2021-07-03, 00:53
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CapsLock99
Är det ändå inte väldigt märkligt att Demokraterna i Fulton hyrt Georgias mest kostsamma advokater för att stoppa auditen i Fulton om alla röstsedlar nu är helt ok. Varför vill man spendera miljoner kronor för att pausa domarens order om audits. Jag menar vad vinner man på detta om allt ändå är i sin ordning ?

I alla andra logiska sammanhang skulle ingen vilja lägga ned dessa resurser och pengar.

Tänker du att "two top criminal defense attorneys" betyder mest kostsamma? Och ja det låter dyrt med miljoner kronor, men jag kan inte hitta prislappen i det du länkar? Och vad kostar Garland Favoritos advokater?

Jag är lite nyfiken, vad för advokater skulle du ha valt om du var anklagad för brott och behövde en advokat? Eller du skulle kanske inte anlita någon alls, för du har ingenting att dölja va?
2021-07-03, 01:01
Medlem
CapsLock99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Tänker du att "two top criminal defense attorneys" betyder mest kostsamma? Och ja det låter dyrt med miljoner kronor, men jag kan inte hitta prislappen i det du länkar? Och vad kostar Garland Favoritos advokater?

Jag är lite nyfiken, vad för advokater skulle du ha valt om du var anklagad för brott och behövde en advokat? Eller du skulle kanske inte anlita någon alls, för du har ingenting att dölja va?

Advokaterna är i lönetoppen sedan år tillbaka i Georgia. Möjligt att dom hjälper Stacey Abraham och Co Pro Bono, men som jag förstår det betalar demokratiska partiet dessa advokater. Så pengarna kommer uppifrån inte från de anklagade.

Vad avser att skaffa sig ledande brottsmålsadvokater bör väl om syftet är att visa upp att man är oskyldig inte vara att försöka förhindra att audits startar i Fulton. Att visa att allt gått rätt till torde vara bästa försvar, inte sant ?

Advokaterna försöker pausa och stoppa auditen i Fulton. Det är uppenbart att en audit inte hjälper deras case, nu kan du fundera ut resten.
2021-07-03, 01:13
Bannlyst
Två frågor jag ofta ställer till Trumps suppoerts är :

bör samtliga medborgare i USA/Sverige/Västvärlden ha lika rösträtt?
och
Hur tolkar ni termen illegal ballots?
Och till slut kommer bonus frågan: vilken är er primära nyhetskälla?
Senast redigerad av Zielinsky 2021-07-03 kl. 01:46.
2021-07-03, 01:45
Bannlyst
Citat:
Denna undersökning är bara timmar gammal, presenterades den 2:a Juli, hur kan den diskuterats tidigare ?

Oavsett hur du tolkar textens innehåll, finner du inte det faktum att 51% av befolkningen i ett land hyser tvivel kring sin "folkvalda" ledare, som dessutom är den mest populära ledaren någonsin som ytterst märkligt ?

Detta går inte ihop, tom ett barn här förstår att kakmonstret har fuskat.

Jag måste bara fråga en sak: Du lägger stor tillit i Rasmussen polls. Vilka är deras största uppdragsgivare? är de kända för att översampla en viss population när de gör sina urval? viktar de frågorna efter att svaren kommit in?

Faktaresistens och avsaknad av källkritisk granskning är två stora problem idag.
Mest på ytterhögerkanten därför att de är beroende av att skapa egna narrativ. När samtliga opinionsinstitut pekar mot ett visst håll så behöver altright/ytterhögern skapa egna polls som stämmer in på narrativet.

Jag är ledsen över att du tror att massivt valfusk har lett till att Trump blev bestulen på sin seger.
Tyvärr har du fel.

Får jag avsluta med att ställa en genuin fråga: Vad är din primära nyhetskälla för amerikansk politik?
2021-07-03, 02:04
Medlem
180 inlägg på de senaste fyra dygnen och det enda nya som har hänt är att Kraken (eller rättare sagt mini-Kraken) inte visade sig i Arizona i måndags, som vissa användare här hade utlovat. I övrigt tuggar Trumpfansen bara luft och fradga, samt recyclar gammal skåpmat.

Helt otroligt.
Senast redigerad av HepCat-X 2021-07-03 kl. 02:07.
2021-07-03, 02:25
Medlem
siisters avatar
Citat:
Advokaterna är i lönetoppen sedan år tillbaka i Georgia. Möjligt att dom hjälper Stacey Abraham och Co Pro Bono, men som jag förstår det betalar demokratiska partiet dessa advokater. Så pengarna kommer uppifrån inte från de anklagade.

