Citat:
Ursprungligen postat av
EastClintfood
Yep! Från och med kan han bara bli större och bättre medans pensionären Hedman får gå motsatta vägen. Snart dags för honom att skaffa en rollator
Tronskifte har skett! Kungen är död! Länge leve kungen!
Haha, bara en finne kan få för sig något så enögt korkat. Hedman har spelat skadad större selen av säsongen, och blev ändå Norris-nominerad. Barkov har massor att bevisa för att ens bli jämförd med Hedman.
Citat:
Ursprungligen postat av
MajorRuffel
Viktor Arvidsson trejdad till Kings för ett par draftval. Detta måste väl vara av hänsyn till Kraken och expansion draft. Predators har väl för många att skydda. Arvidsson tjänar lite över 4 mille i tre säsonger till. Har haft skadebekymmer två senaste, men frisk borde han kunna vara en rejäl tillgång fr Kings.
Såklart var det därför. Men det är en kanon-trade för Kings. Kan Arvidsson studsa tillbaka ens någorlunda, så har dom fått in en bra topp 6-spelare med ett hyfsat billigt kontrakt för nästan ingenting.
Citat:
Ursprungligen postat av
J-dilla
För 1 år sedan:
Coleman till Lightning för 1st+Nolan Foote.
Goodrow+3rd till Lightning för 1st+Greco.
Jag var en av många som tappade hakan när detta annonserades för 1 år sedan, men har dessa trejder inte varit de bland de bästa trejderna ett lag gjort senaste åren? Mycket imponerad av bägge herrar.
Det var klockrena tillägg till Tampas trupp, som gjorde dom till det dom är nu, istället för laget som åkte på en sweep mot CBJ. Nu kan Tampa både spela på skills, och grisa. Dom har allt. Ett enormt välbalanserat lag. Och vinner dom titeln igen, vilket allt tyder på just nu, så var det ju helt klart värt det för dom att offra lite framtid.
Citat:
Köper inte det fetstila helt.
Värt att protecta:
D: Josi(NMC), Ellis, Ekholm, Fabbro, Carrier?
F: (Arvidsson). Forsberg är den enda som är helt solklar. Duchene och Johansen är inte helt värt att protecta med deras kontakt om jag ska vara ärlig.
Övriga: Järnkrok, Sissons, Trenin, Kunin, Haula, Granlund, Richardson, Jeannot, Pitlick, Grimaldi.
Ponera man kör 8-1, man skyddar alla ovanstående D. Du har alltså 2 F utöver Forsberg du kan protecta. Ponera du har kvar Arvidsson, då har du 1 F kvar att protecta. Låt säga du protectar en av Johansen/Duchene och blir av med en av dem, so what? Skönt att bli av med ett av deras kontrakt kan jag tycka.
Alternativt skyddar du 4 D(lämnar Carrier oskyddad), och kan välja både Johansen och Duchene(utöver Forsberg och Arvidsson). Vem av övriga är så värd en protection att du måste trejda Arvidsson då?
Ingen i mina ögon.
Jag ser inte varför man trejdar Arvidsson om det enbart handlar om kommande expansiondraft. Utan snarare beror det på hans skadehistorik eller något.
Det finns gott om spelare att skydda i din övrig-lista. Jag tror inte att dom kommer skydda Johansen eller Duchene, utan Forsberg, Järnkrok, och två av Kunin, Sissons, Cousins och Grimaldi. Men ja, hade Arvidsson inte haft sina skadeproblem, så hade man bytt bort någon annan.
Citat:
Ursprungligen postat av
Anonym555
Det är nog inte många opartiska som rankar Barkov högre än Hedman.
Hedman är en av NHLs absolut bästa backar och spelare. Barkov är duktig men inte en av de absoluta toppspelarna.
Hedman har vunnit Norris, Conn Smythe (slutspelets mest värdefulle) och Stanley Cup. Snart kanske han har sin andra Stanley Cup-titel dessutom. Finn-ryssen har en lång väg att gå om han vill nå Hedmans status och meriter.
This. Barkov är bra men inte nära att ha gjort vad Hedman har gjort.