2021-07-04, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frispel2
Oj, här kom den klassiska "blanda ihop icke jämförbara siffror för att få det att styrka min tes"!

Vi har i Sverige väl över 1 miljon bekräftade fall av covid? Och ca 15k döda som fått covid i närtid till dödsfallet?

Dödligheten du fått fram antar jag är utslaget på hela befolkningen, oavsett om de haft covid eller inte? Samt att den siffran inte innehåller eventuella dödsfall där inte covid diagnostiserats?

Och biverkningarna inkluderar som vanligt alla de fall av sjukdom mm som inträffar naturligt i en befolkning, oavsett om de vaccinerats eller inte?

Så för att få fram siffrorna så tar vi en siffra som garanterat är kraftigt överdriven (misstänkta biverkningar) och jämför den med en kraftigt underberäknad dödlighet...

Nåja, ska man se det positivt så känner jag mig klart lugnad när "skeptikerna" måste ta till den typen av extrema vinklingar och missrepresentation av fakta för att styrka sin tes. Uppenbarligen finns det inte någon reell fakta som visar att vaccinen är farliga, hade det funnits så hade man inte behövt ta till denna typ av skräpargumentation.

Svarar endast på det fetade då resten är rent trams.

Över 50 miljoner människor har haft Covid-19 och tillfrisknat. Därav 0.03% dödlighet, förmodligen mycket lägre nu då dessa siffror var från 2020.
2021-07-04, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Som vanligt blandar du och dina gelikar ihop rapporterade och bekräftade fall. Har du kollat upp hur många som får hjärtinfarkt oberoende av vaccination?

Tyskland har ungefär samma incidens hjärtinfarkt som Sverige och här var den 2019 311 per 100 000. Det är c:a 83 miljoner invånare i Tyskland varav c:a hälften fått en dos vaccin. Räknar vi på senaste månaden är incidensen c:a 26 per 100 000. Det blir knappt 22 000 fall på en månad totalt. Ovan har 4695 fall av infarkt rapporterats sedan vaccinationens start. Det gör att det blir svårt att peka ut vaccinet som orsak då sannolikheten att ändå få en infarkt är så mycket högre. Fallen behöver förstås undersökas om det verkligen är vaccinet som är orsaken.

Ja för att det är alltid kul att dra till sjukan för att man fått lite hjärtsvikt, stroke eller lunginflammation t ex din dumma clown

Eller menar du att det finns en korrelation mellan hjärtsjuka, lungsjuka och alla de andra 50 talet biverkningar som har härletts till "vaccinen" och de som "vaccinerar sig? Är det bara överviktiga, rökare och allmänt ohälsosamma individer som trycker in sig detta "vaccin"?
Senast redigerad av Hunter85 2021-07-04 kl. 11:27.
2021-07-04, 11:28
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Asymptomatiska människor är lika lite drivande i smittspridningen som vaccinerade, hur svårt ska det vara?
Ja det är logiskt att en smittad utan symptom sprider mindre än en som visar symptom då undersökningar visat att det finns en korrelation mellan symptom och virusbelastning. Ju högre belastning desto värre symptom. Belastningen kan mätas genom hur många cykler RT-PCR behöver för att detektera viruset. Ju färre cykler desto högre belastning.

Med tanke på hur lite nya på IVA som kommer in nu och hur mycket antal dödsfall minskat i takt med vaccinationen verkar vaccinerade inte särskilt smittbenägna. Precis det vi är ute efter. Man får på sin höjd ilda symptom som vaccinerad vilket indikerar låg belastning vilket medför lägre spridning.
2021-07-04, 11:37
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunter85
Har för mig att det utfördes en obduktion av en som dött efter att den fått "vaccinet" och spikproteinet återfanns i alla organ om jag kommer ihåg rätt.

Då var det garanterat covid den dog av eftersom det inte finns några spikproteiner i vaccinen.
2021-07-04, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Då var det garanterat covid den dog av eftersom det inte finns några spikproteiner i vaccinen.

https://sciencebasedmedicine.org/spike-proteins-covid-19-and-vaccines/

Spike Proteins, COVID-19, and Vaccines

"The Pfizer and Moderna vaccines produce the full-length spike protein."

https://www.msn.com/en-us/news/politics/covid-19-vaccine-generated-spike-protein-is-safe-contrary-to-viral-claims/ar-AALFVbt

COVID-19 Vaccine-Generated Spike Protein is Safe, Contrary to Viral Claims

Huruvida spikproteiner som återfinns i "vaccinen" är säkra kan vi utesluta, hur än mycket factcheck.org (lmao) försöker påskina det.

Och du är en synad lögnare.
2021-07-04, 11:47
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frispel2
Märk väl - han dog i sömnen efter vaccinationen. Det står inte att han dog av vaccinet. Det står f.ö. inget om pojkens hälsotillstånd i övrigt,-hade han bakomliggande sjukdomar? Även om det är väldigt sällan så händer det tyvärr att även 13-åringar dör, speciellt om de har allvarliga sjukdomar. Detta då även utan vaccin.

Tittar man på denna 13-åring https://deislerfuneralhome.com/tribute/details/7659/jacob-clynick/condolences.html så ser man att han nog inte var helt "genetisk korrekt" från början heller.
Jag hade en kompis som barn som såg ut precis som honom. Han dog också i sömnen.

Citat:
https://sciencebasedmedicine.org/spike-proteins-covid-19-and-vaccines/

Spike Proteins, COVID-19, and Vaccines

"The Pfizer and Moderna vaccines produce the full-length spike protein."

No they don't, och länkarna du postar som referens bekräftar dessutom det.

