Citat:
Ursprungligen postat av
theswedGuy
Om du jämför internet med en eventuell systemkollaps så har du inte förstått min poäng. Och internet är reglerat som det är i dag.
Reglerat, inte kriminaliserat.
Krypto är till viss del reglerat sedan länge, men det kommer förstås regleras allt mer vilket är positivt.
Citat:
Ursprungligen postat av
theswedGuy
Folket vill inte ha krypto. Folket struntar helt i krypto. Krypto är för en liten marginaliserad grupp.
"Folket vill inte ha internet" fanns det säkert folk som sade på 80-90 talet, utan att veta vad dom snackade om.
Citat:
Ursprungligen postat av
theswedGuy
Och jag kan lova dig att om det skulle bli ett parallellsamhälle med skenande brottslighet, och där en mycket stor grupp tjänar pengar som inte går att beskatta och så vidare, då kommer samhället att agera och du kommer inte kunna hitta en normal människa som skulle tycka det vore fel att stänga ner skiten. Inklusive mig.
Som sagt, det kommer regleras.
Man kan, liksom i dagens VISA/Mastercard system, förbjuda handel med svarta adresser som inte går att spåra till en juridisk person.
Kan man göra det med Izettle, Apple Pay, Samsung Pay så hoppas jag du förstår att det inte är något problem för den som vill tillhandahålla kryptobetalningar och andra krypto tjänster?
Citat:
Ursprungligen postat av
theswedGuy
Sedan kan vi diskutera huruvida politiker som går mot folkets vilja blir avsatta. Har du följt den politiska debatten i Sverige idag?
Vilket dåligt svar.
Fundera istället på vad som skulle hända med de parti som går till val på att dom vill förbjuda internet. Det är så det funkar i västvärlden, sedan kan du försöka få det till att vi bor i Nordkorea om du vill.
Citat:
Ursprungligen postat av
theswedGuy
Som vanligt så överskattar fanbois vikten av krypto.
Tror snarare att de oinsatta har lätt för att bara se problemställningar.
De företag och institut som investerar hårt i krypto, gör de det för att dom är oinsatta och missat dina invändningar eller gör det det efter noggranna analyser av de bästa experterna som pengar kan köpa tror du?