2021-06-04, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RX-78-2Gundam
Jag skulle vilja höra killarnas take på huruvida brott har socioekonomiska faktorer eller om det är ett val eller lite av båda och i så fall om det finns vissa brottskategorier som är mer framtvingade än val. Det är ändå en ultraliberal grosshandlartyp som Frick (så länge det finns snus knäckebröd och fibban och folk som Chang så länge blir Sverige försvarat) och en fd onkel Tom snutjävel och diverse högerbabbar.

Dem snackade om det i ett avsnitt, minns bara inte vilket.
Citera
2021-06-06, 04:57
Medlem
TruckUrbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiggeSpringnota
Är Katarina Wennstam världens minst charmiga människa? Fy fan vilken trött kärring.....
Varför?
Håller med. Tunnelseende deluxe.

Hur länge hade hon ”jobbat med dom här frågorna”? Var det ett kvarts sekel? Var det 25 år? Var det väldigt länge? Var det sålänge hon kan minnas?

Juste, de var alla dem.
Citera
2021-06-08, 11:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Juggenaut
Dem snackade om det i ett avsnitt, minns bara inte vilket.

Senaste avsnittet var close enough. Myra var bra och genomtänkt och backade med personlig erfarenhet och blottade svaghet utan att offerälta utan delgav istället en vuxen kvinnas erfarenhet av en konflikt mellan känslor och behov.

Beträffande sexköp och maktpositioner så är Lisen L*ndströms föreläsning i tre delar (3*15 min) "Prostitution då och nu" för stockholms länsstyrelse https://youtu.be/u6ULebWREz8 om prostitutionen historiskt i Sverige och horreglementeringen i Stockholm oerhört viktig för att förstå horans historiska plats och roll i Sverige.

Hon berättar om ett Sverige som fram till 1800-talet använde horklut https://sv.wikipedia.org/wiki/Horklut dvs en speciell mössa som prästen och församlingen tvingade kvinnor som födde utomäktenskapliga barn att bära. Hon går igenom massa annan sällan uppmärksammad kvinnohistoria och framför allt hur sexarbete har setts, mycket är hämtat från "Horan i bondesamhället" av Jonas Frykman.

Jag kan lägga en brasklapp och säga att Lisen är btw abolitionist i prostitutionsfrågan. Samtidigt har hon arbetat som samtalsterapeut på socialtjänstens prostitutionsenhet tidigare så hon har sett och hört en del och har hands on hjälpt människor till ett bättre liv. Att hon är lite arbetsskadad i sina åsikter betyder inte att hon som avsändare inte kan sitt ämne.

Det kanske är värt att bli lite rootsy om man ska fördjupa diskussionen om skam sex och svenskhet.
Citera
2021-06-12, 13:14
Medlem
Citat:
Senaste avsnittet var close enough. Myra var bra och genomtänkt och backade med personlig erfarenhet och blottade svaghet utan att offerälta utan delgav istället en vuxen kvinnas erfarenhet av en konflikt mellan känslor och behov.

Mycket bra avsnitt med Myra som gäst.
Citera
2021-06-20, 02:41
Medlem
Väldigt kul podd. Märks att man är helt svältfödd på grabbig energi i svensk media och blattar som inte är woke.
Citera
2021-06-20, 06:59
Medlem
Zinovjevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impasto
Väldigt kul podd. Märks att man är helt svältfödd på grabbig energi i svensk media och blattar som inte är woke.
Jag fattar inte hur någon kan våga jobba jämte kloakråttan Chang Frick... Har han en möjlighet att profitera på att sänka dig, då sitter troligtvis zigenarkniven i din rygg redan.
Citera
2021-07-04, 21:50
Medlem
Smutzs avatar
Citat:
Jag skulle vilja höra killarnas take på huruvida brott har socioekonomiska faktorer eller om det är ett val eller lite av båda och i så fall om det finns vissa brottskategorier som är mer framtvingade än val. Det är ändå en ultraliberal grosshandlartyp som Frick (så länge det finns snus knäckebröd och fibban och folk som Chang så länge blir Sverige försvarat) och en fd onkel Tom snutjävel och diverse högerbabbar.

