2021-07-03, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baast
Män är dock inte i närheten lika hypergamiska, utan värderar i större utsträckning det de redan har.

Toppmän som kan välja och vraka har svårt att hålla sig till en och vänsterprasslar. Många gånger har de också harem med flera tjejer som de träffar då och då utan att binda upp sig. Sverige är jämnställt där vi vill sudda ut könsrollerna och få tjejerna att bete sig som män, så naturligtvis kommer tjejerna också vilja göra likadant och skaffa harem, vilket de har, där de har harem med toppmän, vilket kan likställas med toppmän som har harem med 10poängsbrudar.

Tack vare tinder och nätdejting så exponeras toppmännen mot hela kvinnliga stocken, så att ovannämnda kan uppnås, där toppmännen då i princip får hela den kvinnliga stocken. Tjejerna som gillar att vara män och knulla runt, har i sin tinder 100tals hunkar som är villiga att komma över.

Detta är en bieffekt av sveriges jämnställdhet, där jämnställdheten i kombination med tinder blir en oslagbar kombo för haremskapande

Jag har vänner som har harem med brudar. De har i princip 20-30 tjejer som de roterar samtidigt som de har en trustfund där de får massa pengar gratis utan att jobba. De bara glider omkring och knullar brudar, sportar(självklart är dom vältränade och rika) och har det allmänt bra. Betydligt högre livskvalite än en ensamvarg som bara surfar och är ensam.

Jag vill inte skryta, men har sjäv haft ett harem av snygga brudar. Det otroligt tillfredställande. Livet blir som en semester där det varje dag kommer över en ny het brud. Även fast man gillar tjejen och kan tänka sig bli ihop, eller tycker det känns själlöst efter ett tag, så kan man inte låta bli att leta nya brudar, eller bjuda över den andra tjejen i haremet. Jag kunde iallafall inte låta bli. I början hade man ett stall med mediokra hästar, men man jobbar hela tiden på att förbättra stallet. Det vart som ett spel, där man ville ha ett stall med massa snygga ponnies. Om jag jämför med mina vänner som har trustfunds och får 20-30 lök i månaden utan att jobba och sen bara glider runt, och knullar massa brudar, så känns det levernet helt överlägset incels som jobbar 40 timmar i veckan för att sen sitta hemma ensam och surfa och sen vara bittra över att det blivit svårt på tinder och att de inte får några matchningar eller några intetsägande fikadejter. För mig är det helt uppenbart att det är otroligt orättvist, men naturen har väl aldrig varit rättvis, och det är fel av oss att kräva rättvisa.
Senast redigerad av stroganof 2021-07-03 kl. 11:01.
Citera
2021-07-04, 23:58
Medlem
Spinnacers avatar
Tror de flesta "incels" har genuina psykologiska problem/trauman/komplex från uppväxten, dålig social kompetens och bitterhet som frodats under många år när alla andra killar får kvinnlig uppmärksamhet men inte dem. Det är väldigt svårt att komma ikapp om man ligger efter så mycket i social utveckling. Men det är enda vägen. Problemet är att en del av deras ideologi är att det är just hopplöst (blackpill) och att bara snygga killar får ligga och ingen annan.

De som ändå försöker med självförbättring fokuserar ofta på fel saker; som att gymma, kläder, styling, pengar - men det är inte det som är problemet. Det är personligheten/social kompetens/attityden.
Citera
2021-07-05, 00:37
Medlem
FE-ANALYSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spinnacer
Tror de flesta "incels" har genuina psykologiska problem/trauman/komplex från uppväxten, dålig social kompetens och bitterhet som frodats under många år när alla andra killar får kvinnlig uppmärksamhet men inte dem. Det är väldigt svårt att komma ikapp om man ligger efter så mycket i social utveckling. Men det är enda vägen. Problemet är att en del av deras ideologi är att det är just hopplöst (blackpill) och att bara snygga killar får ligga och ingen annan.