Vad avser att skaffa sig ledande brottsmålsadvokater bör väl om syftet är att visa upp att man är oskyldig inte vara att försöka förhindra att audits startar i Fulton. Att visa att allt gått rätt till torde vara bästa försvar, inte sant ?

Advokaterna försöker pausa och stoppa auditen i Fulton. Det är uppenbart att en audit inte hjälper deras case, nu kan du fundera ut resten.

Målet handlar inte enbart om att be om en audit, men på den punkten är det inte så svårt (för vissa) att förstå att ingen vill ha dit oseriösa företag som Cyber Ninjas. Syftet med en försvarsadvokat är att försvara sig mot anklagelser. Inte sant?

Our länge har du studerat lönestatistik i Georgia? Och kan jag få en länk så jag kan bedöma saken själv, eller har du ingen länk? Och kostade Donald Trumps brottsmålsadvokater (på republikanernas nota?) mer eller mindre än en miljon? Jag antar att hans val av försvare är ett start bevis för att Donald Trump hade en hel del att dölja!

David Schoen is an American attorney specializing in federal criminal defense and civil rights law. He was one of the attorneys who represented former president Donald Trump during his second impeachment trial in the United States Senate.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/David_Schoen

Alan Morton Dershowitz (/ˈdɜːrʃəwɪts/; born September 1, 1938) is an American lawyer known for his work in U.S. constitutional law and American criminal law.

Notable clients

In January 2020, Dershowitz joined 45th President Donald Trump's legal team as Trump was defending against impeachment charges that had proceeded to the Senate
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Alan_Dershowitz
2021-07-03, 08:47
Medlem
CapsLock99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zielinsky
Jag måste bara fråga en sak: Du lägger stor tillit i Rasmussen polls. Vilka är deras största uppdragsgivare? är de kända för att översampla en viss population när de gör sina urval? viktar de frågorna efter att svaren kommit in?

Faktaresistens och avsaknad av källkritisk granskning är två stora problem idag.
Mest på ytterhögerkanten därför att de är beroende av att skapa egna narrativ. När samtliga opinionsinstitut pekar mot ett visst håll så behöver altright/ytterhögern skapa egna polls som stämmer in på narrativet.

Jag är ledsen över att du tror att massivt valfusk har lett till att Trump blev bestulen på sin seger.
Tyvärr har du fel.

Får jag avsluta med att ställa en genuin fråga: Vad är din primära nyhetskälla för amerikansk politik?

51% av USA tror Biden fuskat sig till Presidentskapet
Noterar att dom gör en undersökning och att i denna visar sig 51% tro att Biden vunnit Presidenposten med fusk. Intressant när större delen av befolkningen inte tror Biden är legitim. Kanske något du skulle utveckla, i vartfall som en hypotes för att inte vara så genomskinlig i ditt hat av Trump och nu även fria val?

Rasmussen har oftast mer rätt.
Som du säkert vet har Rasmussen prickat mer rätt än andra i Presidentvalet, samt utfall i respektive stat. Då jämför vi alla större opionionsinstitut i USA, tycker du inte att ha rätt i det man visar en undersökning är av vikt och varför visar vänstervridna opinionsundersökningar så ofta fel i USA ?
Detta gör att jag kan konstatera Rasmussen mer träffsäkra än de opinionsundersökningar och därmed mer trovärdig, ganska enkelt egentligen. Opionsundersökningar skall enligt mig reflektera verkligheten så nära som möjligt, detta kan kontrolleras i efterhand.

55% av USAs befolkning stödjer Audits
https://mobile.twitter.com/Rasmussen_Poll/status/1408802238575910917
Senast redigerad av CapsLock99 2021-07-03 kl. 08:51.
2021-07-03, 08:55
Medlem
CapsLock99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Målet handlar inte enbart om att be om en audit, men på den punkten är det inte så svårt (för vissa) att förstå att ingen vill ha dit oseriösa företag som Cyber Ninjas. Syftet med en försvarsadvokat är att försvara sig mot anklagelser. Inte sant?

Our länge har du studerat lönestatistik i Georgia? Och kan jag få en länk så jag kan bedöma saken själv, eller har du ingen länk? Och kostade Donald Trumps brottsmålsadvokater (på republikanernas nota?) mer eller mindre än en miljon? Jag antar att hans val av försvare är ett start bevis för att Donald Trump hade en hel del att dölja!

