"Men om folk handlar online, och skickar tillbaka en vara till lagret för reklamation eller ånger, vart hamnar den varan då? Kan det inte ske ompaketering även på lager då?".
Jag vet att det går snabbare att reklamera till en fysisk butik, men om kunden ändå väljer att skicka tillbaka till lagret....
Mitt ärliga svar på den frågan är att jag inte vet hur lagret jobbar med returer. Det jag tror är att den använda/öppnade produkten skickas till en annan enhet på lagret som därefter går igenom produkten och ser att allt är ok. Men hur man sen annonserar ut den på nytt vet jag inte. Jag kanske kan återkomma i denna fråga.
Det är såna här kommentarer som hade kunnat få mig att posta varje lönespec jag haft det senaste året. Men jag vill inte riskera att outas. Jag har den lönen jag skrev och andra har mer eller mindre. De flesta har faktiskt en lön på ca 20 efter skatt varje månad. Sen vet jag de bästa säljarna snittar ännu högre.
Mitt ärliga svar på den frågan är att jag inte vet hur lagret jobbar med returer. Det jag tror är att den använda/öppnade produkten skickas till en annan enhet på lagret som därefter går igenom produkten och ser att allt är ok. Men hur man sen annonserar ut den på nytt vet jag inte. Jag kanske kan återkomma i denna fråga.
Jag trodde du visste detta eftersom du har förespråkat att folk ska handla online istället eftersom man då enligt dig är garanterad nya grejer. Men kolla gärna upp om du har möjlighet och återkom.
Jag blev kallad på intervju till Elgiganten och blev sen erbjuden jobbet som säljare på Tech. Jag kan ingenting om datorer och det berättade jag vid intervjun. Då sa chefen att det är skitsamma då majoritet av kunderna inte heller kan något. Han sa att mitt fokus är att övertyga kunden om en specifik dator och överdriva om hur bra den var, samt att jag alltid ska få med minst en tjänst på varje kvitto. Tex supportavtal eller försäkringar.
Jag gör mitt första pass inom en månad. Min fråga till dig är - har ni hög personalomsättning? För om man anställer vem som helst så kan det ju inte vara hållbart i längden?
Som tur var är detta jobbet enbart en tillfällig lösning för min del då jag kommer få ett annat jobb i september. Men fasiken vad oseriöst företaget verkar. Jag kan berätta mer om hur det går för min del lite längre fram om du/ni önskar.
När man ändå har expertis kan man ju ställa frågor.
1. Är ju mycket på vad du beskriver som inte låter helt toppen, men vad anser du vara det bästa med att jobba på Elgiganten?
2. Är i planer på TV-köp. Min primära plan är att spela ps4/5 och se film så grafiken är viktig. Storlek mindre viktig (men inte under 32 tum). Vad kan du rekommendera som är genuint prisvärt till en maxsumma på 10-12k som skulle ge en riktigt schysst bild för tv-spelaren?
3. Du nämner att du rekommenderar OLED framför QLED. Är absolut ingen expert men av vad man hört så verkar åtminstone företagen själva framhäva QLED med sina ljusjusteringar framför OLED med pixelavstängning. Kan du gå djupare på hur du menar och varför du rekommenderar OLED?
4. Läser man mellan raderna verkar du trött på jobbet, kanske därför du startar denna tråd. Är du redan i jakt på annat yrke och beredd att säga upp din anställning så fort du funnit något som verkar bättre?
5. Kan man någonstans köpa varor hos grossist som privatperson och slippa prispåslaget som kommer när de levereras till företag?
6. Hur gammal är du (ungefär) och hur många år inom företaget?
Men jag vill skicka ut en varning kring elinstallationer eller VVS. Vi skickar sällan ut behöriga! Ibland märker vi av att en kund är så okunnig att våra egna säljare eller lagerarbetare åker ut! Låt alltid en behörig ordna till detta, värt varje krona!
Är det inte olagligt att låta okvalificerade göra elinstallationer?