De som ändå försöker med självförbättring fokuserar ofta på fel saker; som att gymma, kläder, styling, pengar - men det är inte det som är problemet. Det är personligheten/social kompetens/attityden.

Håller med om det du skriver i första stycket, det andra tycker jag dock blir lite motsägelsefullt, men det kanske är något som ja missförstår? Sen är jag tveksam till att man kan ändra sin personlighet, på kort sikt kanske? Attityd och hur man uppfattas kan man kanske öva upp, men det kräver ju i så fall att det uppstår sociala sammanhang där det går att öva upp sina färdigheter och det är väl där i problemet ligger för de flesta ensamma personer.
Citera
2021-07-05, 01:11
Medlem
Spinnacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FE-ANALYS
Håller med om det du skriver i första stycket, det andra tycker jag dock blir lite motsägelsefullt, men det kanske är något som ja missförstår? Sen är jag tveksam till att man kan ändra sin personlighet, på kort sikt kanske? Attityd och hur man uppfattas kan man kanske öva upp, men det kräver ju i så fall att det uppstår sociala sammanhang där det går att öva upp sina färdigheter och det är väl där i problemet ligger för de flesta ensamma personer.

Självklart är underlättar ett fördelaktigt utseende, men för dessa "incel" killar är det ofta inte det huvudsakliga problemet. Har träffat många snubbar som ser värre ut än mig i nästan alla avseenden, men som har varmare personlighet och har mycket bättre "game" med brudar än vad jag har.

Det är ohyggligt svårt att ändra på sin livsstil och attityd, att våga sig ut i sociala sammanhang och öva på social kompetens. Jag själv var blyg när jag var fjortis, men jag tränade bort det värsta genom jobb inom restaurang och kundservice. För många är det en allt för stor uppförsbacke, så dem ger bara upp istället.
Citera
2021-07-05, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spinnacer
Självklart är underlättar ett fördelaktigt utseende, men för dessa "incel" killar är det ofta inte det huvudsakliga problemet. Har träffat många snubbar som ser värre ut än mig i nästan alla avseenden, men som har varmare personlighet och har mycket bättre "game" med brudar än vad jag har.

Det är ohyggligt svårt att ändra på sin livsstil och attityd, att våga sig ut i sociala sammanhang och öva på social kompetens. Jag själv var blyg när jag var fjortis, men jag tränade bort det värsta genom jobb inom restaurang och kundservice. För många är det en allt för stor uppförsbacke, så dem ger bara upp istället.
Klart det blir lättare om man ser bra ut och i varje fall är normal på ytan vad gäller kläder och jobb mm.
Problemet är att de får hjälp tills de inte aktivt vill ta livet av sig men inte vidare därifrån. Så (de flesta) håller sig levande utan att ha något fungerande liv. Det är inte så att du får tid på vårdcentralen för att du har ett tråkigt liv. Även om de flesta kan skaffa sig ett skapligt normalt liv kommer de inte att göra av samma anledning som de satte sig i situationen från början.
Har inte sett social skills training annat än för schizofrena och de med typ aspergers. Gissar på att man nöjer sig med lite väl låg nivå.
Sedan verkar incellkulturen vara lika skadlig som feminismen och annan offerkultur.
Citera
2021-07-06, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stopcock
Varför hänger ni(?) upp er så mycket på utseende? Det finns de som ser relativt bra ut som inte får någon på kroken trots att de försöker och det finns de som är fula som fan som lyckas gång på gång. De jag tänker på lyckas även med tjejer som ser skapligt bra ut.

Exakt. Det har inte med utseendet att göra, vet inte varför dom tror det.
Citera
2021-07-06, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av McMakrill
Folk som inte sköter sin hygien umgås jag inte med, men tror sådana lär ha svårt att hitta nån. Sen är det ju många som inte kan släppa sitt dator-spel också.

Utseendet spelar knappt någon roll.

