2021-07-06, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jendy
Nej men jag menar att anledningen till att incels inte lyckas skaffa förhållande inte har med utseendet att göra.

Det är andra saker. Jag har varit på dejt med incels, så jag har en del erfarenhet av det där.

Utseende är alltid en faktor - särskilt bland incels, då dessa sällan är särskilt attraktiva; det finns tydliga fysiologiska mönster - eftersom en ful person i allmänhet får betydligt mindre uppmärksamhet och bekräftelse än en snygg. Det är dock inte, som påpekas ovan, den enda faktorn, då social kompetens i regel (i synnerhet för oattraktiva) är ännu viktigare.

"Researchers have been looking into the effects of attractiveness for decades. The results show that being considered attractive generally means that other people treat you better. "We assume attractive people have positive qualities that have nothing to do with their physical attractiveness," says Lauren Human, an assistant professor of psychology at McGill University. This is sometimes called the halo effect. Attractive people are generally assumed to be more intelligent, more trustworthy, and have better social skills. We find them more interesting and pay more attention to attractive people, so we tend to get a better sense of who they are as individuals. Good-looking people are more successful—they are paid more at work and are promoted more quickly. They're often happier, too. Even parents treat cute babies better than ugly ones. It's not that unattractive people are viewed more negatively, Human says, they just aren't viewed as positively as their prettier counterparts."
Senast redigerad av Baast 2021-07-06 kl. 01:08.
Citera
2021-07-06, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baast
Utseende är alltid en faktor - särskilt bland incels, då dessa sällan är särskilt attraktiva; det finns tydliga fysiologiska mönster - eftersom en ful person i allmänhet får betydligt mindre uppmärksamhet och bekräftelse än en snygg. Det är dock inte, som påpekas ovan, den enda faktorn, då social kompetens i regel (i synnerhet för oattraktiva) är ännu viktigare.

Stämmer in på vissa, precis som vissa som inte ser bra ut lyckas få förhållande.

Det är inte utseendet som är avgörandet.

Dessutom stämmer inte det där in på alla incel att de inte ser bra ut. Tvärtom dom flesta ser nog normal ut.
Senast redigerad av Jendy 2021-07-06 kl. 01:17.
Citera
2021-07-06, 10:32
Medlem
Fittheligeandes avatar
Citat:
Nej. Jag håller inte med.

Det är något incels fått för sig.

Så om någon med Brad Pitts utseende och någon med Bert Karlssons utseende skulle bli medlemmar på Tinder så skulle de få ungefär lika många likes?

Utseende är absolut inte allt. Men det är välkänt att snygga personer blir bättre behandlade och får jobb lättare m.m.
Citera
2021-07-06, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittheligeande
Så om någon med Brad Pitts utseende och någon med Bert Karlssons utseende skulle bli medlemmar på Tinder så skulle de få ungefär lika många likes?

Utseende är absolut inte allt. Men det är välkänt att snygga personer blir bättre behandlade och får jobb lättare m.m.
Bert Karlsson är ingen incel. Han har barn. Så uppenbarligen kan man lyckas även om man ser ut som det värsta du kunde föreställa dig.
Citera
2021-07-06, 10:43
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spinnacer
Tror de flesta "incels" har genuina psykologiska problem/trauman/komplex från uppväxten, dålig social kompetens och bitterhet som frodats under många år när alla andra killar får kvinnlig uppmärksamhet men inte dem. Det är väldigt svårt att komma ikapp om man ligger efter så mycket i social utveckling. Men det är enda vägen. Problemet är att en del av deras ideologi är att det är just hopplöst (blackpill) och att bara snygga killar får ligga och ingen annan.

