2021-07-04, 23:37
Medlem
Storbritannien har nu ca. 40 gånger fler rapporterade covid-smittade per dygn jämfört med för ett år sedan. Låt mig presentera deltavarianten.
Citera
2021-07-04, 23:40
Medlem
Skönt alla fall att nattlivet är tillbaka i Stockholm. Fullsmockat igår. Känns faktiskt som det är "som vanligt" som innan coronan. 9 av 10 ställen skiter också i reglerna inomhus. Trängsel i baren osv. Skönt är det!
Citera
2021-07-04, 23:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
När jag var och vaccinerade mig för andra sprutan igår fick man sitta kvar 15 minuter, jag noterade att alla i kön hade munskydd, de var korrekt påsatta och ingen verkade ha problem med fingrande på sina munskydd. Alla höll gott avstånd. Det var dessutom ingen steril miljö, men det luktade handsprit. Men det är klart det var ju intelligenta människor där och inte begåvningsreserven av antivaxxers.

Intelligenta människor som vaccinerar sig och bär munblöja?
Citera
2021-07-04, 23:50
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
det gör jag inte.. Det är på goda grunder munskydd aldrig var rekommenderat från början i vårt land för användning i allmänheten.

Det säger sig självt att det inte går att godhetssignalera bort det här viruset med verkningslösa munskydd. Det är så tragikomiskt att se alla får som blivit som religiösa av sitt TV-tittande på CNN och BBC.

Den goda grunden är att det fanns inga att få tag på då sjukvården dammsög hela marknaden på munskydd. Hade allmänheten fått veta sanningen så hade de köpt upp alla munskydd och vården hade stått utan. Där har du sanningen. FHM ljög svenska folket rakt upp i ansiktet och sen har man backat lite, men bara lite.
Citera
2021-07-04, 23:52
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckingGenius
Intelligenta människor som vaccinerar sig och bär munblöja?

De flesta bar det eftersom det var det som delades ut. Någon enstaka och jag bar FFP3 skydd, vilket är vad man ska använda såklart.
Citera
2021-07-04, 23:54
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Varför vill du undvika vattkoppor? Det är farligt att vänta med? Ju tidigare du får det desto bättre i princip. Skulle tippa på att samma princip gäller covid. Det är bra om barnen exponeras för viruset nu när det är ofarligt för dem istället för att hålla på och skydda dem helt i onödan. Det gör bara mer skada än nytta på så många plan.

Jag fick vattkoppor som vuxen då jag inte haft det som barn. Givetvis fick jag det av min egen unge då ungar är rena smitthärdarna. Jag har aldrig varit så sjuk som när jag fick barn, de är ju snoriga konstant.
Citera
2021-07-04, 23:57
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enelalm
Om de är verkningslösa och därav inte skyddar mot covid-19 - hur förstör man då sitt immunförsvar? Alla andra virus, bakterier och annat läskigt måste ju då också gå igenom och "stärka immunförsvaret"? Eller? Missar jag hur du tänker?

De borde ju då fungera och skydda iom att "immunförsvaret försvagas"? Jag antar att du menar att virus etc är bra för ett stark immunförsvar då det får jobba, träna och lära sig.

De är inte verkningslösa och de förstör inte heller immunförsvaret, om det vore så så skulle våra kirurger, tandläkare mfl vara rena vraken hälsomässigt. Det är de ju inte såklart.
Citera
2021-07-05, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilsson24
Skönt alla fall att nattlivet är tillbaka i Stockholm. Fullsmockat igår. Känns faktiskt som det är "som vanligt" som innan coronan. 9 av 10 ställen skiter också i reglerna inomhus. Trängsel i baren osv. Skönt är det!

Låter kanske inte jättebegåvat med tanke på att Deltavarianten sprider sig i Sverige.
Senast redigerad av ClasZtefanYngwezon 2021-07-05 kl. 00:39.
Citera
2021-07-05, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
De är inte verkningslösa och de förstör inte heller immunförsvaret, om det vore så så skulle våra kirurger, tandläkare mfl vara rena vraken hälsomässigt. Det är de ju inte såklart.

Jo, det vet jag.
Tänkte det skulle vara kul att höra Kurt-Sunes förklaring. Han säger väl något om kost och grundfysik...
Citera
2021-07-05, 00:45
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enelalm
Jo, det vet jag.
Tänkte det skulle vara kul att höra Kurt-Sunes förklaring. Han säger väl något om kost och grundfysik...

Det lär bli ett rejält krystat svar. Jag känner själv en kirurg som arbetar med munskydd hela dagarna, ibland till och med 8h i sträck när det är riktigt jävligt. Inga problem. Argumenten mot munskydd är rena tramset. Men det är klart, har man dålig hälsa och är smällfet så är det ju väldigt jobbigt att ha på sig ett munskydd, det är nog i det häradet dessa personer ligger.
Citera
2021-07-05, 01:02
Medlem
Cancerogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Men är du på riktigt. Det behövs ingen forskningsstudie eftersom datan redan är öppen för alla att se. Svart på vitt. Delta är dominerande men ger ingen effekt på dödsfall eller sjukhusinläggningar. Exactly as predicted eftersom det är i evolutionens natur att virus utvecklar sig på det sättet. Case closed, pandemi över. Done, finito.

Jag trodde aldrig att så många kunde vara så dumma, jag misstog mig.

Anledningen till att inte syns i "datan" (Vilken data förresten? Länk tack.) stavas VACCIN.

Du är ju bra jävla dum när du jämför dödsfall/sjukhusinläggingar då befolkningen var ovaccinerad med när halva befolkningen är vaccinerad. Du kan inte dra några slutsatser om Deltans egenskaper med dom siffrorna.

Som tur är behöver du inte.
Forskare har gjort det åt oss.

Dubbelt så stor risk att hamna på sjukhus av Delta jämfört med Alpha:

https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(21)01358-1/fulltext
Citera
2021-07-05, 03:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Låter kanske inte jättebegåvat med tanke på att Deltavarianten sprider sig i Sverige.
Anders Tegnell öppnar ju upp för ta till restriktioner igen så Sverige kommer tids nog stängas ner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in