Citat:
Ursprungligen postat av
nittiettan
Gått med konstant ångest snart 2 fantastiska år. Före det hade jag väl ~5 bra år med små ångest vid vissa tillfällen som var hanterbara.
Gick på escitalopram som jag sänkte till minsta dos typ 5mg.
När ångest så gjorde comeback för ~2 år sedan höjdes escitalopram till maxdos och mirtazapin lades till, mirtazapin gav endel effekt men inte tillräckligt så byte från escitalopram till duloxetin.
10e maj börjades det med 30mg duloxetin
20e maj upp till 60mg
24e juni 90mg
Bieffekter, kuken är död, yrsel vid dos höjning och kraftigt ökad ångest och främst mina "tvångstankar" kring hur jobbig andningen är osv.
När ska detta "mirakel" medel kicka igång på ett positivt sätt? Psykatrin läkaren som ordinerade denna sa att potensen inte påverkas av denna vilket var Bullshit
Den ska ha snabb verkan men har ännu inte känt av något positivt överhuvudtaget trots 10 dagar på hög dos och snart 2 månader totalt med medecinen.
Hur länge ska man ge duloxetin innan man ger upp den?
Står på venlafaxin 300mg, och har samma skit som dig. får upp kuken men den blir slak efter 1 minut typ fett jobbigt, svettningar, domningar, yrsel, illamående, kräkningar ah du mycket mer. Och har testat dom flesta ssri/snri, men börjar må bra på venlafaxin nu(har börjat tugga sönder tabletterna har märkt att dom inte blir effektiva annars så biter 2 tabletter till 4a delar(har inte rådfrågat eller nått men jag skiter i de)
Kan fan ta jäävla tid för att man ska må bra på skiten, vissa mår inte bra förrän dom hittat en som passar en och det finns många olika man kanske måste testa.
Du kan inte räkna med 2 månader för att börja må bra, kan ju fan ta upp emot 1år(kanske har fel men kan ta en jävla tid)
Ajja ångest/deprimerad är djävulens påkomma, fyfan vad jag har inte orkat leva mer det senaste. Helvete vad man tappar verklighets uppfattning och blir nästan psykotiskt efter ett längre mående som är kaotiskt!
Jag önskar dig all lycka som finns i denna värld och ingen bör känna denna skit, fuuck livet ska va vackert men detta är bara SKIT!! Dom som tycker livet är fint kan suga min dachri.
mvh dare
EDIT:
Symtom på serotonergt syndrom är till exempel följande:
hög feber
muskelsammandragningar
skakningar
oro eller rastlöshet
förvirring,
hjärtklappning,
svettningar
diarré.
Har testat många, cymbalta, Sertralin, Anafranil, Voxra, säkert nån jag missat.