Jag var på dejt med en incel och det där stämmer helt in på honom. Han kunde inte sköta sin hygien och han betedde sig lite märkligt.

Efter dejten skickar han sms som att vi hade fler dejter på gång bara sådär. Jag blev lite förvånad, tänkte okej..

Men jag gick iallfall på en andra dejt. Tänkte att det kan ju bli bättre, vem vet.
Men det var värre. Han hade smutsiga kläder och hade inte duschat. Så verkade han på något sätt tro att jag skulle sova över hos honom så han hade bäddat upp till mig. Gah.

Han verkade inte reagera något på att det skulle vara konstigt eller så. Utan ungefär som han tog för givet att jag inte skulle reagera något över hans hygien och beteende.

Efter andra dejten började han planera in den tredje, men jag var tvungen att avsluta det.

Undra hur vanligt detta är?
Citera
2021-07-06, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jendy
Exakt. Det har inte med utseendet att göra, vet inte varför dom tror det.

Utseende är förstås en av de ledande faktorerna, då snygga människor inte behöver vara lika socialt kompetenta som fula för att få ligga. Att ett jämförelsevis fåtal oattraktiva personer lyckas ändå är inte ekvivalent med att det saknas generella selektionsmönster som är starkt förbundna med utseende.
Citera
2021-07-06, 00:48
Medlem
Citat:
Utseende är förstås en av de ledande faktorerna, då snygga människor inte behöver vara lika socialt kompetenta som fula för att få ligga. Att ett jämförelsevis fåtal oattraktiva personer lyckas ändå är inte ekvivalent med att det saknas generella selektionsmönster som är starkt förbundna med utseende.

Nej. Jag håller inte med.

Det är något incels fått för sig.
Senast redigerad av Jendy 2021-07-06 kl. 00:52.
Citera
2021-07-06, 00:53
Medlem
Citat:

Du påstår alltså att utseende är en obetydlig faktor i den sexuella selektionen? Du menar att personer som anses generiskt attraktiva inte åtnjuter några psykosociala fördelar? Fula personer får precis lika många matchningar och inviter som snygga? Fula personer som går fram och raggar har identisk success rate? Fula personer dominerar på filmduken? Om Danny DeVito går in i ett rum med främmande tjejer (som inte känner till honom) kan han utan problem konkurrera med en man som ser ut som Brad Pitt, eftersom utseende är helt irrelevant i alla sammanhang, och inte ger några initiala fördelar?
Senast redigerad av Baast 2021-07-06 kl. 00:57.
Citera
2021-07-06, 00:57
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Citat:

Det är något incels fått för sig.
Citat:
Du påstår alltså att utseende är en obetydlig faktor i den sexuella selektionen? Du menar att personer som anses generiskt attraktiva inte åtnjuter några psykosociala fördelar? Fula personer får precis lika många matchningar som snygga? Fula personer som går fram och raggar har identisk success rate? Fula personer dominerar på filmduken? Om Danny DeVito går in i ett rum med främmande tjejer (som inte känner till honom) kan han utan problem konkurrera med en man som ser ut som Brad Pitt, eftersom utseende är helt irrelevant i alla sammanhang, och inte ger några initiala fördelar?
Det är klart att utseendet spelar en enorm roll. Däremot är det inte det enda som spelar roll, som många incels verkar tro.
Citera
2021-07-06, 00:57
Medlem
Citat:
Du påstår alltså att utseende är en obetydlig faktor i den sexuella selektionen? Du menar att personer som anses generiskt attraktiva inte åtnjuter några psykosociala fördelar? Fula personer får precis lika många matchningar som snygga? Fula personer som går fram och raggar har identisk success rate?

Nej men jag menar att anledningen till att incels inte lyckas skaffa förhållande inte har med utseendet att göra.

Det är andra saker. Jag har varit på dejt med incels, så jag har en del erfarenhet av det där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in