ha bott hos Mr P tiden efter mordet då hon var rädd för mördaren.
Kan Mr P ha kommit på vem mördaren var, mycket möjligt. Däremot kanske han saknade bevis mot den skyldige eller att mördaren hade något på Mr P.
Det var enklast att skylla på Cykelmannen.
När Mr P intervjuas i TV programmet så säger Mr P ni tror väl inte det var jag??
Ungefär som att han visste vem det egentligen var som mördade Eva.
Citera
2021-07-06, 11:44
Avslutad
Citat:

Kanske hade Eva kommit på GNs sexuella läggning och det var därför hon mördades?
Därav skam-mordet som handfatstrallaren pratade om.
Förgör du mig förgör jag dig, en tatuering jag velat gjort i 28 år.
2014-1987= 27 år.
År 1986-87 var det en skam att vara bög, HIV och AIDS hade nyss kommit.
Kanske var mordet planerat redan 1986 och att detta var sista chansen innan Eva skulle flytta. Därav var mordet absolut ingen slump.
GN är öppet gay på nätdejting sidor som Badoo.
Om GN är gay varför bodde han då med en kvinna, för att dölja sin läggning ?
Som han ändå är öppen med ?
Kanske är detta pusslet på hela mordhistorien.
Om inte annat ett möjligt alternativt scenario mot Mr P historien som inte går ihop.
Senast redigerad av BerraSWE 2021-07-06 kl. 12:10.
Citera
2021-07-06, 12:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Johnneknorrhane
Hmmmm ..... 🤔 , på den tiden var det nog bra mkt skämmigt om sådant kommit ut . Fick han nåt litet skoj hot / eller annat slags hot av Eva ...Som blev jäkligt allvarligt för honom 🤔

Ja mycket möjligt scenario nu när man tänker efter så klart, ni var inne på detta tidigt.
Citera
2021-07-06, 13:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Handfatstrallaren
2012-02-20, 10:31 länk
fisklisa
På flera ställen har det stått att Evas och hundens kropp var upplagda på ett "rituellt" sett.
Evas och hundens kropp var upplagda på ett "rituellt" sett.

2021-03-08, 21:29 länk
Handfatstrallaren
Göran Gudfadern Nordin
De orden skrevs när en mycket mäktig man avslutade sitt liv för snart 400 år sedan. De är skrivna på hans gravsten som ligger närmast altarringen där han vilar med sin hund. Då förlitade människor sig på att den enade kraften mellan dem löste problemen. Och följde de regler som fanns gav det frid.
De orden skrevs när en mycket mäktig man avslutade sitt liv för snart 400 år sedan.

De är skrivna på hans gravsten som ligger närmast altarringen där han vilar med sin hund.

Då förlitade människor sig på att den enade kraften mellan dem löste problemen.

Och följde de regler som fanns gav det frid.

2021-03-09, 07:55 länk
MamaGris
Undrar om byborna på "rosornas ö" dödade hunden för att lägga den i samma grav som gubben eller om de gjorde det i efterhand?
”rituellt"

Är det här verkligen en känd novell eller är det en självbiografi av GN ?
Vem dog för 400 år sedan ?
Shakespear har inte skrivit något om rosornas ö?
Senast redigerad av BerraSWE 2021-07-06 kl. 13:29.
Citera
2021-07-07, 10:18
Avslutad
Jag hittar inte heller någon bok eller novell om Rosornas ö.
Denna är det enda jag hittar om Rosornas ö: https://www.boktugg.se/bok/9789173536431/
Även Gotland kan kallas vid Rosornas ö.
Men vem är mannen som ligger bredvid sin hund?
Som sagt tror jag det är GNs egna berättelse där han dikterat ihop sin egen saga.
GN, Laban och Eva

Eva låg i rosornas ö
Blomman och svärdet, ablbien.
GNs erkännande innan han åkte in på psyket.
Citera
2021-07-11, 08:30
Medlem
Citat:
Ja eller före kremeringen då man plockar bort sådant innan vad jag kan förstå.
Om vi spekulerar vilt så kan det mycket väl vara så att mordvapnet dumpades i graven också, vore ju det perfekta gömstället.
Mordet var kanske planerat i minsta detalj i såna fall.

Något jag undrar över är hur lika GNs mamma och Eva var varandra.
Kan det finnas ett släktskap däremellan ?
Det är ju inte långt mellan gårdarna.

