Citat:
Ursprungligen postat av
DuFarInteVeta
Ungen hör inte på mig. Han svarar inte när jag ställer frågor. Jag måste höja rösten och komma med hot (du får inte $#@@! Om du gör si och så)för att få svar/uppmärksamhet.
Detta är väldigt vanligt, särskilt bland pojkar. Det låter som om han har ADHD och eventuellt någon lightvariant av Aspergers. Kan vara värt att utreda.
Citat:
Ursprungligen postat av
DuFarInteVeta
Idag fick jag nog när han gick amok på våran valp för typ 6 gången på rad. Jag kallade honom för idiot och dum i huvudet.
Ger han sig på en valp upprepade gånger bör du skälla ut honom efter noter, sen kan man ju diskutera vad som är lämpligt ordval. Troligtvis är han avundsjuk på den uppmärksamhet valpen får men om han ofta plågar djur är han möjligen psykopat. I så fall kan ni behöva professionell hjälp.
Citat:
Ursprungligen postat av
DuFarInteVeta
Jag sitter just nu och gråter och har enormt dåligt samvete. Jag har bett om ursäkt, pussat och kramat honom och förklarat varför jag sagt och gjort som jag gjort.
Varför då? Om han gör något väldigt fel (t.ex. djurplågeri) är det din
plikt att skälla ut honom och bestraffa honom. Ta ifrån honom alla ipads etc varje gång han är dum. Om du inte bestraffar sånt beteende kommer du föda upp en gangster.