David Schoen is an American attorney specializing in federal criminal defense and civil rights law. He was one of the attorneys who represented former president Donald Trump during his second impeachment trial in the United States Senate.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/David_Schoen

Alan Morton Dershowitz (/ˈdɜːrʃəwɪts/; born September 1, 1938) is an American lawyer known for his work in U.S. constitutional law and American criminal law.

Notable clients

In January 2020, Dershowitz joined 45th President Donald Trump's legal team as Trump was defending against impeachment charges that had proceeded to the Senate
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Alan_Dershowitz

Georgia har alltså valarbetarare som får ekonomiskt stöd av Demokratiska partiet att erhålla brottsmålsadvokater.

Dessa "top dollar" advokater försöker som första åtgärd stoppa den audit som domaren i Georgia beslutat om. Dom försöker stoppa auditen på alla sätt möjliga.

Du finner inte detta det minsta märkligt

Anledningen till att allt fler Amerikaner nu är övertygade om att Biden fuskat är ju just händelser som ovan.
2021-07-03, 09:17
Medlem
Citat:
Pennsylvania är enligt uppgift staten med det kanske största fusket av alla swingstates. Man beräknar kring 2.000.000 felaktiga eller fake röster. Givetvis är det stort att staten nu går mot en full forensic audit redan nu denna Juli månad. Eller hur tänker du?

Pennsylvania Audit

Pennsylvania startar sin forensic audit i Juli.

Tjänstemän i Pennsylvania arbetar redan "bakom kulisserna" tillsammans med Cyber Ninjas från Arizonas audit för att samordna sin start.
Jaha och? Tror du det förändra läget? Det gör inte jag. Dessa politiska audit är ju bara till för att skapa misstänksamhet mot valprocessen, införa hårdare och mer styrda vallagar a la Ryssland och givetvis tillfredställa den gamla narcissisten Trump, inget annat. Visst skadar dessa kostsamma audit landet men valet är vilket som över sedan länge.
2021-07-03, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
180 inlägg på de senaste fyra dygnen och det enda nya som har hänt är att Kraken (eller rättare sagt mini-Kraken) inte visade sig i Arizona i måndags, som vissa användare här hade utlovat. I övrigt tuggar Trumpfansen bara luft och fradga, samt recyclar gammal skåpmat.

Helt otroligt.
Varför skriver du här inne då? Det måste ju finnas massor med andra trådar som är mer intressanta för dig?

Om du läser den här trådens rubrik så kanske du förstår vad den handlar om.

RAPPORTERADE INCIDENTER!

Denna info kom just från en sån rapport.

Har du problem med det så kan man undra vad du gör här inne.
2021-07-03, 09:26
Medlem
CapsLock99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Jaha och? Tror du det förändra läget? Det gör inte jag. Dessa politiska audit är ju bara till för att skapa misstänksamhet mot valprocessen, införa hårdare och mer styrda vallagar a la Ryssland och givetvis tillfredställa den gamla narcissisten Trump, inget annat. Visst skadar dessa kostsamma audit landet men valet är vilket som över sedan länge.

Vi har ännu inte sett resultatet av Arizona redovisas, du finner den politisk ?

Om man nu exempelvis finner att det saknas ett stort antal röstsedlar i Arizona är ju detta fakta. Det var ju då de människor som redovisade fel antal röstsedlar som var politiska, inte sant ? I vartfall om det samtidigt visas att de icke existerande rösterna är lagda på Biden.

Då Biden är USAs genom tiderna mest populära President lär ju detta aldrig hänt och vi kan alla med tillförsikt se fram emot att resultatetet som redovisades från Arizona i November står sig och Auditen då kan kallas politisk, en "nothing burger".

Tror personligen att Arizonaaudit och efterföljande audits kommer få många människor i västvärlden (oavsett politisk hemvist) att ifrågasätta vad fria val egentligen är. Detta är något bra. Västvärldens Perestrojka.
Senast redigerad av CapsLock99 2021-07-03 kl. 09:33.
2021-07-03, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Bara undrar, vem försöker du övertyga med dessa lite panikdoftande inlägg mer än dig själv? Finns ju ingen riktig trovärdig substans i det du påstår utan bara det du vill skall hända men som ju inte kommer hända. Presidentvalet är över sedan länge.

Jag rapporterar incidenter, läs rubriken på den här tråden vettja, så kanske det klarnar.

Att ifrågasätta innehållet i rapporterna är väl en sak, men att ifrågasätta att dom alls läggs in, det luktar som att man är här inne bara för att förstöra tråden.

Kanske dags för dig att ta en paus?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in