• 1
  • 2
2021-07-04, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajus333
Jag lever med panikattacker och ibland helt överdrivna föreställningar om ditt och datt. Men jag är så van att jag bara bemästrar det hela genom diverse vanliga knep som att andas djupt, ta promenader, lägga mig och sova med en filt över ögonen och annat normalt beteende för en hysteriker. Jag trodde givetvis när jag var yngre att det skulle vara KOMPLETT OSANNOLIKT att jag efter jag blitt sjuttioårig ( vilket jag givetvis inte alls nånsin !!!! trott att jag skulle bli - med det livet ) fortfarande skulle vara helhysterisk. Å andra sidan så förstår jag nu att det inte finns minsta anledning till att jag inte skulle vara det. Alla samtal med psykiatriker och årsvis med psykologsamtal har inte hjälpt. Solid hysteri. Nån närmare beskrivning vill jag inte ge så här.....
Allt gott!
Annars tror jag mkt på psykologsamtal. Men man bör ju hitta rätt psykolog. Och ett sånt sökande är ju dyrt. Och pengar har jag verkligen inte.....
Lider med dig 😵 vilken tråkig livsresa du genomgått och inte fått någorlunda bukt med dessa problem trots alla års medicinerande, samtal osv.. Hoppas du får någorlunda ro i sinnet på något sätt tillslut. Hur är det med modernare antipsykotika? Finns det någon variant du inte testat?

Citat:
Ursprungligen postat av Hunter85
VC kan hjälpa dig med iallafall att ta ett blodprov som ger dig en överblick hur du ligger till med hormonerna. Betydligt billigare än att ta ett blodprov på en privat klinik också (kostar runt 1500 kr om du ska ha rätt markörer).

Efter det vet du hur du ligger till och kan ta beslut där ifrån, tro mig.. SSRI gör väldigt mycket skada, speciellt när dina bekymmer kan vara hormonella.
Jo sant, har dock redan betalat 350:- för ett mer generellt testosteron test, sen efter det kostar det kring 2000:- för en grundlig undersökning med tester o läkar besök om det skulle vara så att mina värden är låga.

Har användt ssri preparat under en längre tid utan problem so far iaf, fluoxetin reagerade jag riktigt dåligt på dock, hamnade som i en bubbla och kände mig helt lost och närmast psykotisk utan att ha upplevt en riktig psykos. Men visst finns det risker med dessa preparat som sällan tas upp av läkare som kastar dessa efter en
Citera
2021-07-04, 21:15
Medlem
kajus333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nittiettan
Lider med dig 😵 vilken tråkig livsresa du genomgått och inte fått någorlunda bukt med dessa problem trots alla års medicinerande, samtal osv.. Hoppas du får någorlunda ro i sinnet på något sätt tillslut. Hur är det med modernare antipsykotika? Finns det någon variant du inte testat?

Jo sant, har dock redan betalat 350:- för ett mer generellt testosteron test, sen efter det kostar det kring 2000:- för en grundlig undersökning med tester o läkar besök om det skulle vara så att mina värden är låga.

Har användt ssri preparat under en längre tid utan problem so far iaf, fluoxetin reagerade jag riktigt dåligt på dock, hamnade som i en bubbla och kände mig helt lost och närmast psykotisk utan att ha upplevt en riktig psykos. Men visst finns det risker med dessa preparat som sällan tas upp av läkare som kastar dessa efter en

Japp. Varken psykiatri eller psykologi är ju några exakta vetenskaper. Kierkegaard trodde t.o.m. att de aldrig skulle bli det. Det är väl bara rimligt att änka sig att det finns ett antal människor som inte kan hjälpas inom de aktuella trenderna. Angående preparat som används inom psykiatrin så finns det väl något av de nya som jag inte provat. Men jag har provat även nya som SSRI o SNRI och vissa var ju inte alls några höjdare. Det vore dock fel att nämna någon för mig värsting vid namn.
Citera
2021-07-05, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajus333
Japp. Varken psykiatri eller psykologi är ju några exakta vetenskaper. Kierkegaard trodde t.o.m. att de aldrig skulle bli det. Det är väl bara rimligt att änka sig att det finns ett antal människor som inte kan hjälpas inom de aktuella trenderna. Angående preparat som används inom psykiatrin så finns det väl något av de nya som jag inte provat. Men jag har provat även nya som SSRI o SNRI och vissa var ju inte alls några höjdare. Det vore dock fel att nämna någon för mig värsting vid namn.

Nä så är det ju, man vet ju inte exakt vad ssri o läkemedel som olanzapin egentligen gör men det finns teorier om ditt o datt. Man vet att ssri höjer serotonin men finns inga bevis att det är just serotonin det är fel på vid depression och ångest mig veterligen
Citera
2021-07-08, 22:07
Medlem
Hur långtid ska man ge läkemedel som duloxetin innan man ger upp den?
15 dagar på 90mg och före det 1v 30mg och 4v 60mg utan lindring
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in