2021-06-28, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Ja det är ju det som är så märkligt, det är därför jag misstänker att GN själv skulle kunna vara "hundvittnet" som kontaktade polisen några dagar efter mordet. Vittnet bodde enligt en uppgiftslämnare på Limstagatan och det gör ju GN.

Vem hundvittnet är har alltid varit "hemligstämplat", han har uppenbarligen krävt att få vara anonym. Hans namn har aldrig kommit till allmänhetens kännedom.

Att hundvittnet inte kontaktades i samband med inspelningen av Svenska Fall avsnittet berodde givetvis på att Mark och Bosse presenterade ett helt nytt scenario med Mr P som gärningsman som inte inkluderade cyklisten som hundvittnet såg.
och den där Flax- vad blev det av honom?
finns många tänkbara vildsinta missbrukare att granska.
Det var många skribenter som ville peka ut den där mr P- man undrar verkligen vad som drev dessa skribenter att övertyga alla andra i tråden att tro på deras ologiska slutsats
nu tycks logiskt tänkande styra resonemangen
det är bättre, mordet var våldsamt
vilket förutsätter att gm är en våldsam typ.
vet du om detta fallet vilar eller finns någon som nu arbetar aktivt med förhör osv
Citera
2021-06-28, 11:46
Avslutad
Citat:
Ja det är ju det som är så märkligt, det är därför jag misstänker att GN själv skulle kunna vara "hundvittnet" som kontaktade polisen några dagar efter mordet. Vittnet bodde enligt en uppgiftslämnare på Limstagatan och det gör ju GN.

Vem hundvittnet är har alltid varit "hemligstämplat", han har uppenbarligen krävt att få vara anonym. Hans identitet har aldrig kommit till allmänhetens kännedom.
Lite märkligt kan tyckas, han kan väl knappast ha varit rädd för att den förståndshandikappade cykel-Sture skulle hämnas en vacker dag...

Att hundvittnet inte kontaktades i samband med inspelningen av Svenska Fall avsnittet berodde givetvis på att Mark och Bosse presenterade ett helt nytt scenario med Mr P som gärningsman som inte inkluderade cyklisten som hundvittnet såg.

GN hade ju både hästar och fixa i ordning döda människor som hobby, Eva och GN måste ha stött ihop många gånger i hagen, kanske pratade dom om detta.
GN verkar ju klart fixerad vid ritualer av olika slag.
Kanske fann GN en frid när han höll på med dom döda kropparna i krematoriet.
Att ta steget att döda någon skulle inte vara så långt, framförallt om du mår psykiskt dåligt själv och känner dig hotad på något sätt. Lite droger på det så vet man till slut inte vad som hänt eller att man får minnesluckor.
Kanske Eva hade kommit på GNs dragning till killar, på 2000 talet var GN helt öppen med det.

Fick han kremera både sin mor och far också?
Möjligen fick han kremera sin fader, modern låg kvar hemma en tid som jag förstår det.
Man kan undra hur tankarna gick då på någon som är svårt psykiskt sjuk.
Blev han psykiskt misshandlad av föräldrarna i barndomen ?
Han sitter väl inne på dårhåset nu typ.
Kanske hade Eva fått vara i livet om han hade varit inlåst tidigare, han var ju utredd som jag förstår det redan i unga år för sina psykiska problem.
Det ska ju tydligen ha blivit värre efter faderns död ?
Fadern dog väl på våren 1987 av okänd anledning och Eva mördades på hösten.

Kan ju som sagt också vara någon i GNs omgivning om han umgicks med knepiga typer. Eva kan ha kommit på någon affär som GN hade. Hon hade ju ingen anledning att behöva vara tyst längre när hon skulle lämna stan.
Senast redigerad av BerraSWE 2021-06-28 kl. 11:50.
Citera
2021-06-28, 13:45
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Kanske hade Eva fått vara i livet om han hade varit inlåst tidigare, han var ju utredd som jag förstår det redan i unga år för sina psykiska problem.
Det ska ju tydligen ha blivit värre efter faderns död ?
Fadern dog väl på våren 1987 av okänd anledning och Eva mördades på hösten.

Kan ju som sagt också vara någon i GNs omgivning om han umgicks med knepiga typer. Eva kan ha kommit på någon affär som GN hade. Hon hade ju ingen anledning att behöva vara tyst längre när hon skulle lämna stan.

GN's pappa dog i slutet av juli 1987 och begravdes endast 4 veckor innan Eva mördades.
Citera
2021-06-28, 14:41
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
och den där Flax- vad blev det av honom?
finns många tänkbara vildsinta missbrukare att granska.
Det var många skribenter som ville peka ut den där mr P- man undrar verkligen vad som drev dessa skribenter att övertyga alla andra i tråden att tro på deras ologiska slutsats
nu tycks logiskt tänkande styra resonemangen
det är bättre, mordet var våldsamt
vilket förutsätter att gm är en våldsam typ.
vet du om detta fallet vilar eller finns någon som nu arbetar aktivt med förhör osv

Har ingen aning vad det blev av Flax (Roland), vet bara att han är död.

Nej, jag vet inget om polisarbetet man får hoppas att det rör på sig och att det går framåt.
Citera
2021-06-28, 18:28
Avslutad
Citat:
GN's pappa dog i slutet av juli 1987 och begravdes endast 4 veckor innan Eva mördades.

