2021-07-01, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Razvedchik
Varför ska GM till Arlanda när du kan ta flyget från Landvetter eller färjan till England och försvinna.

England kräver väl vaccinationspass iofs. Borde isf handla om en GM i 50-60 års ålder?

Han drog säkert bara hem till polarna, familjen eller KFC..
Citera
2021-07-01, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mistyarrow
Har dom spärrat av Arlanda? Mördaren kan ju försöka ta sig ut ur landet med alla medel.
Tror inte att gärningsmannen har resurser att fly landet utan att hen ligger och trycker i en källarmoské i närområdet.
Hen är snart gripen efter tipps från andra kriminella som vill få bort snuten från sina kvarter.
Citera
2021-07-01, 19:11
Medlem
kpreas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
Jag håller med tidigare författare när det gäller förklaringen som lyder...
"Dom blev lurade i en fälla"
3 kollegor från början som sedan kom ifrån varandra på nåt vis och sedan mördas stackaren ensam utan varken skydd eller någon som har stödeld.

3 poliser två kvinnor om jag förstått det hela rätt och 1 man.
Nåt här är för invecklat för mig att förstå just nu.
Hänger inte alls med.

En man på moped. Två "stöd kvinnor" i bil. Man skjuten kvinnor.., Är kvinnor
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sajens
Hur vet du att det var en somalier? Det låter som du vet vem det är?

Vi vet att gärningsmannen är mörkhyad:

Citat:
Mördaren beskrivs enligt uppgifter i utredningen som en man i tonåren med svarta kläder, coronamask, mörk hy och Biltema-handskar.

https://www.expressen.se/gt/polis-ihjalskuten-i-goteborg/

Och det bor många somalier i trakten. Många av dem är kriminella.

Så det är en rimlig gissning.
Citera
Medlem
lighten-ups avatar
I kölvattnet av händelsen och alla filmer som sprids på nätet:

Polisen säger nu att spridandet av filmerna från brottsplatsen är olagligt, efter att lagen om kränkande fotografering uppkom.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/polisen-om-spridningen-av-filmen-kan-vara-brottsligt
Citera
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Somenlitenpil
Det är bara grundlagar och lagråd som kommer sätta gränserna.
Politikerna valde inte ens tidigare att gå på polisens linje. I tider med avsatt regering kommer dom inte peta det *minsta* i lagarna som styr polisen just nu - för det om nåt är "politiskt känsliga beslut" i dessa tider och DET är vad som inte tillåts i tider av expeditionsministär.

Så polisen har sina gamla uppdrag att genomföra, dom kommer inte få dom ändrade pga detta. Därav mitt inlägg om att tajmingen var perfekt, OM det hade varit topp-brottslingar som drivit detta.

Men det är det inte. Inte ens dom tjänar på det, så det är antingen (som vänstern hävdar) ett misstag, eller det är nån ovidkommande mellanidiot som gjort detta. Detta är inte ett politiskt ställningstagande, utan bara ren logik. Klanledarna kommer inte tjäna på det, så det är inte deras beställning.
Citera
2021-07-01, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Somenlitenpil
Du underskattar hur mycket rättsväsendet kan välja att jävlas och du underskattar hur viktiga signaler från justitiedepartementet är för polisledningen. Det var en röd linje. Det innebär att folk kommer se mellan fingrarna, välja att vara tysta, låta saker ske. Det är hökarnas tid, duvorna kör huvudet i sanden. Hur många husisar hade genomförts vid det här laget om det hade varit en gängmedlem som satt på moppen tror du? Åklagarna känner press från polisen, allt kommer beviljas.
Samma sak i politiken. Regeringen tänker inte förlora ett extraval på det här och oppositionen kommer naturligtvis använda det som ett exempel. Det är bara grundlagar och lagråd som kommer sätta gränserna.

Kvittar, det står 1000-tals på kö för att ta plats i gängen.

Inget kommer hjälpa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Om du har ett beteende som utmärker sig i översittarfasoner med ett bryskt och hårdhänt arbetssätt när det inte finns fog för det så kan nog det beteendet föda reaktioner som annars inte skulle göra det. Speciellt om det utmärker sig grovt ifrån dina kollegors.

Då blir det snacket i den kriminella miljön om "den där fittsnuten", "jag gjorde ingenting men ändå tryckte han batongen i revbenet på mig, den jäveln", "samma här, jag sa bara "fuck you gris" och han kasta mig i marken med huvudet före". "Nån borde klippa han".
Det krävs inte mycket.
Du är lite naiv nu tycker jag. För inte så länge sedan var det en polis som blev fångad på video i en arrest när han kraftigt puttade och till och med sparkade på en omhändertagen yngre person som dessutom var handfängslad. Om du tror att det inte finns poliser som brer sig med sådant beteende så är du ute och cyklar.

Glöm förresten inte att min originalkommentar var en vild spekulation. Andas.

Ja, så då är det väl inte så jävla konstigt om poliser inte har sitt riktiga namn på Facebook, som du innan försökte göra nån slags poäng av att han inte hade?
Citera
Medlem
lighten-ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CokeLaRock
Ni som skiter ner er över att babbarna inte hjälper till. Vad fan ska dom göra? Det är vanliga jävla medborgare som är i chocktillstånd. Tror ni det kryllar av läkare och sköterskor i Biskopsgården? Ska 4 personer göra HLR samtidigt?

Varför ber inte polishoran om hjälp om nu det behövdes hjälp?

Jag gissar på att åskådarna var oförmögna att hjälpa till oavsett om det behövdes hjälp eller ej.
Citera
2021-07-01, 19:13
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lighten-up
Polisen säger nu att spridandet av filmerna från brottsplatsen är olagligt, efter att lagen om kränkande fotografering uppkom.
Intressant, men felaktigt så länge man ser till att ingen kan identifieras. Märkligt att man tar till den släggan i sin iver att förhindra publik kännedom om vad som skett.

Det grundar för ett framtida totalt mörkande, kan man tänka.
Citera
2021-07-01, 19:14
Medlem
StigHails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Dom har många EVM-produkter överlag. Oklart vad som menas, men det låter som en detalj som kanske kan utvecklas eller vara helt irrelevant.

Det påstådda vittnet kanske sett just den modellen på handskar på just Biltema bara?
Ja det är ju lite märkligt och lägga märke till en liten logga på ett par handskar när någon precis blivit skjuten. Men va fan vet jag, konstigare saker har hänt.
Citera
2021-07-01, 19:14
Medlem
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kprea
En man på moped. Två "stöd kvinnor" i bil. Man skjuten kvinnor.., Är kvinnor
Okej tack nu släppte det lite.
Låter rimligare media är lite svårt att följa såhär tidigt in på tragedin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in