Citat:
Ursprungligen postat av
LadySweden
"Något slags stöd" finns redan, precis som att invandringen redan är reglerad. Någon massdeportation har SD aldrig förordat, som hårdast lät det 1988 då SD begärde återvändande av juggar. Typ så.
Ser ut som du har fel.
https://www.dagensarena.se/opinion/vilka-vill-sd-deportera/
Så sent som 1999 stod det i SD:s partiprogram att alla som kommit till Sverige efter 1970 ska »repatrieras«.
Notera också (2018):
Partiet hade redan »en nollvision för asylmottagande« och kunde i stället »tvinga fram de andra partierna« när det gäller krav på återvandring för grupper av människor, förklarade Åkesson.
Notera tvinga. Det är några saker som gjort att borgarna inte velat befatta sig med SD:
* Dels SD's fokus på utpressning och tvång. Jag förstår inte varför så många på fb fått för sig att borgerliga partier gillar att bli utsatta för sådant som annars sorterar in under kriminalitet. UK sa efter senaste valet apropå SD: "Jag gillar inte utpressning".
* Det näringsliv som driver fram tillväxt är beroende av arbetskraftsinvandring. SD vill repatriera de som är här och förhindra att folk anställs. Det näringslivet är utsatt för global konkurrens. Kan inte dom anställa kompetent folk kommer dom att konka med tiden eller behöva lämna landet.
Det senare sker fö, just pga att kompetensförsörjningen inte fungerar i Sverige. Det finns massor med hinder. T ex avskräcker de sk kompetensutvisningarna. Dock sker detta ännu i sakta mak.
På de här företagen är närmare hälften på utvecklingsavdelningarna utlandsfödda.
I det här näringslivet är SD fullt beredda att sätta en kniv.
Konsekvenserna är ganska förödande. Och irreversibelt.
Sverige kommer slå in på en väg med negativ tillväxt, för överskådlig tid.
Vår brain gain kommer växla över i brain drain. Unga utbildade som annars skulle ta över i det näringsliv som driver tillväxt kommer börja arbeta utomlands. Sverige sällar sig till fd öststaterna.
Levnadsstandarden kommer rasa. Och sjukvården får mindre och mindre att köpa utrustning för. Svensk sjukvård kommer bli ett skämt (jämfört med hur det är idag).
Det är vad som väntar. Detta är logiska/matematiska konsekvenser av fakta.
Här har C och Lööf sagt "i h-vete jag medverkar till en sådan avveckling av Sverige".
Så har M och KD också sagt tidigare.
Hur M/KD resonerar nu vet jag inte. UK kanske inbillar sig att kan kan stå emot SD's utpressning. Eller så är UK beredd att administrera ett Sverige med negativ tillväxt bara han får vara statsminister.
En tredje möjlighet är att SD gjort en ko-vändning på 2 år och inte är beredda att döda näringslivet. Men det ser jag inte.
Kommer UK att kunna stå emot om/när SD kommer och vill döda näringslivet?
Är UK beredd att säga nej och låta regeringen falla, och tappa Statsministerposten för att rädda Sverige? Jag vet inte men det är inte intrycket jag får.
Jag länkade websidan för spelutvecklaren Massive i Malmö härom dagen. +50 olika nationaliteter stod det. Hur många utrikesfödda har dom anställda? Finns det något annat kvar än ruiner av Massive när SD fått gehör för sin politik?
Förstår inte folk att dessa företag kan inte finnas i landet med SD's politik.
Det som står till buds med SD är i praktiken en agrarkultur med en levnadsstandard vi hade på 1800-talet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Regulus
Den enda gången jag hört C tala om volymer var när Annie Lööf talade om 30 miljoner. C har i praktiken verkat för oreglerad invandring i många år, även om de nu påstår motsatsen.
Nej, det hörde du inte. Det du möjligen kan ha hört tala om det är reportern Anna Hedenmo. Det har hon som hade skalat om Kanadas invandring till Svenska förhållanden.
Lööf svarade bara "det är orealistiskt" på frågan om Sverige kunde ha en sådan
arbetskraftsinvandring.
Den som menar att Lööf öht nämnt 30 miljoner och än mindre accepterat och än mindre blandar in något annat än arbetskraftsinvandring har approximativt 0 kompetens i migrationsfrågan och bör lära upp sig på fakta.