2021-04-21, 15:26
Medlem
TormentumAnimaliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hirvi
Fan jag tycker tvärtom.
Jag trodde Bilan skulle komma och vara riktigt gnällig och för politiskt korrekt istället skämtar hon om Muhammed (!!) och hur hon ser likheter mellan honom och Chang. Tycker dessutom hon för sig väldigt bra, tycker det är lite synd att Chang Frick sabbar samtalen så ofta, för det är ibland på väg att bli riktigt intressant så ska han OCD-skämta som en jävla barnrumpa.

Fick också en jobbig insikt att jag för ofta är som Chang Frick i seriösa sammanhang.
Åh fan. nu har jag inte avsnittet färskt i huvudet men jag har ett svagt minne av att hon kunde ta ut svängarna (I PK-mått), dock inte det där med muhammed men det ska hon ha creds för!
Håller helt med. Jag har alltid tyckt om Chang i SM men det här blev för mycket. Han höll också på en del i avsnittet med Carin wyndhamn(?) Men det var ändå kul att lyssna på. Detta var raka motsatsen, tyvärr.
Citera
2021-04-21, 22:11
Medlem
TormentumAnimaliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TruckUrban
Det är inte ofta jag ser ut som en fågelholk men alla hennes resonemang var ju som formulär 1a journalisthögskolan. Som till exempel att det inte finns några skillnader mellan könen biologiskt??? Jag försöker förstå mig på henne men hon är oerhört indoktrinerad. +1 På Ashkan som ”tvålade” till henne på många punkter.

Hon ska ända ha cred för att hon ställde upp, även om jag inte höll med om någonting. Jag fattar resonemanget kring islamism kontra muslimer, men att vi skulle ha någon form av ”strukturell rasism” och leva i en patriarkalt samhälle? Nää.

Det ska hon verkligen ha. Hoppas det blir fler "vänsterflummare" som gäster.
Citera
2021-05-06, 00:18
Medlem
Pansarhyenas avatar
Har precis lyssnat på avsnittet med David Eberhard. Bra på många sätt, men så börjar Ashkan prata om covid-19 och jag tar mig för pannan... Även om man anser att han har rätt i sak borde man kunna inse att hans argumentation helt enkelt är jävligt slapp.

Förstärkte verkligen ett intryck jag lite hade redan tidigare, nämligen att han tror sig vara smartare än vad han faktiskt är, och därför ibland blir lite slarvig i sitt tänkande. Jag menar, odiskutabelt är han smart, men jag tänker att han så ofta varit den som haft rätt om saker och ting att han därför tenderar att utgå ifrån att den första tanke som ploppar upp i hans skalle måste vara riktig.
Citera
2021-05-12, 21:42
Medlem
Rejält frejdigt som väntat när Bard var på besök
Citera
2021-05-12, 22:39
Medlem
Glantons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Rejält frejdigt som väntat när Bard var på besök

Verkligen!
Skapligt smatterband till käft han har, Bard. Avsnittet var såklart asbra.
Stör mig faktiskt inte på någon av de fyra huvudkaraktärerna, alla fyller sin funktion. Oftast bra gäster.
En av de absolut bästa poddarna out there. 😜
Citera
2021-05-13, 00:35
Medlem
Glantons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glanton
Verkligen!
Skapligt smatterband till käft han har, Bard. Avsnittet var såklart asbra.
Stör mig faktiskt inte på någon av de fyra huvudkaraktärerna, alla fyller sin funktion. Oftast bra gäster.
En av de absolut bästa poddarna out there. 😜

Eller fem main-karaktärer då kanske. Om Chang ska räknas in. Och det ska han väl...
Citera
2021-05-13, 22:08
Medlem
herrgurkas avatar
Nästa avsnittet kommer gästas av ingen mindre än Paolo Roberto. Känner på mig att avsnittet kommer bli episkt.
Citera
2021-05-17, 15:24
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarhyena
Har precis lyssnat på avsnittet med David Eberhard. Bra på många sätt, men så börjar Ashkan prata om covid-19 och jag tar mig för pannan... Även om man anser att han har rätt i sak borde man kunna inse att hans argumentation helt enkelt är jävligt slapp.

Förstärkte verkligen ett intryck jag lite hade redan tidigare, nämligen att han tror sig vara smartare än vad han faktiskt är, och därför ibland blir lite slarvig i sitt tänkande. Jag menar, odiskutabelt är han smart, men jag tänker att han så ofta varit den som haft rätt om saker och ting att han därför tenderar att utgå ifrån att den första tanke som ploppar upp i hans skalle måste vara riktig.
Vad bar felet i hans argumentation?
Citera
2021-05-18, 17:38
Medlem
Hittade Paoloavsnittet via att någon woke kompis delade nått på Instagram om hur fruktansvärd intervju det var, så självklart var man tvungen att kolla upp vad det handlar om.

