2021-07-02, 18:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LightCameraAction
Svenska Anders ("CTO") Larsson och Ivan ("on Tech") Liljekvist är bra med för någon slags objektet.
Larsson kan jag inte tillräckligt bra men Ivan är absolut ingen trader, utan en svinkompetent utvecklare och entreprenör.
Citera
2021-07-02, 19:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Krown
https://www.youtube.com/c/KrownsCryptoCave/videos

Tony Vays
https://www.youtube.com/c/tonevays/videos

Cowen
https://www.youtube.com/channel/UCRvqjQPSeaWn-uEx-w0XOIg/videos

The Chart Guys
https://www.youtube.com/c/TheChartGuys/videos

Alessio
https://www.youtube.com/user/alessiorastani

Och några andra...

Brave new coin (dom bakom BTC index tickern på Tradingview) har väldigt bra analyser också.

https://www.youtube.com/c/bravenewcoin/videos
Citera
2021-07-02, 19:14
Medlem
LightCameraActions avatar
Citat:
Larsson kan jag inte tillräckligt bra men Ivan är absolut ingen trader, utan en svinkompetent utvecklare och entreprenör.
CTO Larsson är mer en trader, och båda är kompetenta.
Senast redigerad av LightCameraAction 2021-07-02 kl. 19:18.
Citera
2021-07-02, 19:19
Avslutad
Jag bara menar att det finns dom som gör egna analyser, utan att influeras av andra. Sedan finns det en stor majoritet youtubers som först tittar vad alla andra säger, innan dom vågar komma med sin egna analys.

Jag försöker följa dom som inte tittar på andra analytiker, utan som har sina egna originella strategier.
Citera
2021-07-02, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagge1
Jämförelsen med Internet är väldigt träffande. eftersom Internet gav möjlighet till direktkommunikation mellan människor istället för genom centrala aktörer. Vill du publicera en artikel så är det bara att göra det genom att tex slänga upp en webbsida. Innan Internet var du tvungen att få den publicerad i en tidning. Vill du skicka ett brev, dra iväg ett e-mail. Du behöver inte anlita Posten.
Värdet på en valuta handlar om förtroende. Idag kan vem som helst skriva på en egen websida på Internet, men det har också inneburit att förtroendet för det som skrivs sjunker och vi har fått vansinnigheter som Qanon. Var och en sin egen expert på precis vad som helst.

På den oreglerade kryptomarknaden radar istället bedrägerierna upp sig. Folk lanserar fejkade valutor, lovar guld och gröna skogar om man investerar bitcoin hos dem, varefter de tar pengarna och sticker. Kommer folk få förtroende för bitcoin som användbar valuta? Förtjänar den ett sådant förtroende givet sitt track record?
Citera
2021-07-02, 19:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Värdet på en valuta handlar om förtroende. Idag kan vem som helst skriva på en egen websida på Internet, men det har också inneburit att förtroendet för det som skrivs sjunker och vi har fått vansinnigheter som Qanon. Var och en sin egen expert på precis vad som helst.

På den oreglerade kryptomarknaden radar istället bedrägerierna upp sig. Folk lanserar fejkade valutor, lovar guld och gröna skogar om man investerar bitcoin hos dem, varefter de tar pengarna och sticker. Kommer folk få förtroende för bitcoin som användbar valuta? Förtjänar den ett sådant förtroende givet sitt track record?

Om folk har förtroende för mail, trots alla nigeriabrev så tror jag inte du behöver vara så orolig för Bitcoin och de anda vettiga projekten.

