2021-07-05, 07:58
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Ja det gör inte vi. Varför vet jag inte. Det är bra för barnen att få det tidigt. Ju tidigare desto mindre utslag och påverkan.
Men hallå, sluta svamla. Det finns inga uppgifter eller forskning som tyder på att det är bra att få vattkoppor överhuvudtaget och i synnerht inte ju tidigare desto bättre. Ge dig nu din fyllgubbe och sluta hitta på en massa struntprat. Det dör barn av vattkoppor så börja bete dig som folk nu istället. Det blir inte mindre utslag ju tidigare ett barn smittas av vattkoppor. Vad får du allt nonsens ifrån undrar man liksom.
Citera
2021-07-05, 08:05
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Men hallå, sluta svamla. Det finns inga uppgifter eller forskning som tyder på att det är bra att få vattkoppor överhuvudtaget och i synnerht inte ju tidigare desto bättre. Ge dig nu din fyllgubbe och sluta hitta på en massa struntprat. Det dör barn av vattkoppor så börja bete dig som folk nu istället. Det blir inte mindre utslag ju tidigare ett barn smittas av vattkoppor. Vad får du allt nonsens ifrån undrar man liksom.

Hur många svenska barn dör av vattkoppor? Vad jag vet ingår INTE vattkoppor i vaccinationsprogrammet. Barn dör i trafiken också och av alla möjliga anledningar och så kommer det tyvärr att fortsätta. Sånt är livet vettu.
Citera
2021-07-05, 08:10
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alcanarcarrer
Vilken medicinsk specialitet har du? Överläkare i? Professor? Dubbla specialiteter? Du kan ju allt om infektionssjukdomar, hälsa och kost och allt om smittspridning.

Uppenbarligen kan jag läsa statistik på ett nyktert sätt utan den kompetensen, vilket verkar vara mkt svårt för somliga som blivit hjärntvättade får.
Citera
2021-07-05, 08:16
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enelalm
Om de är verkningslösa och därav inte skyddar mot covid-19 - hur förstör man då sitt immunförsvar? Alla andra virus, bakterier och annat läskigt måste ju då också gå igenom och "stärka immunförsvaret"? Eller? Missar jag hur du tänker?

De borde ju då fungera och skydda iom att "immunförsvaret försvagas"? Jag antar att du menar att virus etc är bra för ett stark immunförsvar då det får jobba, träna och lära sig.

Ebola är farligt och det ska du inte försöka att dra på dig, vilket är ganska lätt.
Men att gå runt och skydda dig för ett relativt milt virus som covid-19 genom att gå runt med munskydd i över ett år är inte bra. Och i synnerhet inte för barn som behöver träna upp sina immunförsvar. Hela tanken med munskydd är så bisarr så jag vet inte ens var jag ska börja.

Effekten av munskydden är så liten att det inte överväger nackdelarna som är betydligt större.

Har inte använt det en enda gång under hela pandemin själv. Inga problem.
Citera
2021-07-05, 08:19
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Storbritannien har nu ca. 40 gånger fler rapporterade covid-smittade per dygn jämfört med för ett år sedan. Låt mig presentera deltavarianten.

Hur många gånger fler döda har de per dygn jämfört med för ett år sedan? Låt mig presentera ett utmärkt vaccin (och eventuellt en deltavariant som inte är särskilt farlig)
Citera
2021-07-05, 08:52
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Hur många gånger fler döda har de per dygn jämfört med för ett år sedan? Låt mig presentera ett utmärkt vaccin (och eventuellt en deltavariant som inte är särskilt farlig)

Delta har gjort covid-19 till ett betydligt mindre farligt förkylningsvirus och detta oroar sig folk över? Snälla nån.... nu får alla ge sig med sin hypokondri.
Citera
2021-07-05, 08:58
Medlem
Citat:

I USA är just nu 99,2% av alla som dör i covaids Ovaccinerade.

Begåvningsreserven börjar tunnas ut..
Citera
2021-07-05, 08:59
Medlem
De 10 länder med flest fall per dag:

https://i.imgur.com/1xNRrEi.png

Ser ni något som skiljer sig?

Vad jag kan se så fungerar vaccinen extremt bra.
Citera
2021-07-05, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil

Den är ganska stor, 40 miljoner sk väckelsekristna bla varav en del tror att vaccinet är gjort av aborterade foster. Här har det uppstått ett guldläge att rensa i de leden.
Citera
2021-07-05, 09:05
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil

Hur gamla är de och hur står det till med grundhälsan hos de som dör?

Klarar du av sådana nyanser?
Citera
2021-07-05, 09:12
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Hur gamla är de och hur står det till med grundhälsan hos de som dör?

Klarar du av sådana nyanser?

Du har svårt att acceptera att vaccinen fungerar eller?

Två lika gamla personer med lika usel grundhälsa. Den ena är vaccinerad men inte den andra. Båda blir exponerade för sars-cov-2. Den vaccinerade har större chans att överleva, vetenskapen är solklar på det nu.

Ditt tjat om grundhälsa har en poäng, inte bara när det kommer till covid. Men det är bara att acceptera att bra grundhälsa PLUS immunboost genom vaccin är ännu bättre än bara bra grundhälsa.
Citera
2021-07-05, 09:18
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Du har svårt att acceptera att vaccinen fungerar eller?

Två lika gamla personer med lika usel grundhälsa. Den ena är vaccinerad men inte den andra. Båda blir exponerade för sars-cov-2. Den vaccinerade har större chans att överleva, vetenskapen är solklar på det nu.

Ditt tjat om grundhälsa har en poäng, inte bara när det kommer till covid. Men det är bara att acceptera att bra grundhälsa PLUS immunboost genom vaccin är ännu bättre än bara bra grundhälsa.

Nej vaccinet verkar fungera bra framförallt för de äldre. För de kan det absolut finnas skäl att ta ett experimentellt vaccin .

Men det betyder inte att alla måste ha det här. Själv vill jag vänta tills studierna är klara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in