Citat:
Ursprungligen postat av
Harrywinston
Du må vara kaxig nu. Men om du drabbas av den svarta svampen lär det bli annat ljud i skällan.
”Jag skulle ha lyssnat på Harry”, ”Hur kunde jag vara så dum?”. Men det är så dags då, när de tvingas amputera både näsa och ögon.
Image-googla rhinocerebral mucormucosis så lär nackhåret resa sig även på dig. 40 000 fall i Indien nu. De önskar nog att de burit åtminstone KN95 eller KF94 mask. Helt klart.
Oj oj oj svarta svampen... 40 000. Är det sant? Okej låt oss fundera lite på denna svamp som finns naturligt i marken över hela världen. 40 000 i ett land med 1,4 miljarder är ungefär 0,02 promille. Hälften av dessa fall överlever så då är vi nere på 0,01 promille. Risken att träffas av blixten är ca 0,1 promille läste jag
Dessutom så kan jag citera en expert på området "Nästan alla friska personer klarar av den här svampen". De flesta som drabbats av svampen har fått steroider vilket pajat immunförsvaret i kombination med andra sjukdomar. Så i verkligheten ingen risk att drabbas av denna svamp. Den har egentligen inte mycket med covid att göra, utan snarare en biverkning av läkemedel. Så om du redan är allvarligt sjuk, får covid, behandlas med starka indiska steroider, pajar hela immunförsvaret så kanske du inte ska krafsa runt i indiska skogar och äta jord. Annars kan du nog vara lugn