Folk som gå på krypto scams får skyla sig själv lite så som de som går på nigeria brev och sådant. Det faktumet kan iaf inte vara ett argument emot helheten.
Citera
2021-07-02, 20:23
Medlem
Citat:
Om folk har förtroende för mail, trots alla nigeriabrev så tror jag inte du behöver vara så orolig för Bitcoin och de anda vettiga projekten.
Det är inte på något sätt jämförbart och att du alls kan göra jämförelsen är bara ett tecken på hur lite förespråkarna för Bitcoin tenderar förstå ekonomi.
Citera
2021-07-02, 21:01
Medlem
LightCameraActions avatar
Citat:
Det är inte på något sätt jämförbart och att du alls kan göra jämförelsen är bara ett tecken på hur lite förespråkarna för Bitcoin tenderar förstå ekonomi.
Våldskapital löser problemen? QAnon, Ryssland, Kina...
Citera
2021-07-03, 10:32
Medlem
Citat:

Nu struntar jag fullständigt i huruvida Bitcoin kommer att bli en kaffe och kaka-valuta i framtiden. Men det som är grejen med Bitcoin är att du kan ha fullt förtroende utan en central utgivare. Dvs jag kan lita på att dina Bitcoin är äkta, att du har betalat mig, att du inte kan ta tillbaka betalningen, osv.

Du kanske hade haft mer förtroende om Stefan Löfven eller Maggan Andersson hade stått bakom?

Bedrägerier kommer alltid att finnas oavsett. Som man säger i USA så kommer en idiot och dennes pengar snart att bli åtskiljda.
Citera
2021-07-03, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagge1
Nu struntar jag fullständigt i huruvida Bitcoin kommer att bli en kaffe och kaka-valuta i framtiden. Men det som är grejen med Bitcoin är att du kan ha fullt förtroende utan en central utgivare. Dvs jag kan lita på att dina Bitcoin är äkta, att du har betalat mig, att du inte kan ta tillbaka betalningen, osv.
Om jag är tillräckligt mycket tekniknörd för att ha bitcoin i min egen plånbok stämmer det, men hur praktiskt är det? Sen börjar man bygga på lager som lightning, folk använder appar skrivna av någon de inte vet om de kan lita på osv.

Sen säger du inget om att jag kan ha något förtroende för vad dessa bitcoins kommer vara värda, vilket är precis lika relevant.
Citat:
Du kanske hade haft mer förtroende om Stefan Löfven eller Maggan Andersson hade stått bakom?
Riksbanken har lite mer kontinuitet än så.

Citat:
Bedrägerier kommer alltid att finnas oavsett. Som man säger i USA så kommer en idiot och dennes pengar snart att bli åtskiljda.
Det gäller dock att ha ett penningssystem så idiotsäkert som möjligt, och det skadar heller inte att ha lagar och kontroll som gör att bedragare åker dig så ofta som möjligt. Bitcoin är ett paradis för bedragare jämfört med vanliga pengar.
Citera
2021-07-03, 11:27
Avslutad
Citat:
Sen börjar man bygga på lager som lightning, folk använder appar skrivna av någon de inte vet om de kan lita på osv.
Ingen skillnad på fiat apparna idag ju. Om du inte litar på Squares, Coinbase, Binance eller de andras appar, så är det nog mest pga din ignorans, inget annat.

https://revain.org/crypto-cards

Det är ett övergående problem, förtroendet kommer att växa fram och du behöver inte ha hela dina besparingar i deras appar om du känner dig osäker.
Sedan när bankerna insett att dom måste ge sig in i denna marknad så är problemet helt borta även för den darrigaste av de okunniga.

Citat:

Det gäller dock att ha ett penningssystem så idiotsäkert som möjligt, och det skadar heller inte att ha lagar och kontroll som gör att bedragare åker dig så ofta som möjligt. Bitcoin är ett paradis för bedragare jämfört med vanliga pengar.
Det har reglerats och självklart kommer det regleras allt mer, ju större krypto växer sig. Bra så.
Citera
2021-07-03, 11:36
Medlem
Finns ett ganska enkelt sätt att förhålla sig till det där med bedrägerier:
Under dessa 11 kaotiska första år, har det gått bättre för folk som håller på med detta, eller för folk som står utanför?

Svaret är så klart enkelt. Undantagen är folk som stått utanför, men hittat besläktade bedrägerier. I synnerhet saker som OneCoin. Dessa saker är de facto reglerade precis som allt annat, och har stängts ned globalt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in