2021-07-04, 02:25
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av appendixxiv
Sjukt att ens tanken väcks - tampa e så överlägsna att de kan vaska en match för att välja vart de ska vinna. Snacka om att gå runt med montreal i hundkoppel, ovärdigt en SC final. Men ja, TB får Montreal att se ut som laget som faktiskt bara vann 1 match mer än ottawa i grundspelet. Nu 14-5 i målskillnad och price m en räddningsprocent på 83,5%

Lyfta bucklan i Montreal kunde iofs vara lite kul också.

Jag tror verkligen inte att dom ens överväger att kasta en match.
Citera
2021-07-04, 04:06
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Det är nog inte många opartiska som rankar Barkov högre än Hedman.

Hedman är en av NHLs absolut bästa backar och spelare. Barkov är duktig men inte en av de absoluta toppspelarna.

Hedman har vunnit Norris, Conn Smythe (slutspelets mest värdefulle) och Stanley Cup. Snart kanske han har sin andra Stanley Cup-titel dessutom. Finn-ryssen har en lång väg att gå om han vill nå Hedmans status och meriter.

Sug på Hedman du, ungefär den enda svensk värd att nämnas vad gäller gräddan i NHL. Finska gräddan slår naturligtvis skyhögt högre idag. Och jag förstår verkligen att det irriterar dig nåt djävulskt.
Citera
2021-07-04, 04:29
Medlem
boonies avatar
Fuskar Tampa med lönetaket?
Citera
2021-07-04, 04:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Lyfta bucklan i Montreal kunde iofs vara lite kul också.

Jag tror verkligen inte att dom ens överväger att kasta en match.

Ja, jag har hört (typ femtioelva miljoner gånger) att det bara hänt en gång att Montreal förlorat en SC-finalserie i Montral.
Senast redigerad av Straiter 2021-07-04 kl. 04:33.
Citera
2021-07-04, 10:13
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Sug på Hedman du, ungefär den enda svensk värd att nämnas vad gäller gräddan i NHL. Finska gräddan slår naturligtvis skyhögt högre idag. Och jag förstår verkligen att det irriterar dig nåt djävulskt.

Haha, blev du ledsen i ögat för att Barkov inte har något att komma med mot Hedman?

Citat:
Ursprungligen postat av boonie
Fuskar Tampa med lönetaket?

Nej, dom följer reglerna.
Citera
2021-07-04, 10:19
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Haha, blev du ledsen i ögat för att Barkov inte har något att komma med mot Hedman?

Nej, dom följer reglerna.

Öh va? Barkov snurrar upp Hedman som den gamling han är. Hursom är naturligtvis Barkov en mera komplett spelare, kanske världens mest kompletta för övrigt..
Citera
2021-07-04, 10:21
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Öh va? Barkov snurrar upp Hedman som den gamling han är. Hursom är naturligtvis Barkov en mera komplett spelare, kanske världens mest kompletta för övrigt..

I en finnes fantasi kanske.
Citera
2021-07-04, 13:25
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straiter
Ja, jag har hört (typ femtioelva miljoner gånger) att det bara hänt en gång att Montreal förlorat en SC-finalserie i Montral.

Och det har aldrig hänt att ett amerikanskt lag har lyft bucklan i Montreal, så det kunde ju vara lite roligt.
Citera
2021-07-04, 13:55
Medlem
Citat:

Det vore väl dags att Finska spelare går upp sig lite med tanke på att svenska spelare dominerat i jämförelse hur länge som helst nu.

Jämför hur många svenskar som vunnit Stanley Cup jämfört med finnar, Hart Trophys, Att Ross etc etc. Och detta trots att hockey är större i Finland än i Sverige.. Hockey är Finlands gullegris, i Sverige har hockey konkurrens med många sporter och är inte störst.

Lustigt att det tydligen finns så många viktiga finska spelare i NHL, ändå är det laget med den största svensken och inga finnar som vinner Stanley Cup två år på raken. Finnar har ingen vinnarmentalitet.
Citera
2021-07-04, 14:03
Medlem
Citat:

Finn-ryssen har inget att sätta emot Hedman varken på isen eller meritmässigt. "Gamlingen" Hedman går mot sin andra raka Stanley Cup titel och han har mest istid varje kväll och spelar mot ligans alla bästa spelare, ändå har han vunnit Norris och producerar så bra med poäng.

Han hade säkert vunnit Norris i år igen om han inte spelat skadad. Slutspelets mest värdefulla spelare förra säsongen också.

Ingen opartisk människa overthere skulle någonsin anse Barkov som bättre. Hedman rankas som en av NHLs bästa spelare, Barkov är lååångt ifrån.
Citera
2021-07-04, 22:50
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:

Brukar inte ge mig in i Finns vs Svenne-diskussionerna. Men nu får du fan ta och skämmas. Du sitter och gör ner den senaste Conn Smythe-vinnaren som enbart är 30 år, 5 år äldre en Barkov. Konstant nominerad till Norris.

Jaja, du kanske har hört talas om en viss Nicklas Lidström, bara för att spinna vidare på ditt snack om gammel-Hedman.

När pensionären Lidström var ÄLDRE än Hedman vann han sina samtliga 7 Norris, varav den sista vid 41 års ålder.
Rullator-Lidsröm sänkte även ett visst Soumi i en viss OS-final vid nära-döden-åldern 36 år gammal. Vill du ha fler meriter (finns många) eller inser du det löjliga i vad du skrev.
Barkov är duktig, men han kommer aldrig att komma upp i nivå som dessa två herrar.
Citera
2021-07-05, 20:04
Medlem
EastClintfoods avatar
Att tänka sig, hur lätt det är att locka svenskarna i ens fälla.

Tackar er alla, det var läsvärt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in