2021-07-04, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Menar du att av de 600000 som fått biverkningar så har endast 10575 personer haft covid-19? Rapporten är på tyska. Det känns verkligen som du jämför äpplen och päron. Har du någon gång gått en universitetsutbildning? Jag tänker att du borde skriva lite mer utförligt vad du vill få fram och vad din tes är. Jag ställer ju frågor för att det du skriver inte är särskilt tydligt eller begripligt. Att hänvisa till ett diagram på sidan 98 i en tysk rapport som svar på något som inte är begripligt undrar jag om det kvalificerar sig till grundläggande forskningsmetodik och vetenskapliga principer?

Okej professor/forskare/läkaren på Flashback.

Utav 600.000 hade endast 10.000 bekräftad Covid-19, som du själv skrev.

https://files.catbox.moe/yrhoka.pdf

Tagesreport schwerwiegender
Nebenwirkungen der Covid-19-
Impfungen

Översätts till;
Daily report more serious
Side effects of Covid-19
Vaccinations

Enligt Läkemedelsverket har upp till och med den 23 Juni 2021: 48.012 fall av biverkningar från "vaccinet" rapporterats.

Totala antalet "berörda" personer är 628.426 inom Europa och 2.482.891 anmälda biverkningar varav 166.790 personer rapporterar _allvarliga_ biverkningar där Pfizer och Astra Zeneca är överlägset värst (förmodligen för de används mest?).
2021-07-04, 12:13
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunter85
Okej professor/forskare/läkaren på Flashback.

Utav 600.000 hade endast 10.000 bekräftad Covid-19, som du själv skrev.
Jaha! Är det bra eller dåligt?
2021-07-04, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HermaeusMora
Hur lång tid kommer det ta innan man har full koll på alla biverkningar?
Nu har det gått ca 1år sen vaccinen började användas, hur långt har vi kommit med att kartlägga biverkningarna?

Ja du, tex Autoimmuna sjukdomar kan ta upp till 2-3 år innan de bryter ut.
2021-07-04, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aabbcc123
Ja du, tex Autoimmuna sjukdomar kan ta upp till 2-3 år innan de bryter ut.

Har du några data på att detta skulle vara vanligt för något vaccin? Jag kan inte hitta några studier alls som tyder på att automimmuna sjukdomar skulle komma 2-3 år efter vaccinering.

Allting är ju möjligt men det låter osannolikt att det plötsligt skulle komma en puckel i kurvan om 2-3 år.

Risken för automimmuna reaktioner är rimligen högst när halten av cirkulerande antikroppar är högst.
2021-07-04, 20:05
Medlem
UndeadNinjas avatar
Vet inte om det här har varit uppe tidigare men kanske tåls att upprepas ändå isf,

FDA Issues Warning to Consuming Public About mRNA-based Vaccines: Higher Risk for Heart Inflammation,

https://m.youtube.com/watch?v=jFe9goXmU6c
2021-07-04, 21:40
Medlem
Jag upptäckte en knöl i bröstet fem dagar efter vaccination (samma sida). Någon mer som hört talas om liknande?
2021-07-04, 23:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RItD
Jag upptäckte en knöl i bröstet fem dagar efter vaccination (samma sida). Någon mer som hört talas om liknande?

Är du kvinna? Kan du komplettera med en bild?

Svårt att veta vad det kan bero på.
2021-07-05, 00:09
Medlem
Tog andra dosen Comirnaty (Pfizer) i torsdags. Kan rapportera svaga domningar kring munnen efter ca 25 min. (efter första dosen). Dessa klingade av inom en kvart.

Vidare lätt huvudvärk och frossa som också försvann snabbt. Ont kring stickstället framåt kvällen, höll i sig ett dygn.

Det värsta var en kraftig trötthet dagen efter, i synnerhet efter andra dosen. Nu är jag pigg som en nötkärna igen fast jag borde sova. Ännu inte drabbad av antivaxxparanoja.
2021-07-05, 00:13
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Det här viruset kommer aldrig att försvinna. Att vaccinera alla kommer att tvinga viruset till att mutera.

Du har gravt missförstått hur Evolution fungerar..
2021-07-05, 00:14
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RItD

Du har cancer. Cancer tar dock år att utveckla.
Gå till en läkare omgående.
2021-07-05, 04:42
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Du har gravt missförstått hur Evolution fungerar..

Vad menar du?

Även vaccinerade blir smittade och smittar vidare.

Det är förmodligen ingen skillnad på vaccinerade och asymptomatiska i smittspridningen, så varför skulle vaccinering hindra mutering?
2021-07-05, 04:44
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frispel2
Hur vet du det? Har du någon källa?

Det är känt sedan en tid tillbaka, det stämmer enligt CDC bland annat.

Det du tänker på kanske är presymptomatisk smittspridning, två helt olika saker.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in