2021-07-06, 07:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Klart han får skylla sig själv. Den främsta "hjälpen" S har nu och haft historiskt är den extremt usla oppositionen mot dem. Sossar och Labour här och internationellt har total svikit sin gamla väljarbas. Internationellt har de i många fall närmast raderats ut. Men inte här, varför, de betedde sig inte lika falskt mot sin väljarbas? Absolut inte, här har man som motståndare världens i särklass sämsta opposition.
S har även importerat en helt ny väljarbas.
Citera
2021-07-06, 07:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Då får du väl vis giltigheten i det då. Det kommer du inte att klara.

Nja sossegnäll är över vinster och att spararna har något sparat mm.

Det har du rätt i. SD är ett sosseparti.

Jag tror Löfven har förståelse för C's tillväxtpolitik. Det är bra för S att det är någon som tvingar dom att städa bort det gamla vansinnet.
Men naturligtvis blir en del av parasiterna som vill få en nappflaska av staten sura och skriker.

Skulle det bli en vänstersörja med M+KD+SD så kommer C attackera från höger. Och ta massor av M väljare som blir sura över vänsterpolitiken som SD tvingar fram. Och den tillväxtdödande isolationismen som SD tvingar igenom.

En del vänstertomtar i SD blir också irriterade över att det fantastiska som SD utlovat inte inträffar. Istället får man en massa högerpolitik och så migrerar de till S.

Då när M+KD+SD är mindre än 50% så lär det inte bli så mycket rop på extraval.

Vad jag läser har C gjort precis det. Man har gjort precis som jag förutspådde.
Sedan är det Mp som plötsligt inte godkänner uppgörelse som dom varit med och gjort. Sedan får vi väl se hur det går i slutändan.
Och C är konsekventa (som alltid) och accepterar naturligtvis inte att befatta sig med V.
C har sina krav och förväntar sig att S levererar. Budget gör man en egen.
Att ge regeringsmakten för tre fjuttiga krav där mp redam sagt att 2 inte gäller är knappast kravställande eller att ta betalt.

Sen får vi se hur rätt du kommer ha kring att m kd sd väljare kommer fly till s och c i framtiden. Med nuvarande politik och partiledming kommer det inte ske. Du lmr ha lika mycket fel som när du sa att C skulle ta bra betalt för att släppa fram löfven igen.
Citera
2021-07-06, 07:32
Avslutad
Allt allt hade varit så mycket bättre om man fick regera i fyra år efter ett extraval. Som det är nu så vill ju inte ens oppositionen ha extraval eftersom de fattar att om de vinner så hinner de ändå inte genomföra något vettig innan det blir val igen.

Alla bara maskar och fifflar och taktikar sig för att försöka komma ur den här situationen med så mycket anseende som möjligt i behåll.

Oerhört fånigt. Grundlagen behöver skrivas om på denna punkt.
Citera
2021-07-06, 07:37
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Det är drygt ett år kvar till det "riktiga" valet, så det bör vara i Kristerssons intresse att komma till makten så fort som möjligt. Att sitta och fördröja något av denna magnitud och nöja sig med det känns knappast så vidare statsmannamässigt eller seriöst. Det handlar om att ta kontrollen över landet (varje år under S-MP-styret är en katastrof), inte att primärt fulspela och ha "is i magen". Jag menar att vi inte har tid med att vänta på budgeten. Något bör ske nu. Hur man än ser på det känns Ulf i dagsläget så menlös och svag. Man kan prata om Löfvens idioti lääänge, men åtminstone är han inte ett jävla mähä som Ulf.

Jag håller med i sak men hur ska han ta makten?
Hur man än vrider och vänder på det är det 175 som röstar rött för han?
Budgeten är helt annan sak därför är det i denna situation bättre o lägga över den bollen på C.

Låt säga han skulle låta talmannen lägga fram han som förslag och han vinner på en feltryckning. Då väcker S misstroende dagen efter så har han 175 röda emot sig igen.
M ökar i opinionen jag tror dom vet vad dom gör. Att gå till omröstning och förlora ser svagt ut. Låt den rödgröna röran fortsätta förstöra för sig själva.
I dagens förtroende mätning har Annie rasat 6%enheter. När hon aktivt stödjer en S/V budget I höst hur ser de ut då?

Önskar svar på det fetade
Citera
2021-07-06, 07:41
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Sverige största lekstugan
Citera
2021-07-06, 07:49
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loal
L eller löfdahl kommer inte släppa fram löfven

Citat:
Löfdahl kommer följa partilinjen eftersom hon deklarerat att hon ska göra det. Det var också därför hon röstade gult i senaste omröstningen dumma fanskap.

L kommer rösta emot Löfven. Även Centerpartiet kommer rösta rött till Löfven nästa vecka eftersom de inte vill budgetförhandla med Vänsterpartiet.

Du är en rolig foliehatt.

Citat:
Centerpartiet kommer att släppa fram Stefan Löfven som statsminister igen. Samtidigt går partiet i ”konstruktiv opposition” och lägger en egen budget i höst, meddelar Annie Lööf.

Citat:
Liberalerna har fortfarande inte bestämt om de ska lägga ner sina röster eller rösta emot Stefan Löfven, rapporterar Ekot.