De som ändå försöker med självförbättring fokuserar ofta på fel saker; som att gymma, kläder, styling, pengar - men det är inte det som är problemet. Det är personligheten/social kompetens/attityden.
Jag håller med. Bara se skådespelare i olika roller. I ena rollen är han en mesig tönt och inte alls attraktiv för att i nästa roll vara en den sexiga hjälten. Hår, kropp och kläder kan ändras men det handlar mest om personlighet och utstrålning. Det är svårt att ändra på sig som människa men att jobba upp självförtroendet kan nog alla.
Vad jag tycker är sorgligast är att det finns hjälp att få men dessa människor tar inte hjälpen.
Citera
2021-07-06, 10:43
Medlem
Fittheligeandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopcock
Bert Karlsson är ingen incel. Han har barn. Så uppenbarligen kan man lyckas även om man ser ut som det värsta du kunde föreställa dig.

Självklart! Jag skrev ju att utseende inte är allt. Bert Karlsson är ju rik framför allt, men sen har han ju hyfsat god social kompetens även om han är lite bufflig ibland. Incels har dock ofta både problem med den sociala kompetensen och har ofta inte utseendet med sig heller.
Citera
2021-07-06, 10:45
Medlem
Citat:

Nej det är inte vad jag säger.

Tror du att en incel är någon som får lite likeas på tinder?

Jag pratar om att en sån kille kan lyckas med förhållande, det är många som gör det.
Citera
2021-07-06, 10:45
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baast

"Researchers have been looking into the effects of attractiveness for decades. The results show that being considered attractive generally means that other people treat you better. "We assume attractive people have positive qualities that have nothing to do with their physical attractiveness," says Lauren Human, an assistant professor of psychology at McGill University. This is sometimes called the halo effect. Attractive people are generally assumed to be more intelligent, more trustworthy, and have better social skills. We find them more interesting and pay more attention to attractive people, so we tend to get a better sense of who they are as individuals. Good-looking people are more successful—they are paid more at work and are promoted more quickly. They're often happier, too. Even parents treat cute babies better than ugly ones. It's not that unattractive people are viewed more negatively, Human says, they just aren't viewed as positively as their prettier counterparts."
Skulle vilja påstå att man inte får särskilt mycket uppmärksamhet för sitt utseende oavsett så länge man inte är vrålsnygg.

Postat runt bilder lite överallt på nätet, även här, och alla säger samma sak; jag är inte ful, en stark 7a osv. Inte en jävel som påpekar eller ger komplimanger kring mitt utseende till vardag. Aldrig haft någon som kommit fram och sagt "ville bara säga att du är så snygg!".

Inget som stör mig då jag inte bryr mig särskilt, men att folk ger komplimanger kring ens utseende om man inte ser ur som Guds gåva till mänskligheten händer inte direkt, även om man inte ser ut som ett träsktroll.
Citera
2021-07-06, 10:53
Medlem
Fittheligeandes avatar
Citat:
Nej det är inte vad jag säger.

Tror du att en incel är någon som får lite likeas på tinder?

Jag pratar om att en sån kille kan lyckas med förhållande, det är många som gör det.

Ok då är vi överens om att utseendet har betydelse. Bra då var det utrett.
Citera
2021-07-06, 10:55
Medlem
Citat:
Ok då är vi överens om att utseendet har betydelse. Bra då var det utrett.

Eh va?

Alltså det här handlar om varför en person är incel, och det är inte utseendet det handlar om.
Citera
2021-07-06, 11:01
Medlem
Fittheligeandes avatar
Citat:
Eh va?

Alltså det här handlar om varför en person är incel, och det är inte utseendet det handlar om.

Jag kan hålla med om att många incels lägger för stor vikt vid utseendet. Men att utseendet inte alls skulle spela någon roll i att någon är incel köper jag inte. Som jag skrev tidigare så handlar det ofta om en kombination av låg social kompetens och ett ofördelaktigt utseende.
Citera
2021-07-06, 11:09
Medlem
Citat:
Jag kan hålla med om att många incels lägger för stor vikt vid utseendet. Men att utseendet inte alls skulle spela någon roll i att någon är incel köper jag inte. Som jag skrev tidigare så handlar det ofta om en kombination av låg social kompetens och ett ofördelaktigt utseende.

So? Finns fortfarande många som har förhållande med ett ofördelaktigt utseende.

Sen om dom också ha det, jaha? Det är fortfarande inte det som är orsaken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in