Jag skulle kunna tänka mig att kasta in tavelkritevita Allard i den mixen med. Sen låter vi nån av sexarbetarhororna betygsätta vad killarna kommit fram till.

Dömer man utifrån Ashkans twittrande så tror han definitivt inte på sociotrams. Han har pushat för Amir Sariaslans studier som framhåller att det är IQ och andra ärftliga personlighetsdrag som kopplas till livstillskriminalitet. Att det finns en stark korrelation mellan brott, utbildning, inkomst och bostadsort förklarar han med att samma faktorer som gör dig skurkig också gör dig oanställningsbar, obildbar och oförmögen att hitta ett boende utanför slummen.

Om ni läser det här grabbar, bjud in Amir Sariaslan. Det kan bli ett par väldigt beska rödpiller att svälja för Kling-Amid och Klang-Mustafa.
Citera
2021-07-04, 22:34
Medlem
Frontlinjens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smutz

Om ni läser det här grabbar, bjud in Amir Sariaslan. Det kan bli ett par väldigt beska rödpiller att svälja för Kling-Amid och Klang-Mustafa.
Vem är Amid?
Citera
2021-07-04, 23:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Smutz
Dömer man utifrån Ashkans twittrande så tror han definitivt inte på sociotrams. Han har pushat för Amir Sariaslans studier som framhåller att det är IQ och andra ärftliga personlighetsdrag som kopplas till livstillskriminalitet. Att det finns en stark korrelation mellan brott, utbildning, inkomst och bostadsort förklarar han med att samma faktorer som gör dig skurkig också gör dig oanställningsbar, obildbar och oförmögen att hitta ett boende utanför slummen.

Okidoki. Så egentligen bor inte Paolo utanför slummen driver inga företag och var genetiskt predestinerad att knulla horor.

Att du tar upp slum och livstilskriminalitet är du som gör, jag skrev min post i samband med det som hände Paolo och att det där med vem som är kriminell är mest trams.Vad jag vet åkte Bali dit för fortkörning nyligen. Ingen är kriminell. Tills de åker dit. Då var det förstås alltid första gången de trampade på gasen/drog kola/. Hög som låg.

Det vill säga, alla är kriminella, de har bara inte åkt dit än.

Ibland kör man för fort. Varför gör man det? Svar: för att man tror att man kommer undan med det. Du tror inte det är en mer plausibel förklaring än gener och bostadsort och annat klassförakt?

Är det ett allvarligt brott att knulla horor? Det beror på horan. Ingen har hört hennes sida. Men i Sverige utredde man om Paolo begått en våldtäkt vilket är ett väldigt allvarligt brott, fortfarande utan att någon vet något om vad hon tycker.
Senast redigerad av RX-78-2Gundam 2021-07-05 kl. 00:20.
Citera
2021-07-05, 05:50
Medlem
Frontlinjens avatar
Citat:
Okidoki. Så egentligen bor inte Paolo utanför slummen driver inga företag och var genetiskt predestinerad att knulla horor.

Att du tar upp slum och livstilskriminalitet är du som gör, jag skrev min post i samband med det som hände Paolo och att det där med vem som är kriminell är mest trams.Vad jag vet åkte Bali dit för fortkörning nyligen. Ingen är kriminell. Tills de åker dit. Då var det förstås alltid första gången de trampade på gasen/drog kola/. Hög som låg.

Ibland kör man för fort. Varför gör man det? Svar: för att man tror att man kommer undan med det. Du tror inte det är en mer plausibel förklaring än gener och bostadsort och annat klassförakt?

Är det ett allvarligt brott att knulla horor? Det beror på horan. Ingen har hört hennes sida. Men i Sverige utredde man om Paolo begått en våldtäkt vilket är ett väldigt allvarligt brott, fortfarande utan att någon vet något om vad hon tycker.

Vilket relativiserande nonsens.

