Citat:
Ursprungligen postat av
Pudelfrillan
Ja det är ju det som är så märkligt, det är därför jag misstänker att GN själv skulle kunna vara "hundvittnet" som kontaktade polisen några dagar efter mordet. Vittnet bodde enligt en uppgiftslämnare på Limstagatan och det gör ju GN.
Vem hundvittnet är har alltid varit "hemligstämplat", han har uppenbarligen krävt att få vara anonym. Hans identitet har aldrig kommit till allmänhetens kännedom.
Lite märkligt kan tyckas, han kan väl knappast ha varit rädd för att den förståndshandikappade cykel-Sture skulle hämnas en vacker dag...
Att hundvittnet inte kontaktades i samband med inspelningen av Svenska Fall avsnittet berodde givetvis på att Mark och Bosse presenterade ett helt nytt scenario med Mr P som gärningsman som inte inkluderade cyklisten som hundvittnet såg.
GN hade ju både hästar och fixa i ordning döda människor som hobby, Eva och GN måste ha stött ihop många gånger i hagen, kanske pratade dom om detta.
GN verkar ju klart fixerad vid ritualer av olika slag.
Kanske fann GN en frid när han höll på med dom döda kropparna i krematoriet.
Att ta steget att döda någon skulle inte vara så långt, framförallt om du mår psykiskt dåligt själv och känner dig hotad på något sätt. Lite droger på det så vet man till slut inte vad som hänt eller att man får minnesluckor.
Kanske Eva hade kommit på GNs dragning till killar, på 2000 talet var GN helt öppen med det.
Fick han kremera både sin mor och far också?
Möjligen fick han kremera sin fader, modern låg kvar hemma en tid som jag förstår det.
Man kan undra hur tankarna gick då på någon som är svårt psykiskt sjuk.
Blev han psykiskt misshandlad av föräldrarna i barndomen ?
Han sitter väl inne på dårhåset nu typ.
Kanske hade Eva fått vara i livet om han hade varit inlåst tidigare, han var ju utredd som jag förstår det redan i unga år för sina psykiska problem.
Det ska ju tydligen ha blivit värre efter faderns död ?
Fadern dog väl på våren 1987 av okänd anledning och Eva mördades på hösten.
Kan ju som sagt också vara någon i GNs omgivning om han umgicks med knepiga typer. Eva kan ha kommit på någon affär som GN hade. Hon hade ju ingen anledning att behöva vara tyst längre när hon skulle lämna stan.