2021-07-03, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Som jag konstaterat förut är bitcoin precis vad den som skriver vill tro, och argumenterar jag mot någon som hävdar att Bitcoin är ett protokoll hoppar någon annan in och hävdar att det är det inte alls. Går liksom inte att diskutera på de villkoren, så jag överlåter åt er troende att tala om hur bra bitcoin är på något, oklart vad.
Du kan såklart tycka att bitcoin och ett företag är samma sak. Jag delar inte din insiktsfulla analys om det. Att du nu hävdar att hurvida bitcoin är ett protokoll eller ej avgörs från person till person så har du objektivt sett fel. En guldtacka blir inte en åsna bara för att jag tycker det. Du tycker att det är så, fine.

Bitcoin är bra på att ge 300% ROI per år sedan 2008.
Citera
2021-07-03, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bruk1313
Bitcoin är bra på att ge 300% ROI per år sedan 2008.
Inte dåligt för ett protokoll, eller så är det något annat du egentligen talar om, ungefär som den som talar om kronor normalt inte menar konsten att fysiskt trycka och distribuera sedlar, vilket också är en form av protokoll.
Citera
2021-07-03, 18:42
Medlem
Citat:
Som jag konstaterat förut är bitcoin precis vad den som skriver vill tro, och argumenterar jag mot någon som hävdar att Bitcoin är ett protokoll hoppar någon annan in och hävdar att det är det inte alls. Går liksom inte att diskutera på de villkoren, så jag överlåter åt er troende att tala om hur bra bitcoin är på något, oklart vad.

Det blir lite som att säga att Internet är en digital videobutik. Visst, den kan ha funktionen av en digital videobutik för den som har det behovet, men den har också helt andra funktioner och egenskaper som öppnar upp för mängder av möjligheter. Bitcoin är både en valuta och en plattform.
Citera
2021-07-03, 19:12
Medlem
Citat:
Inte dåligt för ett protokoll, eller så är det något annat du egentligen talar om, ungefär som den som talar om kronor normalt inte menar konsten att fysiskt trycka och distribuera sedlar, vilket också är en form av protokoll.
Det är inte dåligt nej. Att du sedan tror att kronor bara finns i mynt och sedlar får stå för dig. Jag hävdar att btc är ett protokoll, valuta och store of value samtidigt. Att du tror att man måste placera allt i endast en kategori är beklagligt.

Gå klart särskolan och kom tillbaka sen.
Citera
2021-07-03, 20:15
Medlem
Citat:
Det är inte dåligt nej. Att du sedan tror att kronor bara finns i mynt och sedlar får stå för dig. Jag hävdar att btc är ett protokoll, valuta och store of value samtidigt. Att du tror att man måste placera allt i endast en kategori är beklagligt.
Det jag diskuterar är bitcoin som valuta, inte bitcoin som abstrakt protokoll.
Citera
2021-07-03, 20:46
Medlem
Citat:
Det jag diskuterar är bitcoin som valuta, inte bitcoin som abstrakt protokoll.
Jag märker det och det är antagligen därför du inte tar in argument. Om du kan ha två tankar i huvudet samtidigt så tror jag du kan förstå.

Protokollet är för övrigt inte ett dugg abstrakt. Det är en konkret open source kod. Som sagt, du har inte förmåga att ta in det men jag nämner det för övriga som läser.
Citera
2021-07-03, 21:04
Medlem
Citat:
Jag märker det och det är antagligen därför du inte tar in argument. Om du kan ha två tankar i huvudet samtidigt så tror jag du kan förstå.
Det verkar snarare vara du som blandar ihop bitcoin som protokoll och bitcoin som valuta och tycks mena att om det är ett bra protokoll är det också en bra valuta, eller vad nu din poäng egentligen är.
Citat:
Protokollet är för övrigt inte ett dugg abstrakt. Det är en konkret open source kod.
Vet du ens vad "abstrakt" innebär? Matematik kan vara abstrakt även när den är väldigt öppen och väldokumenterad.
Citera
2021-07-03, 21:18
Medlem
Bitcoin är helt beroende av fiat pumpas in och att folk tror att priset ska gå upp.
Få använder det för betalning.

Varför är det så svårt för bitcoinälskare att acceptera att det är så det är? Är väl inget konstigt i det?
Fråga varenda jävel här varför dom investerat i bitcoin. De vill sälja det med vinnst och inget annat.

Folk hade inte sett bitcoin som ett luftslott eller liknande om det faktiskt användes i bealning i större utsträckning.
Citera
2021-07-03, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av etan1112
Bitcoin är helt beroende av fiat pumpas in och att folk tror att priset ska gå upp.

Varför är det så svårt för bitcoinälskare att acceptera att det är så det är? Är väl inget konstigt i det?
Fråga varenda jävel här varför dom investerat i bitcoin. De vill sälja det med vinnst och inget annat.

Folk hade inte sett bitcoin som ett luftslott eller liknande om det faktiskt användes i bealning i större utsträckning.

Ja så är det ju.
Tror att folk har fått bitcoin på hjärnan alldeles för mycket och läser massa skit om hur det är store of value, skydd mot inflation etc.
Bitcoin kommer nte gå upp för evigt. Vi har redan sett hur det minskat. När bitcoin tar 5-10 år på sig att dubblas i värde, då är det nog inte lika kul längre att investera och det kommer gå neråt, rakt ner i avgrunden.

Jag har inget emot att accetera att bitcoin inte har nåt egentligt värde. Vill några valar sänka priset så dumpar de sina bitcoin
Citera
2021-07-03, 21:33
Medlem
Citat:
Det verkar snarare vara du som blandar ihop bitcoin som protokoll och bitcoin som valuta och tycks mena att om det är ett bra protokoll är det också en bra valuta, eller vad nu din poäng egentligen är.

Vet du ens vad "abstrakt" innebär? Matematik kan vara abstrakt även när den är väldigt öppen och väldokumenterad.
Jag kan ha två tankar i huvudet samtidigt. Till skillnad från dig. Bra att du är öppen med det i alla fall. Jag menar att protokollet är bra. Valutan är bra och store of value är bra. Sen hänger allt samman men för dig som bara kan hantera en tanke i taget så kan det vara svårt att förstå.

Ok enligt dig är ett open source protokoll abstrakt. Fine, du kan tycka så.
Citera
2021-07-03, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av etan1112

Har någon sagt emot det? Citat i så fall. Det är klart att fiat behöver ”pumpas in” i btc för att btc ska öka.

Få använder det för betalning nu. Har någon hävdat motsatsen? Citat i så fall.
Citera
2021-07-03, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sergiorant
Ja så är det ju.
Tror att folk har fått bitcoin på hjärnan alldeles för mycket och läser massa skit om hur det är store of value, skydd mot inflation etc.
Bitcoin kommer nte gå upp för evigt. Vi har redan sett hur det minskat. När bitcoin tar 5-10 år på sig att dubblas i värde, då är det nog inte lika kul längre att investera och det kommer gå neråt, rakt ner i avgrunden.

Jag har inget emot att accetera att bitcoin inte har nåt egentligt värde. Vill några valar sänka priset så dumpar de sina bitcoin
Hur mycket back ligger du nu? Du köper toppar och säljer bottnar. Varför ska vi lyssna på dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in