Visst, jag skulle parkera bilen mer liberalt om det inte inte fanns p-vakter. Kanske köra fortare på motorvägen torra sommardagar med tunn trafik.

Men jag skulle inte börja skjuta fler. Deala mer knark. Hota fler företagare och kräva in beskydd.

Förstår du att det finns en skillnad mellan livstidskriminella - som begår brott som bryter mot en nängd normer - och vanligt folk eller är du fullständigt inkörd med huvudet i någon teoribildning?
Citera
2021-07-05, 06:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Frontlinjen
Vilket relativiserande nonsens.

Visst, jag skulle parkera bilen mer liberalt om det inte inte fanns p-vakter. Kanske köra fortare på motorvägen torra sommardagar med tunn trafik.

Men jag skulle inte börja skjuta fler. Deala mer knark. Hota fler företagare och kräva in beskydd.

Förstår du att det finns en skillnad mellan livstidskriminella - som begår brott som bryter mot en nängd normer - och vanligt folk eller är du fullständigt inkörd med huvudet i någon teoribildning?

Jag förstår det mycket väl så OK är det jag som är inkörd och relativiserande som inte drar upp alla nignogs i ghettot vi kan säga det. Men faktum är att brott begås överallt i samhället och frågan jag ställde handlade om vem som begår brott.

Du har t.ex. redan berättat att du begår brott om ingen ser och jag menade på att tillfället gör tjuven samt att i fallet Paolo så har staten utsett ett våldtäktsoffer av politiska skäl utan att det offret ens uppfattat sig som våldtagen. Jag tycker det är ett problem att vi har den typ av lagar som skapar politiska brott.

Fanns det ens ett blåmärke? För jag kan faktiskt tänka mig värre saker än att bli knullad av en 50 årig man med en 50 årig mans exotiska kinks och en fysik som Paolos och få betalt för det. Jag tror, men vet givetvis inte, att även horor har preferenser om vilka kunder de föredrar.

Dessutom har jag hört talas om kunder som kärar ner sig i horor och som ska rädda dem från horeriet och därför blir stammisar och betalar för att ha sin dröm om att en dag kunna rädda sin hora till anständighet. Det är en rätt vanlig dröm bland killar tydligen, att horan ska välja dem.

Brott handlar om människor. Man måste våga se människor om man ska diskutera brott.
Senast redigerad av RX-78-2Gundam 2021-07-05 kl. 07:02.
Citera
2021-07-05, 07:43
Medlem
Smutzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frontlinjen
Vem är Amid?

Vettefan hur jag tänkte där, menade såklart Hanif. Jag nöjer mig tydligen inte med att inte se skillnad på dem, jag ger dem random arabnamn också 😅.

Citat:

Paolo är väl lite av ett undantagsfall, hade han inte blivit castad till Stockholmsnatt vet vi ju inte vad som blivit av honom. Vissa skulle säkert säga att han har svag empati, dålig impulskontroll, hög aggressivitet osv. Kanske även lite lätt narcissisism. Det gör ju honom såklart inte predestinerad att knulla horor (eller för den delen sparka folk i bakhuvudet) men det gör nog att trösklarna för sådana beteenden sänks.
Men studierna som gjorts gäller ju inte torskar och fortkörare, där tillfället säkert ofta gör tjuven, utan grova våldsbrott.

Klassförakt kan du vara själv förresten. “Genetik-hypotesen" menar ju att det grova våldet begås av en liten minoritet skräpmänniskor som betett sig ungefär likadant oavsett vart de växt upp men att de tenderar att bo i problemområden. Övriga befolkningen där ska inte lastas för det, tvärtom är det ju oftast dem som drabbas.

Men jag bör väl länka till vad Sariaslan själv säger så det inte bara blir mina tillspetsade vantolkningar. Den här intervjun börjar med en del snyft om åsiktskorridoren men efter det får han utrymme att förklara vad hans studier faktiskt visar:
https://timbro.se/smedjan/kriminalitet-handlar-inte-om-socioekonomiska-faktorer/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in