Citat:
Ursprungligen postat av
korrektamund0
Efter att ha sett siffror som visar smittspridningen demografiskt i Storbritannien är jag inte helt säker på att du har rätt. Den ovaccinerade gruppen står för 85% av konstaterade fall.
OK, då väntar vi ett tag innan vi stryker det påståendet. Men avklingat som vaccinationen skulle få smittspridningen är det ju knappast varken i Israel eller UK utan stigande istället. Men vem vet det kanske kommer att klinga av i framtiden.
Då är alltså 15% av de nya smittade i UK fullvaccinerade eller är det där även inkluderat en spruta?
Om det nu är fullvaccinerade så ger ju det ett snitt på runt 3 000 nya smittade fullvaccinerade i lika brant stigande kurva som den för hela folket. Kunde varit bra mycket bättre ur den synvinkeln tycker jag. Men det är kanske de halv och ovaccinerade som driver smittat och sedan ger den till de fullvaccinerade och utan dem skulle det avklingat?
Det är väl säkert barnen som står för flest antal nya smittade även i UK. Så har det ju varit i Sverige länge. Men jag ser att åldern 20-29 år nu har gått om 10-19 år av nya smittade i Sverige. Tydligen så tappar barn ledingen som störst antal smittade när det är sommarlov.
Jag tror att när 10-19 i UK går på sommarlov kommer det att hjälpa på smittspridningen. I all fall dra ner påtagligt på smittade barn och ungdomar.