Citat:
Ursprungligen postat av
zilvereko
Det där stämmer alldeles utmärkt. Det är just med tanke på beskrivningen av armeringsjärnet som jag inte tror att detta kan vara mordvapnet. För smalt och för svårt att få ett bra grepp om för att användas som mordvapen. Dessutom stor risk att gröna färgflagor skulle lossna och hamna på mordoffret Lena.
Däremot domkraftsskaftet - eller som jag mer tror : ett avklippt järnrör. (ursäkta att jag upprepar mig)

Ett annat armeringsjärn då?
Det är ju hårt och kan vara olika långt. Och rakt.
”Smalt, hårt och tunt” mordvapen, så sa väl rättsläkaren AL att skadorna tydde på.
Och kanske därför det ”behövdes” så många slag.
Svingar du ett sådant och träffar ansikte och huvud så tror jag att det ändå kan vara tillräcklig kraft även i ett armeringsjärn. Det är ju solitt, till skillnad från vissa andra redskap/tillhyggen/attiraljer som det spekulerats om. Tex ”cykelsadelröret” (som man trycker ner i sadelstången.)
Givetvis vill man mer än gärna veta: var i helskotta är chefens domkrafts-skaft?
Fram tills vi får visshet - vilket jag innerligt hoppas kommer att ske - så får vi väl fortsätta harva. Och upprepa oss 😉
Edit: ett avklippt järnrör kan mycket väl stämma in på vad som orsakat skadorna.