Oj det var närmare än jag hade för mig då, känns som GNs psyke förmodligen inte var det bästa den sommaren. Om GN kände sig hotad av Eva så kanske det kan ha varit en trigger, stubinen var kortare än normalt. Han fick ut all sin aggression efter pappans död på Eva??
Kanske fick han ordna både pappans och Evas kroppar också då, om det var han som var ansvarig på den tiden.
Citera
2021-06-28, 23:56
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Oj det var närmare än jag hade för mig då, känns som GNs psyke förmodligen inte var det bästa den sommaren. Om GN kände sig hotad av Eva så kanske det kan ha varit en trigger, stubinen var kortare än normalt. Han fick ut all sin aggression efter pappans död på Eva??
Kanske fick han ordna både pappans och Evas kroppar också då, om det var han som var ansvarig på den tiden.

Nej man kan nog utgå från att GN var i obalans vid tidpunkten för mordet.
Vart bodde föräldrarna när pappan dog?
Ma*ina flyttade in hos GN 1983, förmodligen när hon var gravid med första barnet som föddes -84. Man får väl utgå från att föräldrarna flyttade ut då.

Ja om GN jobbade på krematoriet i Gudmundrå -87 så har han nog kremerat dom båda. Pappan kan iofs vara jordbegravd det vet jag inget om men Eva är kremerad. Majoriteten kremeras, ca 80%.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2021-06-29 kl. 00:06.
Citera
2021-06-29, 19:42
Avslutad
Citat:
Nej man kan nog utgå från att GN var i obalans vid tidpunkten för mordet.
Vart bodde föräldrarna när pappan dog?
Ma*ina flyttade in hos GN 1983, förmodligen när hon var gravid med första barnet som föddes -84. Man får väl utgå från att föräldrarna flyttade ut då.

Ja om GN jobbade på krematoriet i Gudmundrå -87 så har han nog kremerat dom båda. Pappan kan iofs vara jordbegravd det vet jag inget om men Eva är kremerad. Majoriteten kremeras, ca 80%.

Tänk om det verkligen var så, känns som den värsta kriminalhistorien. Mördaren fick se sitt offer två gånger och dessutom vara med och fixa kroppen inför begravning. Kanske var det en del av ritualmordet.
Citera
2021-06-29, 22:01
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Tänk om det verkligen var så, känns som den värsta kriminalhistorien. Mördaren fick se sitt offer två gånger och dessutom vara med och fixa kroppen inför begravning. Kanske var det en del av ritualmordet.

Om han fixade kroppen inför begravning så var det en begravningsbyrå han jobbade på. Tandguld kan man nog stjäla oavsett om man jobbar på Fonus eller i kyrkans krematorium. Båda har nyckel och tillgång till kylrummet där kropparna förvaras.
Citera
2021-06-30, 11:26
Medlem
Citat:

Otroligt spännande vinkel! Och GN är inte stabil någonstans så den här teorin är intressant, man borde leta upp hans gamla polare, även om dom inte är några golare så har dom säkert ingen anledning att
Hålla käft idag.
Citera
2021-07-02, 09:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hawaiiharald
Otroligt spännande vinkel! Och GN är inte stabil någonstans så den här teorin är intressant, man borde leta upp hans gamla polare, även om dom inte är några golare så har dom säkert ingen anledning att
Hålla käft idag.

Har han verkligen polare?
tveksamt
möjligen gamla drogpolare?
men jag tror många övergav honom för ett par år sedan då han började bli knepigare och knepigare igen.
Han verkar mest ha nyanlända på sin Facebook och alla vet vad dom vill ha.
https://www.facebook.com/goran.nordin.1957/friends
Inte ens hans barn verkar vän med honom.
Citera
2021-07-05, 19:33
Avslutad
Citat:

Vem hundvittnet är har alltid varit "hemligstämplat", han har uppenbarligen krävt att få vara anonym. Hans identitet har aldrig kommit till allmänhetens kännedom.
Lite märkligt kan tyckas, han kan väl knappast ha varit rädd för att den förståndshandikappade cykel-Sture skulle hämnas en vacker dag...

Ja eller så är hundvittnet "ett planterat bevis" för att förvilla polisen och ge sig själv alibi. Det var nog aldrig någon som misstänkte hundvittnet på den tiden.
Jag var där men ändå inte typ, vittnet var rädd att han hade blivit sedd och då hade han ett legitimt ärende i området, ett fejkat alibi.
Citera
2021-07-05, 21:49
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ja eller så är hundvittnet "ett planterat bevis" för att förvilla polisen och ge sig själv alibi. Det var nog aldrig någon som misstänkte hundvittnet på den tiden.
Jag var där men ändå inte typ, vittnet var rädd att han hade blivit sedd och då hade han ett legitimt ärende i området, ett fejkat alibi.

Så kan det givetvis vara.

Ponera att GN var anställd inom Gudmundrå församling vid den aktuella tidpunkten och att han tipsade polisen om en cyklist han såg strax innan mordet när han var ute och rastade hunden. En kyrkans man som hjälpte till med Eva-mordet, nej han kan inte ha blivit misstänkt om han var hundvittnet, det är omöjligt.

Han såg aldrig någon cyklist svänga in mot bruket via Kontorsvägen. Han såg Eva från sitt fönster och cyklade själv efter henne på Herrgårdsvägen eller så var han redan på plats och förlustade sig inne i hästhagen när hon kom gåendes.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2021-07-05 kl. 22:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in