2021-07-02, 08:39
Medlem
Det finns en dom från 2018 som stämmer in mycket bra på Stoppa Pressarnas artikel. Jag hade aldrig hört talas om den dömde mannen, men en googling på namnet visade att han hade en bakgrund på DN men att han slutade där för nästan 30 år sedan. Det är inget av de namn som figurerat i den här tråden.
Citera
2021-07-02, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MajorRuffel
Det finns en dom från 2018 som stämmer in mycket bra på Stoppa Pressarnas artikel. Jag hade aldrig hört talas om den dömde mannen, men en googling på namnet visade att han hade en bakgrund på DN men att han slutade där för nästan 30 år sedan. Det är inget av de namn som figurerat i den här tråden.
En relativt okänd person som slutade på DN nästan 30 år sedan... Lite felaktig presentation av Stoppa Pressarna då. Oetiskt mot alla äldre DN-journalister tycker jag.
Citera
2021-07-02, 09:00
Medlem
Normalsaltatsockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Har Daniel Seriositeten Själv Nyhlén ett extra horn i sidan till Dagens Nyheter? Varför skulle han annars koppla T Larsson till DN? Nej, vedhuggare Larsson utesluter jag.

Tänker mer på L*rs Ep***in. (a, ste)

Jag vet inget. Det är bara en tanke.
Han är väl mer fotograf än journalist.
Citera
2021-07-02, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohNils
De som ser mest ut som pedofiler är väl Henrik Brors, Arne Ruth samt Hans Bergstrand. Men tänker mig att de kanske snarare skulle ha beskrivits som redaktörer.

Sedan har vi ju den gamla mördaren och syndikalister Jaques Werner - men han är väl knappast att beteckna som nyskapande...

Viggo Cavling är ju en annan kandidat - men har väl knappast så många barnbarn ännu.

DN är inte direkt kända för att vara nyskapande så det var en kryptisk formulering.

Vi har ju också Rosenberg, Zaremba och Jesus Alcala - men han skulle nog inte våga hänga ut någon av dem tror jag.

/Johan
Hur ser en pedofil ut ? Alla namn du rabblar upp, ser de ut som pedofiler?
Citera
2021-07-02, 09:05
Medlem
Soterns avatar
Var inte Jesus Alcala anklagad för något med biståndspengar för några år sedan?
Citera
2021-07-02, 09:08
Medlem
Nu är ju inte stoppa pressarna den mest trovärdiga sajten. Jag skulle ta detta med en nypa salt, kanske ett helt paket rent av.
Citera
2021-07-02, 09:11
Medlem
Citat:
Låter ju troligt, tillräckligt vagt för att spinna till en artikel.
Citera
2021-07-02, 09:25
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Var inte Jesus Alcala anklagad för något med biståndspengar för några år sedan?

Jovisst. 18 månaders fängelse slutade med, efter att han stulit pengar som skulle gått till fattiga i Paraguay. Det är så de är, de "goda" på DN och liknande skräppublikationer.

https://www.svd.se/fangelsedom-mot-alcala-faststalld
Citera
2021-07-02, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
En relativt okänd person som slutade på DN nästan 30 år sedan... Lite felaktig presentation av Stoppa Pressarna då. Oetiskt mot alla äldre DN-journalister tycker jag.

Citat:
Ursprungligen postat av raceultra
Låter ju troligt, tillräckligt vagt för att spinna till en artikel.

Den dömde från 2018 som passar in i Stoppa Pressarnas artikel hade en ganska tung roll på DN när det begav sig, men var inte någon profilerad skribent, utan jobbade mer redaktionellt.
Citera
2021-07-02, 09:48
Medlem
Citat:
Den dömde från 2018 som passar in i Stoppa Pressarnas artikel hade en ganska tung roll på DN när det begav sig, men var inte någon profilerad skribent, utan jobbade mer redaktionellt.
Hmm ok. Men är domen för våldtäkt av barn, så borde det ändå stämma? Kan inte finnas så många
Citera
2021-07-02, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raceultra
Hmm ok. Men är domen för våldtäkt av barn, så borde det ändå stämma? Kan inte finnas så många

Det mesta stämmer - bakgrund på DN, straffvärdet var 5 år men hög ålder och svag hälsa gör att det blir fängelse 3 år, skadeståndsbeloppen stämmer också. Stoppa Pressarna har hittat en gammal dom och gjort en fulspinn på den tre år senare. Namnet är inget Svensson-namn utan ett lite ovanligare svenskt namn som det nog inte finns så många som heter. Den dömde kanske till och med har avtjänat sitt straff redan.
Senast redigerad av MajorRuffel 2021-07-02 kl. 10:02.
Citera
2021-07-02, 10:04
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohNils
Jo men han är väl mer skribent / redaktör / ledarskribent och inte riktigt journalist? Dessutom inte det minsta nyskapande...

Finns många läskiga typer att välja mellan.

/Johan

Jag gissar på Göran Rosenberg eller Maciej Zaremba.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in