Jag älskar er antivaxxare. Er oförmåga att förstå vetenskapliga texter ni refererar till leder så gott som alltid att ni motbevisar er själva i länkarna ni för er med.
Senast redigerad av Trolltestet 2021-07-04 kl. 12:06.
2021-07-04, 11:48
Medlem
Citat:
Svarar endast på det fetade då resten är rent trams.

Över 50 miljoner människor har haft Covid-19 och tillfrisknat. Därav 0.03% dödlighet, förmodligen mycket lägre nu då dessa siffror var från 2020.

Intressant att du kallar mitt inlägg trams och kontrar med detta...har du lust att med din matematik räkna ut hur många som INTE tillfrisknat? Dvs enligt dina siffror 0,03% av 50 miljoner? Som referens så har vi ca 15k som dött med covid i systemet, visserligen en hel del på denna sida av årsskiftet, men ändå. Sedan kan man ju diskutera i vilken utsträckning covid varit dödsorsaken, men det ger ändå en referens.
Senast redigerad av Frispel2 2021-07-04 kl. 11:54.
2021-07-04, 11:49
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Läs rapporten, det står inget om lite ont efter sprutan, det är allt i från stroke till andningssvårigheter till blodförtjockande och mycket mycket mer.
Vad är det du inte förstår? Det är inte bara 10575 personer som fått covid-19 i Europa. För du jämför ju med att 600000 i Europa drabbats av biverkningar och så jämför du det med att "endast 10.575 personer hade Covid 19". Om vi inte hade börjat vaccinera befolkningarna, hur många fler tror du då drabbats av covid-19? Vad jämför du egentligen?
2021-07-04, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Vad är det du inte förstår? Det är inte bara 10575 personer som fått covid-19 i Europa. För du jämför ju med att 600000 i Europa drabbats av biverkningar och så jämför du det med att "endast 10.575 personer hade Covid 19". Om vi inte hade börjat vaccinera befolkningarna, hur många fler tror du då drabbats av covid-19? Vad jämför du egentligen?

Hade du läst rapporten (jag skrev till och med sidan) så ser du att endast 10.000 personer som hade biverkningar (av totalt över 600.000) hade bekräftat Covid-19.
2021-07-04, 11:53
Medlem
Citat:
Ja för att det är alltid kul att dra till sjukan för att man fått lite hjärtsvikt, stroke eller lunginflammation t ex din dumma clown

Eller menar du att det finns en korrelation mellan hjärtsjuka, lungsjuka och alla de andra 50 talet biverkningar som har härletts till "vaccinen" och de som "vaccinerar sig? Är det bara överviktiga, rökare och allmänt ohälsosamma individer som trycker in sig detta "vaccin"?

Nej, men så länge det är en jämn fördelning över befolkningen som vaccinerar sig kan man förvänta sig att frekvensen av exempelvis hjärtsjukdomar i närtid av vaccinationen är densamma som motsvarande befolkning över samma tidsintervall. Är det mindre så kan man misstänka att vaccinen SKYDDAR mot hjärtsjukdomar, är den högre så kan man misstänka att vaccinen orsakar hjärtsjukdomar.

Kort sagt, hade man inte fått in rapporter om alla de saker som inträffar normalt i befolkningen så hade det varit troligt att vaccinen de facto skyddat mot dessa sjukdomar. Vilket iofs hade varit en intressant twist på det hela.

Om man enbart vaccinerar "överviktiga, rökare och allmänt ohälsosamma individer" så kommer frekvensen att vara högre än vad man kan förvänta sig i en normalbefolkningen. Med tanke på att man började med att vaccinera riskgrupper så tänker jag mig att frekvensen då var högre än befolkningssnittet.
Senast redigerad av Frispel2 2021-07-04 kl. 11:58.
2021-07-04, 12:00
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Omfattande Tysk rapport rörande "vaccinerna" och biverkningar;

https://files.catbox.moe/yrhoka.pdf

Tagesreport schwerwiegender
Nebenwirkungen der Covid-19-
Impfungen

Översätts till;
Daily report more serious
Side effects of Covid-19
Vaccinations

Enligt Läkemedelsverket har upp till och med den 23 Juni 2021: 48.012 fall av biverkningar från "vaccinet" rapporterats.

Totala antalet "berörda" personer är 628.426 inom Europa och 2.482.891 anmälda biverkningar varav 166.790 personer rapporterar _allvarliga_ biverkningar där Pfizer och Astra Zeneca är överlägset värst (förmodligen för de används mest?).

Varifrån kommer det här "dokumentet"?
Det känns oerhört frustrerande att den enda kontaktinformation som finns till framtagaren av "dokumentet" går via Telegram.. Vilken seriös forskargrupp har inte ens en egen mailadress liksom? Dessutom är det kutym att skriva ut namnen på de som sammanställt materialet. Även det verkar denna "forskagrupp" ha glömt bort.
Senast redigerad av Trolltestet 2021-07-04 kl. 12:08.
2021-07-04, 12:04
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Hade du läst rapporten (jag skrev till och med sidan) så ser du att endast 10.000 personer som hade biverkningar (av totalt över 600.000) hade bekräftat Covid-19.
Menar du att av de 600000 som fått biverkningar så har endast 10575 personer haft covid-19? Rapporten är på tyska. Det känns verkligen som du jämför äpplen och päron. Har du någon gång gått en universitetsutbildning? Jag tänker att du borde skriva lite mer utförligt vad du vill få fram och vad din tes är. Jag ställer ju frågor för att det du skriver inte är särskilt tydligt eller begripligt. Att hänvisa till ett diagram på sidan 98 i en tysk rapport som svar på något som inte är begripligt undrar jag om det kvalificerar sig till grundläggande forskningsmetodik och vetenskapliga principer?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in