2021-07-01, 17:53
Medlem
har ju varit lite mystiska bränder i örebro sista tiden.. tillfällighet eller kanske han börjar igen?
Citera
2021-07-02, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baltazar_
har ju varit lite mystiska bränder i örebro sista tiden.. tillfällighet eller kanske han börjar igen?
Han hade helt klart varit misstänkt, men han är ju frihetsberövad.

Tredje villan brann i natt. Han kanske hade väldigt långa ljus den här gången?
Citera
2021-07-02, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inbyggd
Han hade helt klart varit misstänkt, men han är ju frihetsberövad.

Tredje villan brann i natt. Han kanske hade väldigt långa ljus den här gången?

Kanske försattes han på fri fot igen; han hade kanske någon ”godtagbar” ursäkt till att ha haft mobilen avstängd.
Han verkar ju onekligen ha en förmåga att kunna manipulera (det naiva) systemet.😐
Citera
2021-07-02, 10:17
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Att en sådan person kan gå lös är ofattbart.
Har han förändrats i fängelset, eller är han fortfarande en ondsint och hämndgirig psykopat? För vad ska man annars säga om någon så samvetslös och farlig person?

Sådana där förändras aldrig inombords. Enda sättet att bota dom är avlivning. Men det tillämpas ju inte sedan länge. Tyvärr kan man väl säga i några fall.
Citera
2021-07-02, 10:22
Medlem
Harpys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Kanske försattes han på fri fot igen; han hade kanske någon ”godtagbar” ursäkt till att ha haft mobilen avstängd.
Han verkar ju onekligen ha en förmåga att kunna manipulera (det naiva) systemet.😐

Finns väl inget som helst krav att man ska vara telefonuppkopplad 24/7? Sen är Borgström långt mycket smartare än vad gemene man ger honom cred för. Jag säger det igen: köp loss honom. Mycket mindre huvudbry.
Citera
2021-07-02, 10:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Harpy
Finns väl inget som helst krav att man ska vara telefonuppkopplad 24/7? Sen är Borgström långt mycket smartare än vad gemene man ger honom cred för. Jag säger det igen: köp loss honom. Mycket mindre huvudbry.

Står ju att han är villkorligt frigiven. Då ska man väl vara nåbar av övervakaren ibland.

"Gryningspyromanen bakom lås och bom – misskötte frigivningen i Örebro"

betalvägg: https://www.na.se/logga-in/gryningspyromanen-bakom-las-och-bom-misskotte-frigivningen-i-orebro
Citera
2021-07-02, 10:34
Medlem
Citat:

Vet inte alls hur kravbilden i detalj ser ut då man har den typ av övervakning som Borgström har, men hans bristande mobiluppkoppling var ju anledningen till att han plockades in:

”Den 25 juni fattade Kriminalvården beslut om handräckning eftersom mannens mobil varit urladdad.”
(AB)

Nog kan han säkert vara smart. På sitt sätt.
Hur menar du med att köpa loss honom? En fet livstids pension, och fria tändstickor?
Citera
2021-07-02, 10:35
Medlem
Harpys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Står ju att han är villkorligt frigiven. Då ska man väl vara nåbar av övervakaren ibland.

Känner tyvärr inte till detaljerna i överenskommelsen. Men oftast är det väl att man träffas fysiskt så urinprov etc kan lämnas? Att man stänger av den när man går och lägger sig för att undvika störd nattsömn är ju ingenting konstigt i sig.
Citera
2021-07-02, 10:43
Medlem
Harpys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Vet inte alls hur kravbilden i detalj ser ut då man har den typ av övervakning som Borgström har, men hans bristande mobiluppkoppling var ju anledningen till att han plockades in:

”Den 25 juni fattade Kriminalvården beslut om handräckning eftersom mannens mobil varit urladdad.”
(AB)

Nog kan han säkert vara smart. På sitt sätt.
Hur menar du med att köpa loss honom? En fet livstids pension, och fria tändstickor?

Att man kanske ger honom ett renoveringsobjekt ute i skogen och upphör med att skicka svagbegåvade socionomer efter honom. Jag tror inte att Borgström är en pyroman i ordets bemärkelse. Det är den ohumana staten som triggar hans ovanliga rättspatos. Ger vi tillbaka hans ovillkorliga frihet så vågar jag nästan lova att det inte kommer finnas eventuella misstankar mot honom vid framtida bränder
Citera
2021-07-02, 10:48
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Att man kanske ger honom ett renoveringsobjekt ute i skogen och upphör med att skicka svagbegåvade socionomer efter honom. Jag tror inte att Borgström är en pyroman i ordets bemärkelse. Det är den ohumana staten som triggar hans ovanliga rättspatos. Ger vi tillbaka hans ovillkorliga frihet så vågar jag nästan lova att det inte kommer finnas eventuella misstankar mot honom vid framtida bränder

Just de. Alla andras ansvar istället för den kriminella. Typiskt Sverige och dess befolkning att tänka så.
Citera
2021-07-02, 10:53
Medlem
Harpys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Just de. Alla andras ansvar istället för den kriminella. Typiskt Sverige och dess befolkning att tänka så.

Kände mig lite kränkt där för en sekund innan jag förstod. Men fortsätt du att banka huvudet i väggen
Citera
2021-07-02, 10:55
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Kände mig lite kränkt där för en sekund innan jag förstod. Men fortsätt du att banka huvudet i väggen

Jag röstar för avlivning. Om inte det går, är isoleringscell fram till hans död ett alternativ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in