Citat:
Ursprungligen postat av
loal
Du blandar äpplen och päron som Annie brukar säga. Eller så saknar du bara läsförståelse.
Då får du väl vis giltigheten i det då. Det kommer du inte att klara.
Citat:
Ursprungligen postat av
loal
Sossegnället består i att skylla alla problemen på tidigare regeringar och inte ta ansvar trots att man har ansvaret.
Nja sossegnäll är över vinster och att spararna har något sparat mm.
Citat:
Ursprungligen postat av
loal
Det behöver dock inte betyda att klassisk sossepolitik per automatik skulle vara dålig ur en SD-syn.
Det har du rätt i. SD är ett sosseparti.
Citat:
Ursprungligen postat av
loal
Men eftersom sosseriet hellre väljer att alliera sig med små skitpartier och premierar massinvandring samtidigt som man säljer sin själ före ett mer stabilt alternativ där man kan få ut mer av sin klassiska socialdemokratiska politik och behålla/få fler väljare så skjuter man bara sig själva i foten. Det kanske gynnar S kortsiktigt, men långsiktigt kan S bara glömma om att få makten såvida de inte samarbetar med SD.
Jag tror Löfven har förståelse för C's tillväxtpolitik. Det är bra för S att det är någon som tvingar dom att städa bort det gamla vansinnet.
Men naturligtvis blir en del av parasiterna som vill få en nappflaska av staten sura och skriker.
Skulle det bli en vänstersörja med M+KD+SD så kommer C attackera från höger. Och ta massor av M väljare som blir sura över vänsterpolitiken som SD tvingar fram. Och den tillväxtdödande isolationismen som SD tvingar igenom.
En del vänstertomtar i SD blir också irriterade över att det fantastiska som SD utlovat inte inträffar. Istället får man en massa högerpolitik och så migrerar de till S.
Då när M+KD+SD är mindre än 50% så lär det inte bli så mycket rop på extraval.
Citat:
Ursprungligen postat av
loal
Och vad hände, skulle inte C ta rejält betalt för att släppa fram Löfven? Verkar inte som att det gick så bra herr kravställare.
Vad jag läser har C gjort precis det. Man har gjort precis som jag förutspådde.
Sedan är det Mp som plötsligt inte godkänner uppgörelse som dom varit med och gjort. Sedan får vi väl se hur det går i slutändan.
Och C är konsekventa (som alltid) och accepterar naturligtvis inte att befatta sig med V.
C har sina krav och förväntar sig att S levererar. Budget gör man en egen.