2021-06-25, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MobbadeJessica
Konstigt egentligen att den misstänkte inte har gjort fler mord och illdåd. Han tillhör verkligen den kategorin av människor som väljer att bli seriemördare. För det finns ju potential till att begå fler mord.

Kan ju dock vara så att han var nära att torska och därför har han hållit händerna i styr?
Inte för att uppvigla till brott, men är han aldrig ute " på krogen"?
Där kan slagsmål uppstå?
Citera
2021-06-25, 12:18
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Inte för att uppvigla till brott, men är han aldrig ute " på krogen"?
Där kan slagsmål uppstå?
Han kanske inte vågar gå ut? De flesta vet väl vem han är. Även om han inte blev dömd så är han dömd i andras ögon.

Sedan verkar han vara en udda typ som håller sig för sig själv.
Citera
2021-06-25, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanligman
Felsteg är kanske inte rätt ord som sagt de var desperata och försökte med alla medel lösa det rekonstruktionen menade de var ett indicium. Upp till var och en att tycka vad man vill om det men de hjälpte han inte (ganska självklart iof för Qvick ville ju fällas medan Olof nekade) som med Qvick under rekonstruktionen åtminstone utan han fick t ex välja tejp mm själv medan det filmades och då valde han samma sort. Ganska korkat om man nekar. Men nej vad de än hade gjort tror jag inte det hade räckt i HR ändå som du skriver.

Ska man åka dit för mord på bevisföring med bara indicier borde det vara ett krav att polisen kört allt in i kaklet. Jag vet inte varför man inte gjorde ett mer professionellt arbete, kanske var polisen i länet lite efter mentalt eller bara allmänt nöjda med indicierna som fanns att man inte brydde sig om att arbeta hårdare.
Citera
2021-06-25, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Det är väl inte helt otroligt att han begår nya brott, då kommer hans DNA köras i maskineriet och det blir TRÄFF!

Har vi som ingångsvärde att han mördade Malin har han, vad vi vet, inte begått något annat brott på 25 år.

Vad är det som får dig att tro att han skulle göra något nytt nu?
Citera
2021-06-26, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InformationSociety
Har vi som ingångsvärde att han mördade Malin har han, vad vi vet, inte begått något annat brott på 25 år.

Nej, men han känns lite osäker, skulle inte vilja ha en sån kuf till granne.
Har hans systrar yttrat sig någon gång? De skulle väl kunna hjälpa rättvisan och lämna DNA?
Citera
2021-06-26, 02:11
Medlem
Citat:
Ska man åka dit för mord på bevisföring med bara indicier borde det vara ett krav att polisen kört allt in i kaklet. Jag vet inte varför man inte gjorde ett mer professionellt arbete, kanske var polisen i länet lite efter mentalt eller bara allmänt nöjda med indicierna som fanns att man inte brydde sig om att arbeta hårdare.
Med tanke på deras begränsade resurser mm och märkliga omständigheterna att hon gick av vid fel hållplats mm så tycker jag inte att det var ett dåligt jobb att få någon fälld öht så jag tycker de körde in i kaklet. Men du får tycka vad du vill. "Alla" (även om jag vet att du är professionellt objektiv vilket man iof ska vara) även du vet att det inte kan finnas alternativa GM än han. Anledningen till att han inte återfallit är för att att han bor på en liten ort hade han bott i Stockholm så hade han ju bara bytt namn och gjort om det. Vi pratar en person som faktiskt är perfekt "seriemördarmaterial"! Tyvärr är det så hur det nu kan vara det i ett så litet land som Sverige USA med sina 300 miljoner invånare och dåligt socialt system där kan man förstå att folk växer upp under dåliga omständigheter mm men så är det ju väldigt sällan i Sverige. Tittar man på seriemördare i USA så har alla växt upp under dåliga förhållanden med något undantag.

"GOA" fanskapet till Göteborg och jag ska banka sönder han
Citera
2021-06-28, 02:50
Medlem
Citat:
Ingenting därför att han är rädd för att åka fast. Hade han bott i californien hade det blivit fler offer. Vi pratar om en sexualsadist. BTK.

Kanske han själv råkar illa en dag alla vet ju var han bor ha ha ha det återstår att se. Om man inte kan slåss åker man på stryk och det kan tönten inte
Citera
2021-06-28, 18:27
Medlem
Citat:
"Alla" (även om jag vet att du är professionellt objektiv vilket man iof ska vara) även du vet att det inte kan finnas alternativa GM än han.

Det finns faktiskt papper från hovrätten på att det finns en, minst, alternativ GM. Du tänker dock allmänt och inte i teorin och på det sättet är det väl svårt att få fram en alternativ GM men det vet vi först när vi läst polisens handlingar i fallet.

Citat:
"GOA" fanskapet till Göteborg och jag ska banka sönder han

Nu är du inne på ditt Mellanösternbeteende igen. Tror inte direkt du bankat sönder någon GM hittills.
Citera
2021-06-29, 03:01
Medlem
Citat:
Det finns faktiskt papper från hovrätten på att det finns en, minst, alternativ GM. Du tänker dock allmänt och inte i teorin och på det sättet är det väl svårt att få fram en alternativ GM men det vet vi först när vi läst polisens handlingar i fallet.

Nu är du inne på ditt Mellanösternbeteende igen. Tror inte direkt du bankat sönder någon GM hittills.
Vem är alternativa GM och hur kan du veta det när du inte har tillgång till allt material?

Nej GM i detta fallet och liknande bor långt från mig därför har jag inte bankat någon än men det kanske kommer de är lätta byten inga gängkriminella ha ha ha
Citera
2021-06-30, 18:38
Medlem
Citat:
Vem är alternativa GM och hur kan du veta det när du inte har tillgång till allt material?

Du förstod inte vad jag menade eller? Han blev åtalad för mord. Dömd i tingsrätten för folket i tingsrätten tyckte inte att det fanns någon alternativ GM.

Friad av hovrätten. Folket i hovrätten tyckte att det fanns minst en alternativ GM. Det har vi papper på.

Förstod du nu? Finns det minst en alternativ GM blir den som är åtalad friad. I annat fall dömd.

Vill du veta vilka som kunde vara alternativa gärningsmän måste du fråga hovrätten och inte mig. Jag har inte gjort någon prövning av åtalet.
Citera
2021-07-01, 11:42
Medlem
Citat:
Du förstod inte vad jag menade eller? Han blev åtalad för mord. Dömd i tingsrätten för folket i tingsrätten tyckte inte att det fanns någon alternativ GM.

Friad av hovrätten. Folket i hovrätten tyckte att det fanns minst en alternativ GM. Det har vi papper på.

Förstod du nu? Finns det minst en alternativ GM blir den som är åtalad friad. I annat fall dömd.

Vill du veta vilka som kunde vara alternativa gärningsmän måste du fråga hovrätten och inte mig. Jag har inte gjort någon prövning av åtalet.
Jo jag förstod men det papperet finns väl i domen i så fall?
Citera
2021-07-02, 00:46
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:

Det finns inga alternativa gärningmän.
Fråga hovrätten själv.Sen kan du skriva här vem som är alternativ GM.Knappast att du hittar nån.
Varför ska andra göra jobbet åt dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in