2022-08-09, 12:53
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsmannen
Det spelar ingen roll vad du tror på eller vilken anekdotiskt bevisföring du lägger fram.
Samtliga regulatoriska myndigheter i hela världen lägger stora resurser på att signalspana efter biverkningar.
Det var så myo- oh perikardit upptäcktes som en ovanlig biverkan hos främst yngre män. Detta upptäcktes först i Israel och sedan i USA.
Resultatet av detta finns tillgänligt i ett flertal studier helt öppet. Jag ser inte det attitydproblem du nämner.

Mina anektoter är för mig trovärdigare än myndigheternas försäkran om resurser. Om man redan i första skedet inte bryr sig om patienters biverkningar så kommer nog den attityden uppifrån.
Jag litar inte på att myndigheterna verkligen försöker hitta biverkningar. Det är för mycket investerat i vaccinerna. Jag tror resurserna går åt till att hitta svårigheter med att koppla "medicinska händelser" till vaccinet.
Att tro eller inte tro på myndigheter är inte en fråga om i vilken utsträckning man är mottaglig för fakta.
2022-08-09, 12:56
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Du menar på att det är bra att det blir anmält så att det kan förbättras ? Det är just därför man kör långa studier helst upp till 10 år för att få bort såna här biverkningar som människor upplevt innan man "påtvingar" befolkningen att vaccinera sig.

Nej, det går inte att vänta 10 år på att börja vaccinera mitt under en pandemi.
Andelen allvarliga konstaterade biverkningar är så låg att det inte finns anledning att avbryta.
Det finns gott om läkemedel som har en betydligt värre biverkansprofil än mRNA-vaccinerna.

Det är inte möjligt att få bort samtliga biverkningar. Vilket vaccin i världshistorian saknar allvarliga biverkningar menar du? Kan du komma på ett enda sådant exempel?
2022-08-09, 12:59
Avslutad
Citat:
Ja, och det är väl bra?
Detsamma gäller i de flesta länder. Så mycket medicinska händelser som möjligt ska rapporteras in och utredas för att se om det rör sig om biverkningar av vaccinet.

Hade varit oroad om det inte var så.

Nej , det är inte bra , hur efterbliven är du 🙄 , det betyder att något är allvarligt fel på deras produkt.

Skulle du köpa en TV som hade över 100 00 klagomål på 🤔
2022-08-09, 13:03
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Tyvärr så tror jag inte på detta. Jag tror tricket är att vägra inse sambandet mellan "medicinska händelser" och vaccinet.

Jag har hört/öäst om otaliga som blivit rekommenderade (tvingade) till en andra/tredje dos fastän de sagt att de fick biverkningar efter den tidigare. Det finns folk som sagt upp sig från sin tjänst som sjukvårdare då det inte accepterats att de låter bli en andra (eller tredje) dos fastän de fick biverkningar efter den tidigare. Det rätta vore att låta bli fler doser på blotta misstanken men sjukvården har beslutat sig för att vägra koppla ihop "medicinska händelser" med vaccinet. Genom att blunda så kan man förbise det mesta.
Jag ser ingen orsak att börja lita på denna apparat som skönmålar vaccinet. Det handlar inte om tyckande vs fakta och logik. Det finns ett attitydproblem hos den sidan som säger sig stå för vetenskapen.

Ja. Precis.

Frågan borde vara: Kan vaccinet uteslutas vid medicinska problem som patienten upplevde började efter vaccinationen.

Det är ju lätt att bara säga att det inte finns ett samband och fortsätta propagera för fler injektioner. Men det är verkligen att korrumpera den vetenskap man säger sig hålla så högt.

Då har det övergått till politik och rena lögner för att skydda sig själva från kritik. Och det är varför de med beslutsmakten inte är att lita på för fem öre. De är knappast intresserade av att veta och gå till botten, utan har bestämt sig för rakt upp och ner att vaccinet inte kan vara en faktor.

Jag förstår verkligen inte hur man kan anse att detta är en seriös attityd.
2022-08-09, 13:04
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saywhaat-
Nej , det är inte bra , hur efterbliven är du 🙄 , det betyder att något är allvarligt fel på deras produkt.