Blev glatt överraskat över lineupen. Mustafa, Omar och Chang visste jag väl vilka det var. Förstod direkt att det skulle vara ett intressant upplägg med två poliser, en libertariansk alternativmediemogul, en koranbrännare och en.. Ja jag vet inte så mycket om Ashkan än.

Min bakgrund: svensk, uppväxt i förort, aktiv i vänsterorganisationer i ungdomen, gick ur för att jag störde mig på att medelklasshipsters frös ut mig för att jag ville att vi skulle diskutera om SDs argument (gick med 2010 när vänstern var som mest inne på att "inte ta debatten") och lyfta problemen med hederskulturen.

Roberto-avsnittet var väl sådär. Tyckte inte om honom innan skandalen, inte efter heller, och avsnittet ändrade väl inte det särskilt mycket. Det var väl kul att höra hans perspektiv på vissa saker men gav upp när han började prata om sina demoner och inte ville fortsätta diskussionen - vad fan tror han när han ställer upp i den första ordentliga intervjun sen skandalen. Tycker de andra gjorde ett rätt bra jobb med samtalet (även om Frick gick mig lite på nerverna ibland, vilket jag förstår att han kommer fortsätta göra - men det är väl hans jobb). Tycker dock att de hade kunnat gräva lite mer i 1. varför han går till en prostituerad om han ändå får ligga hur lätt som helst och 2. varför han ända från polisbilen till idag grinar över att "mitt imperium är förstört" SAMTIDIGT som han nu skryter om att hans nya företag går så himla bra.

Kritikerna kanske är lite ensidiga när de säger att hans enda reaktion efteråt borde vara ångest för att han utnyttjat kvinnan, klart det finns en poäng med att prostitution sällan är 100% frivilligt men kvinnan har ju lite egen agens också. Hade hon känt att han våldtog henne och att hon inte alls vill sälja sex så hade ju hon sagt det till polisen, tänk vilken skandal om det visade sig att hon inte blev omhändertagen och hjälpt i så fall.

Så även om drevet snöade in lite för mycket på "vi måste tänka på offret" så ska han ju skämmas för det han har gjort, helt klart. Om en vanlig Svensson som är singel och barnlös köper sex är jag verkligen inte nån som skulle kasta sten. Men han är en känd person med flickvän och barn, och som haft en hög svansföring i närliggande frågor, så absolut ska han få skämmas. Även om hysterin som alltid går över gränsen och att konceptet 'nåd' behöver göra en comeback så tycker jag de hade kunnat pusha på lite mer på de punkterna. Som Paolo själv sa så måste man kunna ha två saker i huvudet samtidigt, jag kan både tycka att han inte ska landsförvisas och att drevet var överdrivet samtidigt som jag tycker det är uppenbart att han inte rannsakat sig själv tillräckligt ännu. Sluta grina över hur mycket business och anseende du tappat och äg dina handlingar till fullo. Och var du verkligen tvungen att snacka om hur många skönhetsoperationer hon gjort.

Annars måste jag väl ändå tacka Paolo för att han fortfarande är så hatad på Instagram att folk uppmärksammar en podd av denna kaliber. Bara lyssnat på Paolo och första avsnittet men jag är absolut ett fan redan. Alltid kul att höra folk som Chang resonera, även om jag tycker mycket av det han står för är idioti så är det ju helt klart ett misstag att avfärda honom som enbart ett troll.

Gäster jag hade velat höra: Ali Esbati, Amineh Kakabaveh, Sakine Madon, Aida Hadzialic.
Citera
2021-05-21, 00:59
Medlem
Pansarhyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cosmo.Kramer
Vad bar felet i hans argumentation?

Nu var det ju ett tag sedan jag lyssnade, men bland annat framstod han som väldigt ovillig att kännas vid det enkla faktum att en smitta sprids mer ju mer människor har kontakt med varandra. Han var också väldigt snabb att avfärda jämförelser med våra grannländer utifrån att Finland har mycket färre invandrare, vilket är ett jävligt dåligt argument för att också avfärda jämförelse med Danmark och Norge.
Citera
2021-05-22, 08:08
Avslutad
Jag skulle vilja höra killarnas take på huruvida brott har socioekonomiska faktorer eller om det är ett val eller lite av båda och i så fall om det finns vissa brottskategorier som är mer framtvingade än val. Det är ändå en ultraliberal grosshandlartyp som Frick (så länge det finns snus knäckebröd och fibban och folk som Chang så länge blir Sverige försvarat) och en fd onkel Tom snutjävel och diverse högerbabbar.

Jag skulle kunna tänka mig att kasta in tavelkritevita Allard i den mixen med. Sen låter vi nån av sexarbetarhororna betygsätta vad killarna kommit fram till.
Senast redigerad av RX-78-2Gundam 2021-05-22 kl. 08:27. Anledning: Stava rätt om du ska stava åt mig för i helvete maskinjävel
Citera
2021-06-03, 03:20
Medlem
SiggeSpringnotas avatar
Är Katarina Wennstam världens minst charmiga människa? Fy fan vilken trött kärring.....
Varför?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in