Min fetmarkering: Det där har du fått helt om bakfoten. Inte kan du väl tro att man plockar bort tandguld eller andra metaller (proteser o.dyl) innan en kremering. Allt sådant samlas givetvis upp EFTER kremeringen.
Citera
2021-07-11, 08:38
Medlem
Citat:
Kanske hade Eva kommit på GNs sexuella läggning och det var därför hon mördades?
Därav skam-mordet som handfatstrallaren pratade om.
Förgör du mig förgör jag dig, en tatuering jag velat gjort i 28 år.
2014-1987= 27 år.
År 1986-87 var det en skam att vara bög, HIV och AIDS hade nyss kommit.
Kanske var mordet planerat redan 1986 och att detta var sista chansen innan Eva skulle flytta. Därav var mordet absolut ingen slump.
GN är öppet gay på nätdejting sidor som Badoo.
Om GN är gay varför bodde han då med en kvinna, för att dölja sin läggning ?
Som han ändå är öppen med ?
Kanske är detta pusslet på hela mordhistorien.
Om inte annat ett möjligt alternativt scenario mot Mr P historien som inte går ihop.

Citat:
Ja mycket möjligt scenario nu när man tänker efter så klart, ni var inne på detta tidigt.

Har du kommit till vägs ände och bestämt dig definitivt nu då? Det verkar som att du har fått någon typ av ”aha-tänkte inte på det upplevelse”. Alltså: GN mördade Eva på grund av att hon hotade att avslöja hans sexuella läggning?

Du har under lång tid haft en mängd olika förslag på de mest häpnadsväckande teser – en aldrig sinade källa. Allt ifrån att Eva blev påkörd när hon cyklade hem, till att hon råkade ertappa GN med en karl i buskarna i snålblåsten och regnet (!) nere vid Långbacken … och många, många fler exempel … än slank han hit än slank han dit. Är du politiker?
Citera
2021-07-11, 15:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kramiklon
Har du kommit till vägs ände och bestämt dig definitivt nu då? Det verkar som att du har fått någon typ av ”aha-tänkte inte på det upplevelse”. Alltså: GN mördade Eva på grund av att hon hotade att avslöja hans sexuella läggning?

Du har under lång tid haft en mängd olika förslag på de mest häpnadsväckande teser – en aldrig sinade källa. Allt ifrån att Eva blev påkörd när hon cyklade hem, till att hon råkade ertappa GN med en karl i buskarna i snålblåsten och regnet (!) nere vid Långbacken … och många, många fler exempel … än slank han hit än slank han dit. Är du politiker?

Nej jag utgår från dom fakta som finns på bordet för tillfället.
Det var handfatstrallaren som kom med uppgifterna om GN, några andra hakade också på i tråden och började spana på teorier.

Historien med Mr P går inte ihop heller, mördaren fanns troligen i området kring Limsta.

Finns ingen vattentät historia som passar in, så jag håller alla kort öppna om något mer händer i frågan.

Men ser man var mordet hände och GNs knepiga bakgrund så finns det klart ett spår och ett möjligt motiv. Liksom det finns för Mr P och för andra i Evas närhet, någon ville se henne död, den saken är klar.

Vem mördade Eva?
1. Mr P?
2. GN ?
3. Någon i kompisgänget?
4. Random snubbe?

Vilka hade motiv ?
1. Mr P, finns inget riktigt bra motiv, dom skulle ju åka dagen efter, möjligen svartsjuka, vem skulle han vara svartsjuk på?
2. GN, möjliga motiv finns, droger, svartsjuka, skam-mord.
3. Någon i kompisgänget, motiv finns svartsjuka.
4. Random snubbe, inte så troligt.
5. Beställningsjobb av någon i dessa kretsar ?
6. Vem uppgav 10.000kr tipset nyår 2017, skulle vara extremt intressant att veta.
Senast redigerad av BerraSWE 2021-07-11 kl. 15:58.
Citera
2021-07-11, 17:18
Avslutad
Jag tror som sagt på erkännandet 2017 och 10.000rk tipset, där hittar man förmodligen mördaren, men polisen har inte velat släppa fram vem det är, förmodligen för att man behöver mer bevis.
Finns detta 10.000kr tips bland namnen i Evas närhet så tror jag vi har mördaren, annars är det som att börja om på ruta 0 igen.

Någon ville erkänna 2017 men av någon anledning sopades det spåret under mattan.
Det känns som polisen inte ens undersökte spåret.
Citera
2021-07-12, 02:03
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Jag tror som sagt på erkännandet 2017 och 10.000rk tipset, där hittar man förmodligen mördaren, men polisen har inte velat släppa fram vem det är, förmodligen för att man behöver mer bevis.
Finns detta 10.000 kr tips bland namnen i Evas närhet så tror jag vi har mördaren, annars är det som att börja om på ruta 0 igen.

Någon ville erkänna 2017
men av någon anledning sopades det spåret under mattan.
Det känns som polisen inte ens undersökte spåret.

Det var inget erkännande, det var ett anonymt tips som pekande ut en person som enligt uppgift ska ha fått betalt för att mörda Eva. Polisen kontaktade mannen i fråga som har en tidigare kriminell bakgrund men han nekade till anklagelserna.

Viktigt alltså att poängtera att det inte var GM själv som kontaktade polisen för att erkänna mordet.

Frågan är vem som lämnade det anonyma tipset om en lejd mördare? och vem är den utpekade mannen?
Det vore intressant att få veta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in