2021-07-05, 22:55
Medlem
DuFarInteVetas avatar
Jag är helt oduglig som mor. Jag har kort stubin. Jag är elak. Jag har noll tålamod ibland.

Det går bättre när pappan är med, då får jag avlastning och kan lugna ner mig, men när det är som nu, vi har semester i 6 dagar och det är bara vi, så blir jag ett nervvrak.

Ungen hör inte på mig. Han svarar inte när jag ställer frågor. Jag måste höja rösten och komma med hot (du får inte $#@@! Om du gör si och så)för att få svar/uppmärksamhet.

Idag fick jag nog när han gick amok på våran valp för typ 6 gången på rad. Jag kallade honom för idiot och dum i huvudet.

Jag sitter just nu och gråter och har enormt dåligt samvete. Jag har bett om ursäkt, pussat och kramat honom och förklarat varför jag sagt och gjort som jag gjort.

Jag vet inte varför jag blir sån. Kan det vara pga min barndom? Min mor skrek alltid istället för att prata. Hon kom med elaka ord och påhopp.

Jag älskar min unge över allt annat, men jag hatar mig själv och mitt beteende/agerande.
Oftast har vi helt fantastiska dagar tillsammans, men så finns det såna dagar.

Vad fan ska jag göra? Vill mest skriva av mig😭
Citera
2021-07-05, 22:57
Medlem
GormDenGamles avatar
Du verkar sliten och trött. Kanske även nedstämd eller deprimerad.
Prata med din partner om situationen.
Citera
2021-07-05, 22:58
Medlem
MellanFredOchKrigs avatar
Istället för att skrika kommandon åt ungen bör du leda honom med goda exempel från din sida. När du skriker åt honom signalerar du att du saknar lugn och självbehärskning. Ha tålamod och visa i din handling hur en vuxen person bör bete sig.

Ungen kommer fortfarande göra misstag men då tillrättarvisar du honom lugnt, med klokhet och rättvisa. Berätta gärna något om Jesus eller så för att förankra värderingar.

När ni har lediga dagar kan det hjälpa att planera något så ni får ordning på dagen.

Några tumregler:
1. Lev som du lär
2. Behåll ditt lugn och tålamod
Senast redigerad av MellanFredOchKrig 2021-07-05 kl. 23:06.
Citera
2021-07-05, 22:58
Avstängd
MikeStrutters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DuFarInteVeta
Jag är helt oduglig som mor. Jag har kort stubin. Jag är elak. Jag har noll tålamod ibland.

Jag vet inte varför jag blir sån. Kan det vara pga min barndom? Min mor skrek alltid istället för att prata. Hon kom med elaka ord och påhopp.

Vad fan ska jag göra? Vill mest skriva av mig😭
Ja, det är pga din barndom. Din mamma var en idiot för att hennes föräldrar antagligen var det. Hon borde aldrig ha skaffat ungar och du borde inte skaffa fler.
Citera
2021-07-05, 23:02
Medlem
InomEnSnarFramtids avatar
Ja tro fan barnet skiter fullständigt i dig. Jag kan sätta mina pungkulor på att du sitter med telefon/dator/vänner konstant och inte sysselsätter ungen.

Barn får ett sånt beteende OMEDVETET för dom inte får uppmärksamhet eller sysselsättning.

Testa att älska ditt barn och gå ut, gör nåt.

Man hör ju på 2 sekunder att du har skapat barnets beteende.

Fyfan, stackars barn.
Citera
2021-07-05, 23:04
Avslutad
Du kan ju försöka ge positiv uppmärksamhet istället och försöka gemensamma roliga aktiviteter. Lär ju finnas ett antal böcker om hur man kan på pedagogiska sätt umgås med sitt barn.

Finns en bok som heter ”lek istället för bråk”
Kanske vore något för dig?
Senast redigerad av Captinhero 2021-07-05 kl. 23:14.
Citera
2021-07-05, 23:06
Avslutad
Alla passar inte som föräldrar. Nu vet du. Skaffa inte fler barn.
Citera
2021-07-05, 23:07
Medlem
Bara det faktum att du reflekterar över dina handlingar med dina barn gör dig till bättre förälder än 95% därute. Jag hade inte oroat mig det minsta om jag ska vara ärlig.
Citera
2021-07-05, 23:10
Medlem
InomEnSnarFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tamedolls
Bara det faktum att du reflekterar över dina handlingar med dina barn gör dig till bättre förälder än 95% därute. Jag hade inte oroat mig det minsta om jag ska vara ärlig.

Skitsnack, en mor med viljan att ändra något skulle gjort det. Inte "skriva av sig" på flashback 23.00
Citera
2021-07-05, 23:10
Medlem
Aftonhoran69s avatar
Edit:

Missade att barnet sparkar på valpar. Glöm allt jag skrev, det är en liten psykopat du håller på att uppfostra. Det börjar med djurmisshandel i tidiga ålder och slutar med lik i bagageluckan i vuxen ålder. Lycka till med psykfallet.
Senast redigerad av Aftonhoran69 2021-07-05 kl. 23:19.
Citera
2021-07-05, 23:12
Medlem
Om du har ett mindre barn kan du sätta dig ner på golvet, på barnets nivå där barnet är - var lugn, ta ett djupt andetag och umgås med ditt barn. Håll om ditt barn och ha ögonkontakt.

Berätta och visa vad man får göra med valpen och vad man inte får göra. Fråga och kolla att barnet förstått.

Sänk tempot och stressen. Du och barnet - med valpen tillsammans.
Senast redigerad av Tissetiss 2021-07-05 kl. 23:15.
Citera
2021-07-05, 23:12
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Alla passar inte som föräldrar. Nu vet du. Skaffa inte fler barn.
Instämmer i vart enda ord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in