2021-07-02, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
Kriminella talar ALDRIG med media samt polisen.
OM och jag säger OM dom talar så är det ett barn man skickar mot GROV betalning på det hela.
Det här är politiskt känsligt och man vill inte att hela kort huset Sverige rasar.
Både polis myndigheten samt media har direkt spottat på klanerna det här var betalningen.
Talar kriminella aldrig med media??? Thomas Möller, Milan Sevo, Denho Acar. Där har du tre stycken tungt kriminella som har pratat med media flera gånger.
Citera
2021-07-02, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren
Om det stämmer att det är han så visar det med önskvärd tydlighet att straffsatserna för unga våldsbrottslingar behöver skärpas. Den där jönsen satt bara ett år för mordförsöket på spårvagnen. Hade strafftiden varit längre hade polismannen varit vid liv idag.
Helt enig här, döm dessa ’ungdomar’ som vuxna som det görs i flertalet andra länder.
Om det nu visar sig att det är rätt GM som är gripen (vilket jag tror) så borde straffet vara minst 18-livstid.
Det funkar som inte längre med ungdomsrabatter hit och dit
Citera
2021-07-02, 16:02
Medlem
llanzs avatar
Helvete mördaren är ute efter 3 år.
Citera
Medlem
bl1nks avatar
Så teorin är att han skulle klippa personen han knivskar på spårvagnen för några år sedan och polisen hamnade ivägen.
Citera
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShyPooper
Tycker nästan det är bra att den misstänkte är underårig. Blir spännande att se samhällets reaktioner när han får "ungdomsvård" för ett polismord. Vad ska Löfven säga till sitt försvar? Hoppas fan han torskar valet på grund av det här. Det spelar ju inte annat hans motståndare rakt i händerna.

Jag blev först uppgiven. Men när jag tänker efter då tror jag att i det långa loppet har du nog rätt. Livstids skulle resultera i att ”nu har samhället slagit tillbaka”. Nu kommer ilska och uppgivenheten att sprida sig.
Citera
2021-07-02, 16:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mekky
Dubbelmordet i Malexander 1998
Polismordet i Nyköping 2007
Biskopsgården 2021.

Tack. Två poliser på 23 år, inte 21. Rätt ska vara rätt.
Citera
2021-07-02, 16:03
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CliviaMiniata
Vet inte varför jag får visioner av en somalisk snorunge som sitter hos polisen och gråter, skakande av rädsla. Nu har han gjort någonting riktigt dumt. Att mörda en veteran och polis vars hela släkt är poliser?
Hoppas att de har tagit rätt skitunge.
Man häpnar. Skjuta en polis i nacken låter svårt att utföra rent praktiskt av en snorunge från orten. Sköts han bakifrån därför att de kriminella visste att BO var en stridstränad soldat och polis?
Rent allmänt så har de kriminella nu tagit ett stort kliv framåt mot ökad kontroll och makt. Men det hade ni kanske inte tänkt på?
Ja tyvärr bör man fundera på vad nästa steg i denna utveckling är, annars ligger samhället hela tiden ett steg efter.
Det verkar ju tyvärr inte stabiliseras, utan utvecklas mot grövre attacker på polis och personal som väktare, skötare, vårdare och doktorer.
Verkligen tråkigt, för det påverkar ju dom som bor där i och med att det urholkar välfärden och möjligheterna att komma åt problemet.
Kan Bishop utvecklas mer negativt? Ja, nästa steg är att våld mot myndighetspersoner normaliseras.
Det borde man planera för redan idag.
Citera
2021-07-02, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bl1nk
Så teorin är att han skulle klippa personen han knivskar på spårvagnen för några år sedan och polisen hamnade ivägen.
Ja jag tycker det väldigt långsökt och osannolikt. Om nu den personen han tänkte mörda började springa, varför sprang inte GM efter? Och framför allt varför började GM skjuta på någon helt annan med flera skott?
Och var personen GM tänkte mörda överhuvudtaget med i något gäng? Jag förstår att den personen var svensk.

Framkommer väl snart att GM är psykisk störd och kommer därmed få ännu mindre straff.
Senast redigerad av shermz 2021-07-02 kl. 16:08.
Citera
Medlem
Conny63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mistyarrow
Häktena är överfyllda och fängelserna är överfyllda så hårdare straff kräver fler fängelser som gissa vem får betala?!
Går att hyra av Bulgarien Rumänien med flera till billigare vistelse än att sitta i ett svenskt fängelse ock tror man kommer se det i framtiden om man inte är svensk medborgare
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Se där ja..

GRIPNE MANNEN ÄR EN TIDIGARE DÖMD 17-ÅRING

Enligt uppgifter är den gripne en 17-åring som tidigare dömts för mordförsök på en person som kopplas till gängkonflikten i Biskopsgården.

17-åringen dömdes för att ha huggit sitt offer med kniv i nacken ombord på en spårvagn.

https://www.expressen.se/gt/polisen-skjutning--mellan-kriminella-han-kom-i-vagen/

"Rehabiliteringen" har inte givit ett önskat resultat då. Intressant även att ett "mordförsök" gör att du kommer ut som en 17-åring..

Vad fick han för det, fotboja ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandalji
Talar kriminella aldrig med media??? Thomas Möller, Milan Sevo, Denho Acar. Där har du tre stycken tungt kriminella som har pratat med media flera gånger.
Ju de talar visst med media och polis, men när polisen börjar pressa de,och deras pengar minskar och deras folk torskar, vill de ge tillbax på nåt sätt. Somalien kommer inte säga vem som skickat han. Så han får 1,5 års soshem och han Sveriges Alan när han kommer ut.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av llanz
Helvete mördaren är ute efter 3 år.

Nja, är det 17 åringen som är mördaren så kan han väl max dömas till 4 års sluten ungdomsvård.

Ute i samhället igen till sommaren 2025.

Han kommer då vara 22 år gammal.

Måste sticka i ögonen på rätt många antar jag, men detta är ju Sverige och såhär funkar det här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in