2021-07-04, 21:57
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Sluta hitta på .. Gör du ett påstående får du presentera nåt vetenskapligt stöd annars är det bara trams

Efficacy of masks and face coverings in controlling outward aerosol particle emission from expiratory activities

https://www.nature.com/articles/s41598-020-72798-7

Vem som helst begriper att antingen kan masker inte stoppa viruspartiklar, ELLER, så kvävs du av att bära masken. Bara att välja.

Om vi nu bara ska posta länkar, här är 42 studier som visar att masker är värdelösa.

Och utöver det kan jag även länka den senaste studien som visar att det är ohälsosamt att bära mask. Framförallt för barn. Finns ett antal sådana nu, ändå tvingas barnen i många länder bära dessa 8 timmar om dagen, pga den sängvätande vuxenvärlden. Avskyvärt.

https://dailyexpose.co.uk/2021/07/01/scientific-study-on-kids-finds-wearing-a-face-mask-for-just-3-minutes-is-toxic/

"Results of a clinical trial conducted earlier this year found that wearing a face mask for just three minutes had “adverse effects” on children and could lead to breathing problems."
Citera
2021-07-04, 22:01
Medlem
hardusettminapas avatar
Men även OM masker skulle ha den effekt som påstås (vilket de inte har, bara lyssna på Fauci från Feb 2020, bl a) så finns det ingen som helst anledning för friska personer att bära dem, eftersom s k "asymptomatisk smittspridning" inte existerar.
Citera
2021-07-04, 22:07
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Minskande siffror i England för fjärde dagen i rad.

What? Jag som trodde att EM och 40 000 på Wembley skulle leda till massdöd.
Citera
2021-07-04, 22:10
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Munskydd behövs inte överhuvudtaget. Varför förstöra miljön och sitt immunförsvar i onödan med verkningslösa bluffprodukter?

Det här överdrivna "skyddandet" är totalt kontraproduktivt ur ett hälsoperspektiv. När ska alla covidiandårar lära sig det?

Nu var ju poängen att du ljuger dig blå... Du är en mytoman
Citera
2021-07-04, 22:10
Medlem
Citat:
Det är lika hopplöst att försöka undvika covid som att försöka undvika att få vattkoppor. Utgå istället ifrån att du kommer att få det och förhåll dig till det faktumet, så ska det nog gå bra det här givet att du tar hand om din hälsa.
Hur kan det vara hopplöst? Jag fick aldrig vattkoppor så klart det går att undvika, ja det är inte bra att få som vuxen
Citera
2021-07-04, 22:12
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArganaS
Hur kan det vara hopplöst? Jag fick aldrig vattkoppor så klart det går att undvika, ja det är inte bra att få som vuxen

Varför vill du undvika vattkoppor? Det är farligt att vänta med? Ju tidigare du får det desto bättre i princip. Skulle tippa på att samma princip gäller covid. Det är bra om barnen exponeras för viruset nu när det är ofarligt för dem istället för att hålla på och skydda dem helt i onödan. Det gör bara mer skada än nytta på så många plan.
Citera
2021-07-04, 22:13
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Vem som helst begriper att antingen kan masker inte stoppa viruspartiklar, ELLER, så kvävs du av att bära masken. "

Nu slingrar du dig från fakta o dina lögnaktiga påstående om att en mask inte kan fånga aerosol buren covid.
Citera
2021-07-04, 22:15
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Nu var ju poängen att du ljuger dig blå... Du är en mytoman

det gör jag inte.. Det är på goda grunder munskydd aldrig var rekommenderat från början i vårt land för användning i allmänheten.

Det säger sig självt att det inte går att godhetssignalera bort det här viruset med verkningslösa munskydd. Det är så tragikomiskt att se alla får som blivit som religiösa av sitt TV-tittande på CNN och BBC.
Citera
2021-07-04, 22:16
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Varför vill du undvika vattkoppor? Det är farligt att vänta med? Ju tidigare du får det desto bättre i princip. Skulle tippa på att samma princip gäller covid. Det är bra om barnen exponeras för viruset nu när det är ofarligt för dem istället för att hålla på och skydda dem helt i onödan. Det gör bara mer skada än nytta på så många plan.

Tycker du ska prova på lite Ebola 😅 Eller lite Rabies? Haha

Lika bra att exponera dig så fort som möjligt!
Citera
2021-07-04, 22:18
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Nu slingrar du dig från fakta o dina lögnaktiga påstående om att en mask inte kan fånga aerosol buren covid.

Varför ska du ens skydda dig? Är du riktigt orolig kan du ju frivilligt låsa in dig i en bunker.. Men hur kul liv är det på en skala?

Visst du kan köpa de där svindyra FFP3 eller vad de heter, men vad kostar det att gå runt i varje dag? Och hur ofta måste du byta dessa? Nej det är inte en hållbar lösning att alla ska springa runt och godhetssignalera med mask.
Citera
2021-07-04, 22:20
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Tycker du ska prova på lite Ebola 😅 Eller lite Rabies? Haha

Lika bra att exponera dig så fort som möjligt!

Ebola är superlätt att klara sig undan. Bo inte i Afrika är ju ett bra tips och det gör jag ju redan. Varför ska jag exponera mig för ett virus som faktiskt är farligt helt i onödan. Covid däremot är inte farligt. Det har jag redan varit exponerad emot och det var inga problem alls faktiskt.
Citera
2021-07-04, 22:26
Medlem
Citat:
Munskydd behövs inte överhuvudtaget. Varför förstöra miljön och sitt immunförsvar i onödan med verkningslösa bluffprodukter?

Det här överdrivna "skyddandet" är totalt kontraproduktivt ur ett hälsoperspektiv. När ska alla covidiandårar lära sig det?

Om de är verkningslösa och därav inte skyddar mot covid-19 - hur förstör man då sitt immunförsvar? Alla andra virus, bakterier och annat läskigt måste ju då också gå igenom och "stärka immunförsvaret"? Eller? Missar jag hur du tänker?

De borde ju då fungera och skydda iom att "immunförsvaret försvagas"? Jag antar att du menar att virus etc är bra för ett stark immunförsvar då det får jobba, träna och lära sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in