Skulle du köpa en TV som hade över 100 00 klagomål på 🤔

Jag skulle köpa en bil med säkerhetsbälte.
Miljoner människor runt om i världen har bilar med säkerhetsbälte.

Tyvärr har även säkerhetsbältet för flera tusen inte haft önskad effekt och istället skadat eller dödat användaren.
Trots det överstiger nyttan vida risken med att använda säkerhetsbältet.

Det vore efterblivet att inte informera sig om risk/nyttakalkyler. Det är efterblivet att låta sig luras av desinformation och att inte alltid vara källkritisk.
2022-08-09, 13:11
Avslutad
Citat:

Tyvärr har även säkerhetsbältet för flera tusen inte haft önskad effekt och istället skadat eller dödat användaren.

Det vore efterblivet att inte informera sig om risk/nyttakalkyler. Det är efterblivet att låta sig luras av desinformation och att inte alltid vara källkritisk.

Kan du visa mig risk/nyttakalkylen för alla under 50 år ? , Så lovar jag att ta alla vaccin som finns i hela världen. 🤫
2022-08-09, 13:16
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saywhaat-
Kan du visa mig risk/nyttakalkylen för alla under 50 år ? , Så lovar jag att ta alla vaccin som finns i hela världen. 🤫

Jag tror baserat på hur du skriver att du inte är så gammal. Därför får du läsa en sådan beräkning för åldersgrupperna 16-29 år.
Det är just där många antivaxxare försöker hävda att det är lägst nytta ställt mot risk för exempelvis myokardit.

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0264410X22003292
2022-08-09, 13:16
Medlem
jori9900s avatar
Citat:

Hur korkad får man vara egentligen

Bilbältet är inget du injicerar i kroppen utan den tas av när du lämnar bilen.. Och den ger inga biverkningar.. Om du påstår att bilbältet helt random börjar skada eller döda sina användare bör du belägga ditt absurda påstående med någon verifierad källa. Tack på förhand.

PS. Ett sådant bilbälte hade nog blivit förbjuder ganska omgående.
Senast redigerad av jori9900 2022-08-09 kl. 13:23.
2022-08-09, 13:21
Avslutad
Citat:
Jag tror baserat på hur du skriver att du inte är så gammal. Därför får du läsa en sådan beräkning för åldersgrupperna 16-29 år.
Det är just där många antivaxxare försöker hävda att det är lägst nytta ställt mot risk för exempelvis myokardit.

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0264410X22003292

Och vart är biverkningarna ? Ser dom ingenstans?

Klart att man kan göra en sån kalkyl , när man utelämnar biverkningar 🥱
2022-08-09, 13:35
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Du menar på att det är bra att det blir anmält så att det kan förbättras ? Det är just därför man kör långa studier helst upp till 10 år för att få bort såna här biverkningar som människor upplevt innan man "påtvingar" befolkningen att vaccinera sig.
Det gör man inte. Man genomför inga långtidsstudier innan man godkänner en substans. Långtidsstudien inleds när det gokänts.
Senast redigerad av korrektamund0 2022-08-09 kl. 13:37.
2022-08-09, 13:36
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Nej, det går inte att vänta 10 år på att börja vaccinera mitt under en pandemi.
Andelen allvarliga konstaterade biverkningar är så låg att det inte finns anledning att avbryta.
Det finns gott om läkemedel som har en betydligt värre biverkansprofil än mRNA-vaccinerna.

Det är inte möjligt att få bort samtliga biverkningar. Vilket vaccin i världshistorian saknar allvarliga biverkningar menar du? Kan du komma på ett enda sådant exempel?
Vem har sagt vänta 10 år? Det forskas och det kommer alltid nya virus. Virologer borde ju varit förberedda på att ta fram vacciner för detta. Om BG kunde förutse en pandemi för 10 år sedan så kunde väl framtagandet av vaccin börjat redan då?
2022-08-09, 13:37
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Vem har sagt vänta 10 år? Det forskas och det kommer alltid nya virus. Virologer borde ju varit förberedda på att ta fram vacciner för detta. Om BG kunde förutse en pandemi för 10 år sedan så kunde väl framtagandet av vaccin börjat redan då?
Framtagandet påbörjades för MER än 10 år sedan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in