Citat:
Ursprungligen postat av
Zielinsky
Jag måste bara fråga en sak: Du lägger stor tillit i Rasmussen polls. Vilka är deras största uppdragsgivare? är de kända för att översampla en viss population när de gör sina urval? viktar de frågorna efter att svaren kommit in?
Faktaresistens och avsaknad av källkritisk granskning är två stora problem idag.
Mest på ytterhögerkanten därför att de är beroende av att skapa egna narrativ. När samtliga opinionsinstitut pekar mot ett visst håll så behöver altright/ytterhögern skapa egna polls som stämmer in på narrativet.
Jag är ledsen över att du tror att massivt valfusk har lett till att Trump blev bestulen på sin seger.
Tyvärr har du fel.
Får jag avsluta med att ställa en genuin fråga: Vad är din primära nyhetskälla för amerikansk politik?
51% av USA tror Biden fuskat sig till Presidentskapet
Noterar att dom gör en undersökning och att i denna visar sig 51% tro att Biden vunnit Presidenposten med fusk. Intressant när större delen av befolkningen inte tror Biden är legitim. Kanske något du skulle utveckla, i vartfall som en hypotes för att inte vara så genomskinlig i ditt hat av Trump
och nu även fria val?
Rasmussen har oftast mer rätt.
Som du säkert vet har Rasmussen prickat mer rätt än andra i Presidentvalet, samt utfall i respektive stat. Då jämför vi alla större opionionsinstitut i USA, tycker du inte att ha rätt i det man visar en undersökning är av vikt och varför visar vänstervridna opinionsundersökningar så ofta fel i USA ?
Detta gör att jag kan konstatera Rasmussen mer träffsäkra än de opinionsundersökningar och därmed mer trovärdig, ganska enkelt egentligen. Opionsundersökningar skall enligt mig reflektera verkligheten så nära som möjligt, detta kan kontrolleras i efterhand.
55% av USAs befolkning stödjer Audits
https://mobile.twitter.com/Rasmussen_Poll/status/1408802238575910917