Partiet borde släppa fram en S-ledd regering när det inte finns något annat alternativ, enligt källor till radion.

Vad var det du sa nu igen?
Senast redigerad av EnLitenFrys 2021-07-06 kl. 07:52.
Citera
2021-07-06, 07:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Jag håller med i sak men hur ska han ta makten?
Hur man än vrider och vänder på det är det 175 som röstar rött för han?
Budgeten är helt annan sak därför är det i denna situation bättre o lägga över den bollen på C.

Låt säga han skulle låta talmannen lägga fram han som förslag och han vinner på en feltryckning. Då väcker S misstroende dagen efter så har han 175 röda emot sig igen.
M ökar i opinionen jag tror dom vet vad dom gör. Att gå till omröstning och förlora ser svagt ut. Låt den rödgröna röran fortsätta förstöra för sig själva.
I dagens förtroende mätning har Annie rasat 6%enheter. När hon aktivt stödjer en S/V budget I höst hur ser de ut då?

Önskar svar på det fetade
Kristersson skulle kunna direkt utlysa extra val om han av misstag blev vald till statsminister
Citera
2021-07-06, 07:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Vad var det du sa nu igen?
Grattis. Känner du dig duktig nu? Hade inte varit ett roligt diskussionsforum om man inte fick spekulera.

Vi får se vad C gör nu när MP säger nej till deras 2 krav.
Citera
2021-07-06, 07:54
Medlem
Durgas avatar
En sak kan vi förvänta oss när krutröken lagt sig om så inte förrän efter nästa val och det är att mästerförhandlaren kommer att ha förhandlat bort S från makten.
Epitet mästerförhandlare blir han också av med , AL åker även hon med i slasken.
Citera
2021-07-06, 07:59
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Grattis. Känner du dig duktig nu? Hade inte varit ett roligt diskussionsforum om man inte fick spekulera.

Vi får se vad C gör nu när MP säger nej till deras 2 krav.

Jag är helt fascinerad över människor som dig - tvärsäker, kastar invektiv runt dig på folk som har annan åsikt, har exakt noll ödmjukhet eller självkritik. Fortsätter vara dryg när du hade 100% fel, när du för två dagar sen kallade mig "foliehatt", "dumma fanskap" för att jag trodde Löfven skulle släppas fram på ett eller annat sätt - vilket verkar stämma.

Men men, kör på du i samma stil, kalla folk idioter och foliehattar och sen vidare till nästa grej, funkar det för dig så.
Citera
2021-07-06, 08:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Jag är helt fascinerad över människor som dig - tvärsäker, kastar invektiv runt dig på folk som har annan åsikt, har exakt noll ödmjukhet eller självkritik. Fortsätter vara dryg när du hade 100% fel, när du för två dagar sen kallade mig "foliehatt", "dumma fanskap" för att jag trodde Löfven skulle släppas fram på ett eller annat sätt - vilket verkar stämma.

Men men, kör på du i samma stil, kalla folk idioter och foliehattar och sen vidare till nästa grej, funkar det för dig så.
Jag grattade ju dig.
Citera
2021-07-06, 08:08
Medlem
Magica-Lazios avatar
Det är nog dags att se över lagstiftningen när en regering tillträder. Att den budget som ligger närmast vid regeringsbildningen ska vara helt klar innan statsministeromröstning ens ska vara att tänka på, budgeten ska alltså gå igenom direkt när regeringsalternativet går igenom. Det sättet press på partierna. Utan en klar budget så får man inte bilda regering och är därför inte ett alternativ.

Som nu kommer löfven tillträda igen. Men faller budgeten vilket inte kommer att hända, för ingen vill ha ett val i februari/mars nästa år. Fyra partier som styr med det enda gemensamma att de ska hålla ett parti på 20% ute från inflytande. Politiken är helt oväsentlig liksom.

Är dock delad huruvida det inte blev nyval. Det känns som det konservativa blocket hade haft svårt för att få majoritet utan L vid nyval. Och dom hade åkt ur riksdagen i september. MP hade klarat sig med stödröster och löfven hade ändå regerat vidare.

Vid valet nästa år lutar allt att L åker ut. Att framförallt M och KD kanabaliserar ännu mer på L också så att det konservativa blocket stärks. Medans SD har också över 1år på sig att sno åt sig ännu mer röster från S. Och nästa år blir det majoritet för konservativa blocket utan L som kan dra åt helvete.

MP lär hänga kvar tyvärr, vi har drygt 4% extremister i landet som aldrig kommer komma till insikt, även om någon anhörig blir våldtagen eller rånmördad så kommer dom rösta MP för allt framtid ändå.

När man landat lite så inser jag iaf att det är sämsta möjliga tidpunkt att de konservativa bara får 1år att regera och mycket är framförallt för att L i nuläget behövs. Men också för att det är piss att få 1år på sig fram tills nästa val och bli bedömd för det. Kan lova att vänstersidan hade kört med det i hela valrörelsen och skyllt allt på de konservativa när dom själva styrt landet i 7år och kvaddat sönder landet totalt med massinvandring av sandnegrer, hbtq Gull, feminism och allt annat skadligt.
Senast redigerad av Magica-Lazio 2021-07-06 kl. 08:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in